Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| 2022-10-01 | A felelősség pátosza – a pátosz felelőssége | A retorika útvesztői Mészöly kései esszéiben | |
| 2022-07-01 | Pontos történetek a pusztulásról | Egy Mészöly-mű margójára | |
| 2022-04-01 | A fenntartható táv | Táj, természet, mozgás Mészöly Miklós Az atléta halála című regényében | |
| 2022-01-01 | Egy életmű titkos dinamikája | Tardos Károly beszélgetése Mészöly Miklósról | |
| 2021-10-01 | A félreolvasás allegóriája | Gondolatok Mészöly Filmjéről, az „illogikátlanság” regényérő | |
| 2021-09-01 | "Nem tudok megnevezni" | Mészöly Miklós Megbocsátás című kisregényének szövegbejárata | |
| 2021-07-01 | Történik és állítódik | Mészöly Miklós: Merre a csillag jár? | |
| 2021-06-01 | Reflexiók, szabadon | Mészöly nyomában, belső tereken | |
| 2021-05-01 | Talált tenger | Mészöly, Nádas és a kommunikatív emlékezet | |
| 2021-05-01 | "Egy hangyát megsimogatni!" | Mészöly Miklós és az állatok | |
| 2021-05-01 | Csoportkép H. nélkül | Fénykép, emlékezet, elbeszélés Az atléta halálában | |
| 2021-05-01 | Csillagközi műveletek | Tolsztoj- és Dosztojevszkij-víziók Mészöly Miklós írásaiban | |
| 2021-04-01 | A töredék esztétikájához | Mészöly Miklós: Érintések | |
| 2021-03-01 | Alakulások | Mészöly Miklós prózájának befogadás-történeti vázlata 1990-ig és 1990-től | |
| 2021-03-01 | "Termékeny kétely" | Metaforikus narráció és szimbolikus szubtextusok Mészöly Miklós Saulusában | |
| 2021-02-01 | Huszonegyesek | Mészöly-Pilinszky-100 | |
| 2021-01-01 | A médium | Mészöly és a film(esek) | |
| 2021-01-01 | Megújulás, átváltozás, megbocsátás | Mészöly Miklós Megbocsátásának helye Balassa Péter "új prózáról" szóló irodalomkritikai elbeszélésében | |
| 2021-01-01 | Szekszárd, Pannónia, Közép-Európa | Mészöly Miklós és vidéke | |
| 2021-01-01 | Vér, szenvedés, halál, jogtörténet | Buda és Pest 1686 és 1708 közötti bírósági gyakorlatának jelentősége Mészöly Miklós prózájában | |
| 2021-01-01 | Szócikk a Volt egyszer egy Közép-Európáról | Mészöly Miklós: Volt egyszer egy Közép-Európa | |
| 2021-01-00 | Test–technika–önkéntelenség | Ágencia és közvetítettség – Mészöly Miklós: Wimbledoni jácint; Közvetítettség és biopoétika – Mészöly Miklós: Elégia | |
| 2020-06-01 | Az elszalasztott lehetőségek | Mészöly Miklós, a drámaíró | |
| 2020-06-01 | Színpadi fogság - tájbéli szabadság | Színházi paradoxonok Mészöly Miklós drámáiban | |
| 2020-06-01 | Báb vagy színpad? | Mészöly Miklós bábszínháza | |
| 2020-06-01 | Abszurd vagy tragédia? | Mészöly Miklós Beckett-értelmezése és a Bunker | |
| 2020-05-01 | Mészöly Miklós: Sötét jelek | Kritika a kötetről | |
| 2020-05-00 | Bűn és önazonosság Mészöly Miklós Saulus című művében | A Saulus mint metafizikus detektívtörténet | |
| 2019-02-01 | Mészöly Miklós és a régi magyar irodalom-kultúrtörténeti hagyomány | Tanulmány Mészöly Miklós prózai műveiről és tanulmányairól | |
| 2019-02-01 | Az utazási irodalom romjain | Mészöly Miklós Pontos történetek útközben című regényéről | |
| 2018-10-01 | A Magasiskola öt olvasata | Esszé Mészöly Miklós Magasiskola című kisregényéről | |
| 2018-06-01 | Vízjelek és szellemképek | Mészöly Miklós: Pontos történetek útközben | |
| 2018-05-01 | Párosult magány | Mészöly Miklós és Polcz Alaine levelezéséről | |
| 2018-04-01 | A hosszú házasság regénye | A bilincs a szabadság legyen. Mészöly Miklós és Polcz Alaine levelezése 1948-1997 | |
