Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| 2016-01-01 | A teremtett alak fikcionáltsága | A maszkképződés Baka István Yorick monológjai című versciklusában | |
| 2014-05-01 | "Csak magamban sírom sorsod" | Közelítések Ady "kuruc-verseihez" | |
| 2013-06-01 | A paródia ars poeticája | Szerep és maszk Weöres Sándor költészetében | |
| 2011-01-01 | A költőszerep két változata Baka István költészetében | Az evokáció mint az álarcteremtés hagyományos költői eljárása: Vörösmarty-töredékek; A teremtett alak fikcionáltsága - a maszkképződés: Yorick monológjai - Yorick monológja Hamlet koponyája fölött | |
| 2010-10-01 | "Halálarcok" | A halál és az én viszonya Kosztolányi Dezső három versében. Ó, a halál (A szegény kisgyermek panaszai, (1910-1923); A lelkem oly kihalt, üres (A bús férfi panaszai, 1924); Csomagold be mind...(Meztelenül, 1928-1935) | |
| 2010-07-01 | Kulcsok a Karneválhoz I. | Hamvas Béla: Karnevál c. regényéről | |
| 2010-04-01 | Több néven élni? Szerzőként meghalni? Az álneves szerzőkről | Spiegelman Laura, Centauri - kortárs magyar irodalmi "rejtélye" körüli vélekedések... Rejtőzködés-történet: Macpherson Ossziánja, Thaly Kálmán kuruc dalai, Ajar, Pessoa, Weöres - Lónyay Erzsébet, Parti Nagy - Sárbogárdi Jolán, Dumpf Endre; Esterházy - Csokonai Lili... | |
| 2009-11-01 | Az új média és az anonim, maszkos önreprezentáció | A Spiegelmann Laura- és a Centauri-jelenség kontextusai | |
| 2009-09-01 | Szerzői név és maszk a magyar posztmodern irodalomban | Weöres Sándor / Psyché (1972), Esterházy / Csokonai Lili, Parti Nagy Lajos / Sárbogárdi Jolán
Már nem sajog c. antológiában József Attila neve kollektív szerzői maszk
Orbán János Dénes / Troppauer Hümér, Parti Nagy / Dumpf Endre, Karafiáth Orsolya / Lotte Lenya, Hizsnyai Zoltán / Tsúszó Sándor, KAF / Kavafisz. Centauri, Spiegelman Laura | |
| 2009-08-01 | A személyiség maszkjai | Szerep és személyiség viszonya Pirandello (Hat szereplő szerzőt keres) és Brecht műveiben | |
| 2009-02-01 | A művész mint ámító | "Hamísítás" az irodalomban (művészetekben). Dzsambul Dzsabajev, csalás a sztálini irodalmi életben. James Macpherson Ossiáni dalai; Thomas Chatterton Rowley korpusza; Fernando Pessoa heteronímjei; Karinthy karikatúrái; Van Meegeren Vermeer-képe. | |
| 2008-07-01 | A saját halál elfogadásának stratégiái | Maszköltési kísérlet és maszktalanítás Baka István Gecsemáné ciklusában | |
| 2005-01-01 | Szerepek és maszkok Nabokov élet/művében | Színpadi - létbeli szerepek, N. a műveiben: Hitchcock-effektus, Szirin: szerző és szereplő, Nabokov: anagrammák és alteregók, V: Vadim Vadimovich | |
| 2004-05-01 | "'Az arcunk is álarc - s arc az álarcunk is" | A szerepvers - mint alkotói mozgástér, emlé-kezés, időutazás, játék.
Weöres Sándor; Rákos Sándor; | |
| 2000-11-01 | Maszk és (költő)szerep: | Kosztolányi Dezső szerepértelmezéséről | |
| 2000-04-01 | Film és maszk | A női néző elmélete. Freud Nőiség-ről írt esszéje, feminizmus és film. | |
| | Elrejtett arcok és meztelen álarcok | Luigi Pirandello | |
| | Kísérlet az élettel és játék az életrajzzal | Max Frisch | |
| | Az elgondolhatatlan álorcái | A szerep jelentősége Kosztolányi Számadásában.Pl. Szeptemberi
áhitat, Hajnali részegség, Harsány kiáltások tavaszi reggel, Marcus
Aurelius. | |
| | Maszkjáték és stílus Nietzsche és Hamvas Béla életművében | Hamvas Béláról és Nietzschéről | |
| | Ki látott engem? | Arc, arckép, álarc | |
| | Elrejtett arcok és meztelen álarcok | Luigi Pirandello: Mattia Pascal két élete; Hat szereplő szerzőt keres; Forog a film; Serafino Gubbio operatőr följegyzései; IV. Henrik; Egy, senki, százezer (Ezerarcú ember); | |
| | A klasszikus forma alternatívája: neorealizmus és modernizmus | Absztrakció a karakterábrázolásban: Fellini maszkjai (283-285)
Modernizmus az Egy szerelem króniká-jában (Antonioni): neorealizmus és film noir (285-8)
Rosellini: a "neorealista csoda" (289-298) | |
| | Nemo nyomában | Móricz álneveiről és álarcairól | |