Lista | Dátum  | Cím | Leírás | |
| | Álom-írás, álom-írók | Csáth Géza korának felismerése, hogy az álom... megjelenítője, kulcsa az ember életének, öntudatának, identitása megragadásának. Freud, pszichoanalízis, Álomfejtés. |  |
| | Határátlépések pszichoanalízis és irodalom között | Csáth Géza: A kisasszony c. novellájáról |  |
| | Morfium, matricidium és pszichoanalízis | Témák és variációk Csáth Géza és Kosztolányi Dezső életében és műveiben |  |
| | Csáth mint anyagyilkos | Csáth Géza: Anyagyilkosság; Találkoztam anyámmal |  |
| | Az elérhetetlen keresése | A korai sérülések jelentősége Csáth Géza pszichobiográfiájában |  |
| | Spanyol ópium az állatkertben | Csáth Géza (és a feminizmus), mint kapcsolódási pont Lovas Ildikó: Spanyol menyasszony c. regénye, Szász János: Ópium c. filmje és az Éjszakai állatkert c. novellaantológia között. |  |
| | A szerző "külsőlegessége magán a határon játszódik" | De (hol) van ez a határ?
Szász János filmje: Ópium - Egy elmebeteg nő naplója, 2007. |  |
| | Mesék, amelyek rosszul végződnek | Csáth-novellák negatív narratívája valamint az ezen túli műfaji önreflexió. |  |
| | Az önéletrajzi tér | Csáth Géza: A vörös Eszti c. elbeszélésében |  |
| | Élet - veszély | Csáth hintája határok között: identitás-keresés - A varázsló kertje c. novella kamaszhősei. |  |
| | "Formálisan úgy cselekszel, mintha egy novellahősöd volnál" | Irodalmon kívüliség és belüliség Csáth marginális műfajaiban - napló és levél - a mű árnyékában burjánzó (szöveg)világ |  |
| | Csáth én-tűzijátéka és a Palics-álomba vezérlő... | (villamos)kalauzok |  |