| 2018-01-01 | Mészöly és társa | A Pontos történetek, útközben és a Mészöly-Polcz munkakapcsolat | |
| 2017-07-01 | "Tévedés-e vagy igazság, hogy alattvalók vagyunk?" | Mészöly Miklós Anti-Machiavelli című művének értelmezési lehetőségeiről | |
| 2017-02-01 | Alakulások | Mészöly Miklós műhelyében. Interjú. | |
| 2016-09-01 | Test-történelem-emlékezés | Mészöly Miklós Film című regénye | |
| 2016-04-01 | A történet visszatérése és a "latin-amerikai szál" a késői Mészöly-prózában | Gabriel Garcia Márquez hatása Mészöly Miklós művészetére. Garcia Márquez: Száz év magány és Mészöly: Megbocsátás ; Családáradás; Pannon-próza párhuzama. | |
| 2015-09-01 | A történeti összeüggés rejtélye, mint elbeszélő forma | Mészöly Miklós: Film, Nádas Péter: Párhuzamos történetek | |
| 2015-07-01 | Tovább a damaszkuszi úton | Mészöly Miklós Saulus című történelmi regényéről. | |
| 2014-11-01 | "Testté lett táj - tájjá lett test" | Mészöly Miklós: Szenvtelen történet | |
| 2014-09-00 | Saul titkai | Vázlat egy regény narrációjának megfejtéséhez. Mészöly Miklós: Saulus. | |
| 2013-09-01 | Mészöly Miklós Filmjének megfilmesítése | Mészöly Miklós: Film; Surányi András: Film..." | |
| 2013-06-01 | Hosszú csöndek | Mészöly Miklós: Színházon kívül. (Az ablakmosó, Bunker, Lassan minden) | |
| 2013-01-01 | Állóképbe sűrített idő | Mészöly Miklós: Anno | |
| 2013-01-01 | A metaforák szerepe... | Mészöly Miklós Az atléta halála c. művének értelmezésében | |
| 2012-04-01 | "Ecco Homo". Archívum és atmoszféra | Mészöly Miklós: Film c. regénye | |
| 2012-03-01 | A mellérendeltség mint világképet és poétikai | alakításmódot szintetizáló regénykonstitutív mozzanat
Mészöly Miklós: Pontos történetek, útközben
| |
| 2011-06-01 | "...vakolattal borított - s így nem látható - festmény..." | Mészöly Miklós filmjéről | |
| 2011-04-01 | A napló Mészöly Miklós írásművészetében | A Mészöly-életműre sokkal inkább jellemző az interextualitás,mint azt korábban feltételezték. | |
| 2010-05-01 | A szó-kép probléma és a technikai médiumok | Fotográfia és irodalom. Márton László: Árnyas főutca; Mészöly Miklós: Film | |
| 2010-03-01 | Térkép repedésekkel | Táj- és térképzetek Mészöly Miklós novellájában | |
| 2010-01-01 | Pontosításra szoruló történetek | Mészöly Miklós: Pontos történetek, útközben c. művéről. Utazás. Vonatmotívum | |
| 2010-01-01 | Mészöly Miklós hite | Mészöly Miklós és a Vigilia | |
| 2009-11-01 | "Pécsett publikáltam a legtöbbet" | Mészöly Miklós és a pécsi irodalmi folyóiratok. Sorsunk (szerk. Várkonyi Nándor), Dunántúl (szerk. Szántó Tibor), Jelenkor (szerk. Csorba Győző) - Mészöly Miklós: Az ablakmosó c. műve közlésének botránya. | |
| 2009-09-01 | A "Semmi ornamentikái" | Hajnóczy Péter A parancs című kisregényének és Mészöly Miklós Sutting ezredes tündöklése című elbeszélésének párhuzamos olvasata. | |
| 2009-06-01 | Mészöly Miklós elégiája | Mészöly Miklós Óda az elégiához c. költeményéről. "A mű értelmezését nemcsak az nehezíti, hogy rejtélyesnek látszó utalások, paradoxok sűrűjében jár az olvasó, de az is: többé-kevésbé nyíltan vallomásos és önéletrajzi motívumok vannak belekódolva. A személyesség vehemenciájával hullámzik, akadozik és árad ez a különleges műve." | |
| 2009-04-01 | "Szerves törmelékek" | Mészöly Miklós: Műhelynaplók | |
| 2009-02-01 | "A legnagyobb rejtély a fény" | Beszélgetés Mészöly Miklóssal | |
