Lista | Dátum  | Cím | Leírás | |
| 2022-01-01 | Kávézás Nemes Nagy Ágnessel | Nemes Nagy Ágnes hagyományának újraértelmezése a nőirodalomról és
a nőiségről való megszólalásai tükrében | |
| 2021-07-01 | Modern nők a neobarokk társadalomban | A Horthy-korszak hétköznapi divatja a mozgóképen és a női magazinokban | |
| 2020-03-00 | Nők és műveltség, nők és utazás a középkorban | Gondolatok Bánki Éva Elsodort idő és Összetört idő című regényéről | |
| 2018-03-01 | Németh László "kariatidái" és a "mítoszi csóva" | Németh László nőalakjai mint kariatidák a Gyász, Iszony, Irgalom és az Égető Eszter című regényeiben | |
| 2016-03-01 | Ítéletünk kockavetése | Rabelais és a nők. A De legibus connubialibus című értekezése és a Pantagruel című regénye nyomán. | |
| 2015-06-01 | Test és hatalom | Még egyszer Spiegelmann Lauráról és Édeskevés című | |
| 2015-03-02 | Nőiség, női szerepek és romantika | A nőiség szerepe a 19. századi magyar irodalomban | |
| 2015-02-01 | Gyulai Pál, Arany János és a nők | A női írás a 19. század második felében Magyarországon. Arany János Koszorú-beli publikációi a női írókról, nőírókról. | |
| 2015-01-01 | Nők a küszöbön | Női sorsok, élethelyzetek, szerepek Móricz harmincas évekbeli Budapest-regényeiben: Jobb mint otthon; Úri muri; A fecskék fészket raknak; Az asszony beleszól; stb. | |
| 2014-07-01 | Kleopátra lánya | A mozihősnő femme fatale (Theda Bara) idén száz éves, sötét varázsát mindmáig őrzi. 1914-ben A veszedelmes asszony c. filmben tűnt fel. | |
| 2014-07-01 | Magyar nők holokauszt-életírásai a megosztott nemzeti emlékezet kontextusában (1944-2014) | Női holokausztnaplók, visszaemlékezések, levelek és szakácskönyvek | |
| 2014-03-01 | Az "új nő" és az "új novella"... | Kaffka Margit korai kisprózájában (1903-1908): Soror Annuncia; Így beszélt az asszony; Neuraszténia; Nyár; stb. | |
| 2013-04-01 | Tévedések és áldozatok | Hitchcock és hősei. H. filmjei korántsem igazolják a nőgyűlöletéről elterjedt feminista verdiktet, filmjeiben az erősebb nem képviselői többnyire sokkal esendőbbnek látszanak, mint a gyakorlatias és energikus hősnők. | |
| 2013-03-01 | A leszbikus nő, minta nemzeti traumák megtestesülése | A nemzeti traumákkal - az 1943-44-es berlini ostrommal és az 1956 utáni konszolidációval - való szembenézés két filmpélda - az Aimée és jaguár (1999, rend. Max Farberböck) és az Egymásra nézve (1982, Makk Károly) című filmek - elemzésén keresztül. | |
| 2013-03-01 | A nőiség megélésének aspektusai | Miklya Anna: Eső | |
| 2012-09-01 | Aki a nőből vámpírt csinált | száz éve halt meg August Strindberg | |
| 2012-04-01 | Nők férfiak között: a Márai-háromszögről | műelemzés | |
| 2012-03-01 | Boccaccio 700: a szavak ereje | A Boccacciói életmű irodalomkritikai fogadtatásának történetileg változó aspektusai; A szavaktól a képig: Boccaccio a filmvásznon (Pasolini, Fellini, Ferreri...), A Dekameron és a nyelvi modell kérdése: tájnyelvi zárványok és lexikális kétértelműségek a többnyelvűség határán; A kerettörténet tételeinek megfordítása: Pampinea, a társaság nő-szimbóluma; Az őrgrófné tyúkjai; A gascogne-i hölgy | |
| 2012-02-01 | Testképek Nemes Nagy Ágnes korai költészetében | - testképek és nemi szerepek | |
| 2012-01-01 | Irodalmi és női szerepek a Nyugatban | Borgos Anna - Szilágyi Judit: Nőírók és írónők | |
| 2012-01-01 | A Spanyol menyasszony életrajzi és nőtörténeti referenciakeretben | Lovas Ildikó A Spanyol menyasszony. | |
