Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| 2014-03-01 | Pátosz és realizmus | Cassavetes modern melodrámái | |
| 2013-04-01 | El nem csókolt csókok | Megjegyzések a magyar film noirról. A Halálos tavasz (1939)-tól: tragikus románc: Egy szív megáll (1942) / Kalmár László; Egy asszony visszanéz (1942) / Radványi Géza; Külvárosi őrszoba / Hamza D. Ákos; melodráma: Életre ítéltek! / Rodriguez Endre; Férfihűség (1943) / Daróczy József; Kísértés (1940) / Zilahy Lajos; Tóparti látomás (1940) Halálos csók / (1942) / Kalmár László; Ópiumkeringő (1943) / Balogh Béla; Zárt tárgyalás (1940) / Radványi Géza; Féltékenység (1943) / Cserépy László | |
| 2012-03-01 | A melodráma több élete | Bevezető a melodráma-összeállításhoz | |
| 2012-03-01 | A hang és a téboly történetei | Jegyzetek a családi melodrámáról | |
| 2012-03-01 | A melodráma és a női film | Műfaj-értelmezési kérdések
| |
| 2010-01-01 | Könnyek nélkül | A melodráma nyomai az 1970 utáni magyar filmben
I. A 70-es-80-as évek: A) dokumentarista társadalmi melodráma Tarr Béla: Családi tűzfészek, Panelkapcsolat, Erdős Pál: Adj király katonát!, Visszaszámlálás B) nemzedéki közérzetfilm Mészáros Márta: Útközben, Anna C) Történelmi melodrámák Gábor Pál: Kerttévált menyezet, Angi Vera; M.K.: Egymásra nézve; K-K.Zs.: Kiáltás és kiáltás C) Posztmodern melodráma Xantus János: Eszkimó asszony fázik; Sz.Gy.: Könnyű testi sértés II. Rendszerváltás után A) dokumentarista-publicisztikus társ.i melodráma (Édes Emma..., Üvegfal, Sejtjeink) B) szerelmi Szerelemtől sújtva, Lora, Férfiakt, Szélcsend C) a posztmodern melodráma újjáéledése (Mundruczó Kornél) filmográfia | |
| 2002-03-01 | Tehetetlen érzelmek | A modern melodráma.
Országúton; Édes élet; 8 és 1/2 / Federico Fellini (klasszikus és modern...)
Antonioni filmjei. | |
| | Egy modern melodráma: | Antonioni: Napfogyatkozás (1962) | |