| 2009-02-01 | Még nem kelt föl a nap | Mészöly Miklós: Elégiája | |
| 2008-04-01 | Mészöly Miklós: Sutting ezredes tündöklése | c. beszélyének szövegköziségéről | |
| 2007-10-01 | Mindent megragadni, mindent összesűríteni | Mészöly Miklósról, a Műhelynaplók megjelenése kapcsán (interjú) | |
| 2007-10-01 | Trópus és jelentésképzés | Az emlékezés szemantikája Mészöly Miklós Anyasirató c. novellájában. | |
| 2007-10-01 | Mészöly Miklós mint irodalomtörténeti konstrukció... | Az ablakmosó kortárs kritikáiban | |
| 2007-10-01 | Egy életmű vízjelei | Mészöly Miklós Műhelynaplók c. kötetéről | |
| 2007-04-01 | A narrátor teste | Az emberi testek kiazmatikus viszonyának szerepe Mészöly Miklós Film c. regényében | |
| 2007-04-01 | Irgalom | - a szó etimológiai, teológiai értelmezése.
Kosztolányi-novellák; József Attila: Irgalom (1936); Mészöly Miklós: Jelentés öt egérről (1958); az irgalom mozdulatai (Bergman-filmek) Tükör által homályosan (1960); Saraband (2003); Németh László: Irgalom (1965); Mészöly Miklós: Film (1976); Megbocsátás (1983) | |
| 2007-02-01 | A mögöttiség térképzetei | Mészöly Miklós prózatájaiban | |
| 2006-07-01 | Titok és vallomás Mészöly Miklós Nem felelt meg neki c. írásában | Mészöly Miklós: Nem felelt meg neki | |
| 2006-07-01 | Párhuzamos legendák | Ottlik- és Mészöly-képünkről, fényképeik ürügyén | |
| 2006-05-01 | "Az istenek technikája" | Az elbeszélés rituáléi Mészöly Miklós Közép-Európa-prózájában | |
| 2006-04-01 | "a lényeget nyomozó metszetek egyik utolsó állomása" | Mészöly Miklós Hamisregénye | |
| 2006-03-01 | Az autentikus létezés lehetőségei a választás jegyében | Mészöly Miklós: Magasiskola | |
| 2006-01-01 | Az irodalom mint a társadalmi nyilvánosság egy lehetséges médiuma | A nyilvánosság alakzatai Mészöly Miklós: Az ablakmosó c. drámájában | |
| 2005-12-01 | Mitológia és néphagyomány | Mészöly Miklós Szárnyas lovak c. novellájáról | |
| 2005-03-01 | Tárt elhatároltság | Mészöly Miklós és Gaál István, avagy a "tettenérés magasiskolái"
Magasiskola / rend. Gaál István, í. Mészöly Miklós, 1970. | |
| 2004-12-01 | Szerelmese | Mészöly Miklós meséi és a szerelem. A virágok beszélgetése; Hét torony kedvence; Kökény kisasszony | |
| 2004-04-01 | A nyelv útvesztői Mészöly Miklós Saulusában | Mészöly Miklós: Saulus | |
| 2002-01-01 | Munkánk méltósága | Mészöly Miklósról | |
| 2002-01-01 | Az újraolvasott Atléta | Mészöly Miklós: Az atléta halála | |
| 2002-01-01 | "Egy séta törmelékei": Az atléta halála körül | Mészöly Miklós | |
| 2002-01-01 | Miklós és Mészöly | Mészöly Miklósról. | |
| 2002-01-01 | Az ómega-pont. | Töredékes vázlat a mészölyi gondolkodás evolucionista nyomairól. Mészöly Miklósról. | |
| 2002-01-01 | Mészöly Miklós prózaírásáról | esszé | |
| 2002-01-01 | Próza-chronograph (Mészöly Miklósról) | esszé | |
| 2001-11-01 | A hatalom témája | Illyés Gyula és Mészöly Miklós munkásságában. | |
| 2001-01-01 | "Szeresük a mérgező virágokat" | Mészöly Miklós:Mesék c.könyve | |
| 2001-01-01 | Messze a "manni úttól" ( Mészöly Miklós : Saulus) | | |
| 2001-01-01 | A nő mint narrátor | A szerzőség problémája Mészöly Miklós 'Az atléta halála' c. regényében. | |
| 2000-12-01 | Az őszi falevél útja. FILM... / Rend. Surányi András | Mészöly Miklós műve alapján, magyar film, 1999-2000. | |
| 2000-06-01 | Ki az aki jelent? | Jelentés öt egérről. Egy Mészöly-novella "moralizáló" olvasata.