| 2011-10-01 | "De szép zsidó lány!" | Nő és férfi Kertész Imre "Kaddis a meg nem született gyermekért" c. kisregényében | |
| 2011-04-01 | Psyché-analízis | A női szerepalakítás és a női szubjektum kialakulása a Psyché-ben. | |
| 2011-03-01 | Test-tanok | Kortárs magyar szerzői filmek nőképe | |
| 2011-03-01 | Kihordó természet, kultúra, nők - belső gyarmatok | Kortárs magyar filmek posztkoloniális olvasatai | |
| 2011-01-01 | A festő és modellje | Hét év, hét játékfilm, hét emlékezetes nőalak. Godard és Anna Karina. | |
| 2011-01-01 | A felvilágosodás öröksége: | a nőiség mítoszai és modelljei a XVIII. században. Rousseau: Új Heloise, Choderlos de Laclos: Veszedelmes viszonyok, Diderot. | |
| 2010-10-01 | A nőiség, nyelv és a kulturális identitás összefüggései... | Tormay Cécile: Emberek a kövek között című regényében | |
| 2010-05-01 | Az idegenné vált saját és a sajáttá vált idegen | avagy a történeti narratíva és a női identitás kérdései Kaffka Margit: Színek és évek c. regényében | |
| 2010-04-01 | A nő hatalma | Interpretatív narratívák a szubjektiizációról, a nőről és a művészetről a hidegháború és a rendszerváltás között Közép-Európában | |
| 2010-01-01 | Bimbózni kezd az örök tubarózsa, s maholnap elnyílik a fehér liliom." | Nő és test Szilágyi István Kő hull apadó kútba c. regényében | |
| 2009-11-01 | Megeheti-e a hiúz az angyalfüvet? | Női szerepek Bogdanski Dolinán | |
| 2009-10-01 | A költészet és a nők | Turczi István: EROTIKON | |
| 2009-06-01 | Hímnem, nőnem | Nők a francia újhullámban. | |
| 2009-05-01 | A szűz metamorfózisa | a női szexus vibráló sokszínűsége Shakespeare-nél és Fowles-nál | |
| 2008-08-01 | Madách és a Nő | Madách számára a Nő alakjának egyaránt van biológiai, mitikus-esztétikai és társadalmi jelentése, s ezt a hármat akadémiai székfoglalójában, ugyanúgy, mint Az ember tragédiájában, összekapcsolja. | |
| 2008-07-01 | Derrida fátylai | A megismerés és nemiség viszonyainak átírási kísérletei | |
| 2008-07-01 | "Flóra szeretlek!" | József Attila és az örök nő. József Attila és Kozmutza Flóra. | |
| 2008-02-01 | Térey és az olvasók | Nemi szerepek és Bildung Térey János Drezda februárban c. kötetében | |
| 2007-03-01 | Nőképek Ivo Andric... | elbeszéléseiben (Anika idejében; Mara főfeleség; Ali Gyerzelez útja; Corkan és a sváb lány; Jelena, az asszony, aki nincs
| |
| 2007-02-01 | A szerelmes Dante | Esszé Dante Isteni színjátékáról | |
| 2007-01-01 | Az ismétlés ismétlése | Vámpírok és irónia Elfriede Jelinek Betegség avagy a Modern Nők c. darabjában | |
| 2007-01-01 | Szexualitás, érzékiség és összetartozás | Az "angloindiai" és a "nyugati" nő reprezentációja a hindi filmekben | |
| 2006-10-01 | A boldogtalan szerelem mesei archetípusa | Egy női sors H.C.Andersen \"A kis hableány\" c. művében | |
| 2006-10-01 | Női szerep és identitás Csingiz Ajtmatov... | korai regényeiben: Dzsamila szerelme (1958) ; Az első tanító (1961) | |
| 2006-03-01 | Nők táguló keretben | Az inter(kulturális) projekció és a néző szerepe | |
| 2006-02-01 | Bukott megváltók | A megváltás narratív sémája; Trier női krisztusai; Európa, Bess (Hullámtörés), Selma (Táncos a sötétben), Grace (Dogville) | |
| 2006-01-01 | A horror és az iszonytató nőiség | Képzeletbeli tisztátalanság. (Feminista értelmezés, Kristeva) | |
| 2004-12-01 | Harisnyanessz | Truffaut és a nők. | |
| 2003-06-01 | Nőrület, rút szépség. (Őrült nők a filmvásznon) | "A nők mindig szebbek nálunk, de őrültként iszonytatóbbak, tudott
erről a görög mitológia, és tud a férfi-félelem."
