Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| 2022-06-01 | "Erkölcs, hol laksz a krízis idejében?" | Bertolt Brecht: Állítsátok meg Arturo Uit! | |
| 2009-08-01 | A személyiség maszkjai | Szerep és személyiség viszonya Pirandello (Hat szereplő szerzőt keres) és Brecht műveiben | |
| 2001-02-01 | Néhány javaslat a középiskolákban tanított drámák feldolgo- | zásához. Drámatanítás, módszertani segédlet.
Romeo és Júlia / W. Shakespeare; A fösvény / Moliere; Bánk bán /
Katona J; Ványa bácsi / Csehov; Kurázsi mama és gyermekei / Brecht
A fentebb említett drámák megértéséhez kulcskérdések, fogalmak
tisztázása. | |
| 2000-09-01 | Piscator, Brecht, Artaud | A színházi formanyelv megújulása a XIX. század végén: Erwin Piscator - Proletár Színház, Bertolt Brecht - expresszionista majd az epikus színház, szürrealista Antonin Artaud - mágikus-rituális színházmodell
\"Kegyetlen Színház\" | |
| 2000-03-01 | József Attila "háromgarasos" versei | József Attila korábban munkásmozgalminak tartott versei, valamint
Brecht "songjai" közötti hasonlóságot elemzi a cikk.
Említett versek: Haszon, Bérmunkás-ballada, Mondd, mit érlel...,
Vigasz. | |
| 1998-12-01 | "Mi komoran vétkeztünk mindig.." | Baal / Bertolt Brecht a drámáról
Lajos Sándor :Baali szezon c. a GyulaiVárszínház és a Zsámbéki
Nyári Színház ea-ról. | |
| 1998-02-01 | A bajnok: Egy kiállítás megnyitóbeszéde Bertolt Brecht ... | Egy kiállítás megnyitóbeszéde Bertolt Brecht születésének 100. évfordulóján | |
| 1998-02-01 | Az utolsó évek | Brecht születésének 100. évfordulója. 1954-56-os évek. | |
| 1995-04-01 | Homályos tükörben | | |
| 1995-01-01 | Külvárosi példázat | | |
| | Brecht, Bertolt: Kurázsi mama és gyermekei | tanulmány | |
| | Brecht, Bertolt: Utódainkhoz | elemzés | |
| | Brecht, Bertolt: Kurázsi mama és gyermekei /1939/ | műértelmezések | |
| | Brecht, Bertolt: Kurázsi mama | | |
| | Bertolt Brecht | A modern dráma útja Ibsentől Genet-ig. | |
| | Brecht, Bertolt: Kurázsi mama és gyermekei | Elemzsévázlat! | |
| | A modern színház kialakulása és története a 20. sz. első fel | ..lében. A színházról, előzmények : a wagneri(1813-1883) színház és
a II.György által alapított meiningeni színtársulat (1874-)
A naturalista fordulat. Sztanyiszlavszkij és a Moszkvai Művész
Színház. Szembefordulás a naturalizmussal : szimbolizmus a
színpadon, Adolph Appia és Edward Gordon Craig; Max Reinhardt
szecessziós "álomszínháza", Az avantgard színház; A német
expresszionista színház, Az olasz futurista színház; Az orosz
futurizmus és a "színházi október", A Dada és a szürrealizmus a
színpadon, A német színház a 20-as években : Piscator és Brecht
Antonin Artaud "kegyetlen színháza". | |
| | Brecht: Kurázsi mama | | |
| | Brecht: Koldusopera | | |
| | Brecht, Bertolt: Dal a jó emberekről | | |
| | Brecht, Bertolt: Dal a jó emberekről | | |
| | A szecsuáni jó lélek | Bertolt Brecht drámája | |
| | Szakítás a naturalista drámável | Bertolt Brecht | |
| | Galilei élete | Bertolt Brecht drámája | |
| | A kaukázusi krétakör | Bertolt Brecht drámája | |
| | Bertolt Brecht: Kurázsi mama és gyermekei | cselekmény, elemzési segédlet, vázlat | |
| | Brecht | elemzés | |
| | Brecht: Koldusopera | elemzés | |
| | Brecht: Kurázsi mama és gyermekei | elemzés | |
| | Kegyetlenségek | Fernando Pessoa, alias Alvaro de Campos: Tengeri óda és Bertolt Brecht: A rendszabály c. tandrámájának 6. jelenete. | |
| | Bertolt Brecht | pályakép, (1898 - 1956) | |