Lista | Dátum  | Cím | Leírás | |
| 2014-05-00 | Lám megmondtam: perverzió | Csáth-olvasmányok Jókai Dekameronjában. |  |
| 2013-10-01 | Hétszáz éve született... | Boccaccio Dekameronjáról |  |
| 2012-03-01 | Boccaccio 700: a szavak ereje | A Boccacciói életmű irodalomkritikai fogadtatásának történetileg változó aspektusai; A szavaktól a képig: Boccaccio a filmvásznon (Pasolini, Fellini, Ferreri...), A Dekameron és a nyelvi modell kérdése: tájnyelvi zárványok és lexikális kétértelműségek a többnyelvűség határán; A kerettörténet tételeinek megfordítása: Pampinea, a társaság nő-szimbóluma; Az őrgrófné tyúkjai; A gascogne-i hölgy |  |
| 2012-03-01 | Dekameron ás Átváltozások: | átvett avagy eredeti novella |  |
| 2012-03-01 | A kereskedők eposza | Boccaccio: Dekameron |  |
| 2012-03-01 | Az irónia, mint a hagyomány megújításának eszköze | Boccaccio: Dekameron |  |
| 2012-03-01 | Az elbeszélés ereje | A boccacciói novellaciklus műfajelméleti megközelítésben. Bocaccio. Dekameron. |  |
| 2009-06-01 | Griseldis története: a királyi nászajándék | Boccaccio megírta a Dekameron századik novelláját, Székesfehérváron királyi esküvőre készülődött. Témájában Ambrus Zoltán A türelmes Grizeldisz címmel jelentette meg. |  |
| 2002-10-01 | Megtérés az új Babilonban | Tanulmányok a Dekameron 2. novellájáról |  |
| | Nyugati napok -.. | |  |
| | Dekameron | Dekameron / Boccaccio |  |
| | Boccaccio, Giovanni: Dekameron. A sólyom feláldozásának tört | !elemzésvázlatok! |  |
| | Élmény és módszer. A vallás a Dekameron / Bocaccio - ban | (Élményközpontú irodalomtanítás) |  |
| | Giovanni Boccaccio: Dekemeron | cselekmény, elemzési segédlet, vázlat |  |
| | A novellaműfaj ábrázolási lehetőségeinek kialakulása... | Boccaccio Dekamerin c. műve alapján: az elbeszélés (II/7.); regényes elbeszélés (III/9.); átmenet a novella felé: egy-egy központi jelenet részletezése (VII/8.); példázatos novella(X/3.); kontraszt (I/7.); kontraszt népi életet bemutató változata (VIII/2.); kontraszt múltat felidéző változata ((I/10.); nyitás a komédia felé: mimus szerepe ((VII/6.); komédiaszerű ábrázolás (I/1., IX/5.); szubjektivitás előtérbe kerülése, szatírikus novellák (II/10.) |  |
| | Karneváli kavargás | Uzsorások, apácák és kikapós asszonyok a Dekameronban. |  |