Az ördögűző / rend. William Friedkin; Egyedülálló nő megosztaná /
Barbet Schroeder; Tortúra / King-adaptáció; Hullámtörés, Idióták /
Lars von Trier; Gyorsbüfék, gyors nők / Amos Kollek; Betty Blue /
Jean-Jacques Beineix stb. | |
| 2003-01-01 | Arany János bestiáriuma | Érettségi-felvételi előkészítő. Tanulmány.
Arany János öregség-versei ("delelő nélküli életalkony"),
"hűtlen asszony": Vörös Rébék (49-50), állatszimbólumai (varjú),
felfogása boszorkányokról, nőkről, bűn és bűnhődés: Ágnes asszony
(51), Az ember tragédiája - Hídavatás, Arany és Ady. Pl. Fekete
zongora c. műve. | |
| 2001-12-01 | Holdarcú, karcsú ciprusok | A női szépség ábrázolása a középkori iszlám irodalomban | |
| 2001-01-01 | Asszonyok "árnyék képe" : Nőkérdés a XVIII-XIX.szi halotti | beszédekben. | |
| 2000-04-01 | Film és maszk | A női néző elmélete. Freud Nőiség-ről írt esszéje, feminizmus és film. | |
| 2000-04-01 | Kép, funkció, struktúra | A nő Szabó István filmjeiben. (legrészletesebben: A napfény íze stb.) | |
| 2000-04-01 | Nőfilmek - nemcsak nőknek | Elmélet - két konkrét példán bemutatva: Erdőss Pál Adj király katonát! és Mészáros Márta Eltávozott nap c. filmjének elemzése. | |
| 2000-04-01 | Hitchcock, feminizmus és a patriarchális tudattalan | H. és a feminista filmelmélet | |
| 2000-04-01 | Vizuális élvezet és az elbeszélői film | Pszichoanalízis, A szemlélés művészete - az emberi alak bűvölete, A nő mint kép, a férfi mint a tekintet birtoklója | |
| 2000-04-01 | Női filmek új megközelítésben | Esztétika és feminista filmelmélet | |
| 1995-10-01 | A muszáj | | |
| 1995-09-01 | Esterházy Péter: Egy nő ... | | |
| | Amikor az ördög tanítómester volt | A mese lélektanielemzése; férfi és nő a mesében. | |
| | A Nyugat folyamatos poétikai forradalmának jellegzetes... | Kaffka Margit
A modern magyar elbeszélés születése.
A nőprobléma és a dzsentritéma találkozása.