| |
| 2000-03-01 | Tanúskodás - tanúság. Kontempláció a Saulus ürügyén. | Mészöly Miklós: Saulus | |
| 2000-02-01 | Terepséta - a fikció tere és az elbeszélői nézőpont | Mészöly Miklós Pannon-prózájában. | |
| 1999-02-01 | A teatralitás fokozatai a drámabeszéddel való kísérletekben | Mészöly Miklós drámái. | |
| 1998-05-01 | Szabadság, szerelem | Pannon töredék / Rend. Sólyom András, írta Mészöly Miklós. magyar f,
1998. | |
| 1996-11-01 | Mészöly Miklós: Hamisregény | | |
| 1996-09-01 | Dolgok a szövegben | A reprezentáció egy példája Mészöly Miklós prózájában. | |
| 1996-07-01 | Pleonazmus: a vízjel retorikája | Mészöly Miklós Családáradás c. beszélyének domináns trópusáról | |
| 1996-03-01 | Irodalmi kvartett | Mészöly Miklós Családáradás c. könyvéről beszélget Angyalosi Gergely, Bán Zoltán András, Beck András és Radnóti Sándor | |
| 1996-02-01 | Változatok és alakulások | | |
| 1996-02-01 | Mészöly Miklós: Családáradás | elemzés | |
| 1996-01-01 | A retorika vízjele | Mészöly Miklós: Családáradás | |
| 1996-01-01 | Terepismeret | Az utazás: Mészöly Miklós művészetének többrétegű metaforája | |
| 1995-11-01 | Nincs pont, csak folytatás | Mészöly Miklós prózájáról | |
| 1995-08-01 | Mészöly Miklós regényírása | M.M. írásairól, leginkább regényeiről. (Az atléta halála; Saulus; Film; Családáradás) | |
| 1995-02-01 | Térlátás, belső táj, tartam | Temporalitás és narrativitás Proust Az eltűnt idő nyomában; Rilke: Malte Raulids Brigge feljegyzései; Kafka: A per, Mészöly Miklós: Saulus c. művein keresztül | |
| 1994-01-01 | "A szabadság táguló-szűkülő keretei" | Mészöly Miklós: Jelentés öt egérről | |
| 1993-02-01 | Halk, lankadatlan figyelem | Mészöly Miklós Bolond utazás c. kötetéről | |
| 1991-10-01 | \"A szenvedélyes érdekeltség drámája\" | Elbeszélői tudatok Mészöly Miklós regényeiben. Mészöly Miklós: Saulus (1968) | |
| 1991-10-01 | A befogadás kihívásai, 6.: Epikus panorámák és/vagy minimalizmus | Mészöly Miklós: Ballada az úrfiról és a mosónő lányáról | |
| 1991-10-01 | Az emberi helyzet | Mészöly Miklós: Merre a csillag jár? | |
| 1991-01-01 | A Bolond utazás mítoszai | Mészöly Miklós: Bolond utazás | |
| 1991-01-01 | A bizonytalanság árnyalatai | Mészöly Miklós: Wimbledoni jácint | |
