Az adatbázis gyors és hatékony használatához, kérjük olvassa el a
SÚGÓT >>
Keresés
Tárgyszólista
|
Szerzőlista
Forrás típusa:
Minden forrás típus
Könyv
Folyóirat
Elektronikus források
Fénymásolat
Film
Kép
Hangfelvétel
Média
Keresendő
:
Tanulmány szerzője:
Tanulmány címe (címtöredék):
Tárgyszavak:
Minimum dátum:
Maximum dátum:
Találati listában megjelenő mezők:
Cím
Leírás
Forrás név
Szerző
Kezdőoldal
Záróoldal
Tárgyszavak
Könyvtári jelzet
Megjegyzés
Egy oldalon megjelenő találatok száma:
5
10
25
50
100
250
500
Találatok
3 db
találat
Nyomtatóbarát változat
Mindet bejelöli
|
Jelölések megfordítása
|
Saját lista a bejelöltekből
Lista
Dátum
Cím
Leírás
2011-04-01
Erőszak és érzelem
Haneke modernista melodrámái. "H. filmjeiben az erőszakos cselekedetek legtöbbször az egyén ellen irányulnak, vagy bizonyos értelemben a családra korlátozódnak." 1.rész: polgári tabló - Polgárháború trilógia (A hetedik kontinens, 1989. Benny videója, 1992. 71 töredék a véletlen kronológiájából, 1994.) 2.rész: a néző bánalmazása...(Furcsa játék, 1997. A zongoratanárnő, 2001.)
2011-04-01
Michael Haneke és az európai kultúra elégedetlenjei
A magaskultúra, melyet a komolyzene példáz A zongoratanárnő c. filmben "nem képes hatékonyan fellépni a krízissel szemben". Benny videója és Bach, a Furcsa játék-ban a klasszikus és posztmodern kultúra zenében (is) kifejeződő összecsapása, A Rejtély-ben a "kultúrának a burzsoázia általi általi birtoklása és használata", az Ismeretlen kód-ban a zaj ill. a rhythm-and-bluest játszó utcai zenész, a Farkasok ideje posztapokalipszise, mikor "egy Beethoven-vonósdarab hangjai szólnak épp hogy csak hallhatóan a gyorsan lemerülő kazettás magnóból."
2010-02-01
Sokkterápia
Michael Haneke Gleccser-trilógiája (A hetedik kontinens; Benny videója; 71 töredék a végtelen kronológiájából) az emberi kapcsolatokon eluralkodó közöny felháborítóan közönyös ábrázolása.
Nyomtatóbarát változat
Mindet bejelöli
|
Jelölések megfordítása
|
Saját lista a bejelöltekből