Realizmus és impresszionizmus együttélése. | |
| | A női princípium képi megjelenése Leonyid Andrejev drámáiban | Pánpsziché, női-princípium-értelmezés Leonyid Andrejev drámáiban: Fekete álarcok (1908); Jekatyerina Ivanovna (1912); Az. | |
| | A természet lángelméje vagy tréfája | Karinthy Frigyes nőszemlélete | |
| | Van-e az irodalomnak neme? | Mindentudás Egyeteme | |
| | "A kis vadrózsa" - női személyiségfejlődés a mesében | Női princípium megjelenése és fejlődése A kis vadrózsa c. román mesében. | |
| | A halász meg a felesége | A mese lélektani értelmezése. | |
| | A kígyó három levele | A mese lélektani elemzése; férfi és nő a mesében. | |
| | A daloló, szökellő madár | A mese lélektani elemzése, férfi és nő a mesében. | |
| | Ki a legfurfangosabb? | A mese értelmezése; férfi és nő a mesében. | |
| | A másik nő / Az önértelmezés alakzatai kortárs írónők... | Azonosság és másság felfogásai magyar írónők műveiben: : A női szubjektivitás
Erdős Virág: Portré in: Lenni jó;
2002: Rakovszky Zsuzsa: A kígyó árnyéka (56-62.p.) | |
| | A másik nő : A női írás | A túlzás retorikája
Polcz Alaine: Leányregény; Fodrozódik az élet és a tenger
Köves Viktória: Akibújt, aki nem | |
| | A másik nő. A kirekesztettek hangja | Erdős Virág: Na ne in: Lenni jó
Forgács Zsuzsa: Leltár pasim jó cselekedeteiből in.: Talált nő c. kötetből | |
| | A kirekesztettek hangja | Gordon Agáta: Kecskerúzs | |
| | A narrációval szembeszegülő feminista kritikai olvasás I. | "Lesem az arcát ,nem néz vissza" Nemi szerepek, látvány és nézőpont vizsgálata Esterházy Péter Egy nő c. írásában. | |
| | Az újra-feltalált beszéd... | ...és a geokulturális narráció.
Lovas Ildikó: Meztelenül a történetben (2000)
nő és város összehasonlítása ("szabadkaiság") (nő, mint tér - férfi, mint idő) | |
| | Kassák Annája | Anna, mint Kassák nőideálja. Előképei az életrajzban: 20-as, 30-as évek: anyjához, majd húgához való viszonya. (Egy ember élete, Egy emlék hálójában c. novella.) Később 40-es évek közepe: elvont ideálkép, utolsó szakaszban: alterego, leginkább önmagával azonos. Névmágia. | |
| | Főterek és mellékterek: a hazatérő fiúk | Külvilágból hozott tapasztalatok zárt világokban való "ellehetetlenülése"; "tékozló fiúk" hazatérése , nők, mint áldozatok Shakespeare: Hamlet (1601), Schiller: Don Carlos (1787), Ibsen: A vadkacsa és Katona József: Bánk bán c. drámáiban. | |
| | Nyomozás női módra? | Miss Marple, Emma Tennant és Louise Welsh módszerei | |
| | A magány közelképei | Nőalakok Elek Judit filmjeiben. | |
| | Némi nemi bizonytalanság | Női és férfi szerepek inverziója az Árvalányokban | |
| | Kosztolányi és Henry James. | Mesemotívumok és nőalakok | |
| | Az Élet Vize | vízmotívum a nőiségben | |
| | Nő, fantázia, igazság.... | ( A női test mint az igazság metaforája "A Bath-i Asszonyság meséjében") Canterbury mesék | |
| | Szerelem, Boldogtalanság, Irodalom | (A női figura és az esztétizált boldogtalanság ökonómiája " A lovag meséjében") | |
| | Testek és áthelyeződések | (A vágy tárgyának áthelyeződései a reneszánsz angol költészetében: John Donne XIX. Elégiája) | |
| | Derrida fátylai | ( A megismerés és nemiség viszonyainak átírásai kísérletei Jacques Derrida - Éperons Nietzsche stílusai című szövegében)
| |
| | Nádas Péter | hősnők, nőalakok...(interjú) | |
| | Grecsó Krisztián | hősnők, nőalakok...(interjú) | |
| | A Saramago-regények második, "értelmező" olvasata | A Saramago-i szerelmes regény; A Saramago-regények nőalakjai; A nevek kérdése; A filozófiai és ideológiai olvasat lehetősége; A regény, mint szövegelmélet; A fordítás, mint értelmezés; A Saramago-regények transztextualitása | |