| 1991-01-01 | Kisesszé a vonatokról | Mészöly Miklós Merre a csillag jár?, Bolond utazás c. műveiről | |
| 1990-10-01 | Mészöly Miklós: Wimbledoni jácint | elemzés | |
| 1990-10-01 | "Mi volt, hogyan volt" | Mészöly Miklós: Wimbledoni jácint | |
| 1989-10-01 | A szép reménytelenség változatai | Mészöly Miklós: Volt egyszer egy Közép-Európa. | |
| 1986-10-01 | Karmabandha és erotika | Mészöly Miklós Megbocsátás c. kötetéről | |
| 1985-11-01 | Mészöly Miklós: Megbocsátás | elemzés | |
| 1985-09-01 | Mészöly Miklós: Megbocsátás | elemzés | |
| 1985-05-01 | Az ötödik kérés | Mészöly Miklós: Megbocsátás | |
| 1985-03-01 | Bocsánatos béke | Mészöly Miklós Megbocsátás c. könyvéről | |
| 1984-03-01 | Saulus térbeli formája | Mészöly Miklós: Saulus | |
| 1981-01-01 | Visszatalálni (Jegyzet egy Mészöly-novella értelmezéséhez) | Mészöly Miklós: Ami jön | |
| 1974-03-01 | A tények parabolája | Mészöly Miklós: Jelentés öt egérről | |
| 1970-04-01 | A realizmus parabolái irodalomban és filmen | Magasiskola / rend. Gaál István
magyar film, 1970
Beszélgetés Gaál Istvánnal és Mészöly Miklóssal.
Mészöly Miklós kisregényéből. | |
| 0011-09-01 | Kép-olvasás | Az intermedialitás fikciója Mészöly Miklós Film-jében. | |
| | Mészöly Miklós: Wimbledoni jácint | elemzés | |
| | Rekonstrukciók | Mészöly Miklós művészetéről | |
| | Fény és hajsza | Mészöly Miklós regényeiről | |
| | Mészöly Miklós: Saulus | elemzés | |
| | Mészöly Miklós: Film | elemzés | |
| | Nyitott gondolkodásmódok | Magyar drámák, 50-es évek második fele, 60-as évek eleje.
Ablakmosó / Mészöly Miklós /1957/ 69-78 p.
Vád és varázslat / Kamondy László, Tüzet viszek / Hubay miklós,
Oszlopos Simeon / Sarkadi Imre. | |
| | Mennyi ami tudható? | Mészöly Miklós | |
| | Mélylégzés | Vázlat a regényről Ottlik Glza, Mészöly Miklósés Esterházy Péter
művei alapján.
| |
| | Mészöly Miklós mestererei | M.M. meséiről | |
| | Volt egyszer egy Közép-Európa | Volt egyszer egy Közép-Európa / Mészöly Miklós | |
| | Hideg-forró családáradás | Mészöly Miklósról. | |
| | Tanúsítás és kegyelem. Mészöly Miklós : Megbocsátás | Megbocsátás / Mészöly Miklós | |
| | Mészöly Miklós: Térkép, repedésekkel | Térkép, repedésekkel / Mészöly Miklós /1972/
A társadalmi értéktudat változásai novellaelemzések tükrében.
