Lista | Dátum  | Cím | Leírás | |
| 2020-06-00 | Ökofeminista átváltozások | Metamorfózis Han Kang Növényevő, Marie Darrieussecq Malacpúder és William Wharton Madárka című regényében | |
| 2018-04-01 | Női szerepek | A csend rétegei - feminista narratológia | |
| 2017-01-01 | Erőszak és feminitás | Esszé a nöirodalomról | |
| 2013-11-01 | "Ein ganz hibsches Zigaanerweibli" | A "női" és a "cigány" kölcsönös megfelelése Weöres Sándor Psychéjében | |
| 2013-03-01 | Felforgató lehetőségek | Feminista kritika, dramatikus szöveg, színház | |
| 2011-01-01 | Idegen testek | Xenológia, modernség és feminizmus az ezredfordulón, avagy a társadalmi nyilvánosság újabb szekezetváltozása. | |
| 2010-11-01 | Nem nőnek való? | Gondolatok a krimi feminizálódásáról két magyar regény kapcsán. Baráth Katalin A fekete zongora és Nina Stein (Pető Andrea): Katalin leányai. | |
| 2010-04-01 | A szerző és az (ön)életírás pozíciója a közelmúlt... | pszichoanalitikus irodalomkritikáiban. Freud (Álomfejtés, Tanulmányok a hisztériáról) és az 1960-70-es évek francia "új feminizmusa" (Kristeva, Cixous). Cixous a derridai lélek mélyrétegeit igyekszik feltárni és megörökíteni...mint a Másik portréját, miközben saját arcképének töredékei is kirajzolódnak. | |
| 2010-03-01 | Létezik-e női írás? | nők által írott irodalom | |
| 2009-05-01 | A szűz metamorfózisa | a női szexus vibráló sokszínűsége Shakespeare-nél és Fowles-nál | |
| 2009-05-01 | A gyengéd férfiak korán haltak | A történelmi önreprezentáció feminista megújítása Kosáryné Réz Lola regénytetralógiájában: Asszonybeszéd, Perceg a szú, Vaskalitka, Por és hamu. | |
| 2008-07-01 | Derrida fátylai | A megismerés és nemiség viszonyainak átírási kísérletei | |
| 2008-04-01 | Gondolatok a 100 éves Nyugat ünnepén | A folyóirat egy szélesebb kulturális mozgalom... | |
| 2006-01-01 | A horror és az iszonytató nőiség | Képzeletbeli tisztátalanság. (Feminista értelmezés, Kristeva) | |
| 2003-11-01 | Miért nincs ha van? | Kortárs nyugati feminista irodalomkritika hatása Magyarországon. | |
| 2001-12-01 | Narrativitás, szubjektivitás és nemi identitás | Bevezetés | |
| 2001-01-01 | Az elveszett hangok nyomában. | Gertrude Stein : Tender Buttons | |
| 2000-10-01 | Kaland és kánon (Feminizmus és irodalom) | | |
| 2000-04-01 | Film és maszk | A női néző elmélete. Freud Nőiség-ről írt esszéje, feminizmus és film. | |
| 2000-04-01 | Nőfilmek - nemcsak nőknek | Elmélet - két konkrét példán bemutatva: Erdőss Pál Adj király katonát! és Mészáros Márta Eltávozott nap c. filmjének elemzése. | |
| 2000-04-01 | Hitchcock, feminizmus és a patriarchális tudattalan | H. és a feminista filmelmélet | |
| 2000-04-01 | Vizuális élvezet és az elbeszélői film | Pszichoanalízis, A szemlélés művészete - az emberi alak bűvölete, A nő mint kép, a férfi mint a tekintet birtoklója | |
| 2000-04-01 | Női filmek új megközelítésben | Esztétika és feminista filmelmélet | |
| 1998-04-01 | Tapasztalás, hitelesség, referencialitás | - Megjegyzések a magyar dadaista líra
Csokonai Lilit ért kritikákból.
Psyché / Weöres Sándor, Csokonai Lili / Esterházy Péter | |
| | Feminizmus és esélyegyenlőség: | Hermione és más nők a Roxfortban | |
| | A női szerző a feminista irodalomkritikában | Szerző - női szerző - irodalomkritika | |
| | Piroska, a farkas | Angela Carter meséi | |
| | A narrációval szembeszegülő feminista kritikai olvasás I. | "Lesem az arcát ,nem néz vissza" Nemi szerepek, látvány és nézőpont vizsgálata Esterházy Péter Egy nő c. írásában. | |
| | "A szemlélő helyzete" | Nemi szerepek, narráció és tekintet az Üvöltő szelek-ben | |
| | Három nőíró szövege és az imperializmus kritikája | 1985-ben megjelent tanulmány, mely Jean Rhys Széles Sargasso tenger (1966) c. művét Charlotte Bronte: Jane Eyre-jének (1847) újraírásaként, Mary Shelley Frankenstein-jét (1818) pedig a Jane Eyre dekonstrukciós olvasataként mutatja be. | |
| | Melodráma és feminizmus a Kóma c. filmben | Kóma / rend. Michael Crichton, í. Robin Cook
amerikai thriller, 1978. | |
| | Rosamund hangja... | Margaret Drable: Malomkő c. művében | |
| | Egy anyafarkas | Virginia Woolf: Saját szoba c. nagyesszéje és a feminista irodalomszemlélet négy évtizedének története és vitái. | |
| | Egy szingliregény Magyarországon | Rácz Zsuzsa: Állítsátok meg Terézanyut! c. könyvének kulturális környezete (esettanulmány) | |
| | Irányzatok az angol nyelvű feminista kultúrakritikában | A női hang és az írónő; Szöveg és elmélet; Posztfeminizmus és genderszkepticizmus - Avagy a feminizmus tárgya | |
| | Beszédmódok és nemek a magyar irodalomtudományban | Hallgass a neve? - Avagy hátborzongató elszólások; Így írunk mi - A magyar feminista irodalomtudomány (ön)megjelen(ít)ése | |
| | Spanyol ópium az állatkertben | Csáth Géza (és a feminizmus), mint kapcsolódási pont Lovas Ildikó: Spanyol menyasszony c. regénye, Szász János: Ópium c. filmje és az Éjszakai állatkert c. novellaantológia között. | |
| | Feminista irodalomszemlélet: női irodalom vs. férfi irodalom? | Feminista esztétika és kultúrakutatás
Feminista narratológia és genderkarnevál
Nemi és nemzeti sztereotípiák | |
| | Női hang, női nyelv | Nőírók egy kis irodalomban
A kisebbségi irodalom és a másik nem
Az emigráció női tematizálása | |
| | A női identitás virágnyelve Berde Mária regényeiben | A női és férfi sors illetve életlehetőségek ábrázolása a két világháború közti erdélyi magyar irodalom egyik legjelentősebb alakjának regényeiben | |
| | A női sorsszerűség és próbatétel Szenes Piroska regényében | Vajon a nők veleszületett társadalmi helyzete mennyire határozza meg sorsukat? Van-e lehetőség a kitörésre? Mennyire determinált a nők helyzete illetve sorsa? | |