Veres András (109-13.p), Erdélyi Ildikó (114-117.p) és Mérei
Ferenc (117-122.p) tanulmányai. | |
| | Jelentés egy íróról | Arcképvázlat mészöly Miklósról | |
| | Börcsök úr agancsnyelű késeinek művészi elrendezése | Családáradás / Mészöly Miklós | |
| | Diszkréció, avagy mikor egy csomó arab ledobja a burnuszát | (Történetek, elbeszélések és értelmezésaktusok Mészöly Miklós
Megbocsátás c. szövegében.) | |
| | Saulus | Mészöly Miklós: Saulus | |
| | Elkötelezettség és ambivalencia | Mészöly Miklós Saulusának lélektani implikációi | |
| | Mészöly Miklós: Az atléta halála | regényelemzés | |
| | Mészöly Miklós: Jelentés öt egérről | elemzés | |
| | Mi változott volna ? a világ? | Mészöly Miklós prózájáról | |
| | Mészöly Miklós: Jelentés öt egérről | novellaelemzés | |
| | Mészöly Miklós: Megbocsátás (1984), Merre a csillag jár(1985 | Sutting ezredes tündöklése (1987) | |
| | Sólymok és egerek | Mészöly Miklós: Magasiskola; Jelentés öt egérről | |
| | Mészöly Miklós: Az árnyék | A parabola-novella | |
| | A parabola moralizáló változata. Mészöly Miklós: Saulus | | |
| | A családregény metamorfózisai az újabb magyar irodalomban | Egy családregény vége / Nádas Péter; Családáradás / Mészöly Miklós;
Tengerikavics / Sándor Iván; Jadviga párnája / Závada Pál | |
| | A magyar abszurd kezdetei. Mészöly Miklós. | Az ablakmosó (1957, 1963); Bunker (1979) | |
| | Elhallgatásalakzatok a Saulusban | Mészöly Miklós: Saulus | |
| | Narráció, műfaj és metaforika Az atléta halálában | Az atléta halála / Mészöly Miklós | |
| | A csodától az erőfeszítésig. Intertextusok és individuális | szemantika Mészöly Miklós Saulus c. regényében | |
| | Hol a mese szelleme? | Mészöly Miklós: Ballada az úrfiról és a mosónő lányáról. | |
| | Mészöly Miklós és a Saulus | Tanulmány | |
| | "Ilyenek a mesék, amelyek képesek túlélni a valóságot" | Mészöly Miklós mesetörténetei. | |
| | Gondolatlátványok | Széljegyzetek Mészöly Miklós prózájához. (Koldustánc, Magasiskola, Film) | |
| | Sutting ezredes tündöklése | Mészöly Miklós novellájáról. | |
| | A megjeleníthetőség határai | avagy a történetírás történelmi ideje
Mészöly Miklós: Volt egyszer egy Közép-Európa; Változatok a szép reménységre | |
| | Passió és állathecc | Mészöly Miklós Film-jéről és művészetéről. | |
| | A cselekmény rejtélye mint anekdotikus forma | Mészöly Miklós: Megbocsátás | |
| | Mészöly Miklós: Jelentés öt egérről | novellaelemzés | |
| | Mészöly kamerája | Mészöly Miklós és a film | |
| | Elhallgatásalakzatok a Megbocsátásban | Mészöly Miklós: Megbocsátás | |
| | Nyelvi ambivalencia és irodalmi elhallgatás | Mészöly Miklós "közérzete" és az ontologizáló prózamodell. M.M. csendjei: csillagmorajlás - emberileg érzékelhető világon túli teljességet takarja, hangyasírás - megismerés határa, csendje. | |
| | A tettenérés változatatai | Mészöly Miklós: Nyomozás | |
| | "Gduuu-gduuu" , A közérzet poétikája: térkép, repedésekkel | "Mészöly Miklós epikája annak a megszólaltatását célozza, ami egyébként hallgat. A "teljesség csendjét" ostromolja, eszköztárárban a "megismerés csendjét" működteti. (elhallgatásalakzatok)"
Szellemi közérzet és kifejeződése: az ontologizáló prózamodell. | |
| | Színházon kívül | Mészöly Miklós drámái, játékai
Az ablakmosó (1957), Bunker (1959), Lassan minden (1972) stb. | |
| | A nagyítás retorikai szerepe | Mészöly Miklós: Film | |
| | Nyelv után a vízözön - egy történet demitologizálása | Mészöly Miklós: Családáradás | |
| | A vadász és a vad | Mészöly Miklós Saulusáról | |
| | "Megszámlálhatatlan szám" és "összegezhetetlen összeg" | Mészöly Miklósról | |
| | A tények képzelete és mágiája | A nyolvanéves Mészöly Miklósról | |
| | Tárgyilagosságba játszó személyiség | Elbeszélői tudatok Mészöly Miklós regényeiben. Magasiskola (1956) | |
| | Visszafogott személyesség | Elbeszélői tudatok Mészöly Miklós regényeiben. Az atléta halála (1966) | |
| | Én-elbeszélés és idegen tudatok hálója | Elbeszélői tudatok Mészöly Miklós regényeiben. Pontos történetek útközben (1970, 1989) | |
| | Áltárgyilagosság és álszemélyesség | Elbeszélői tudatok Mészöly Miklós regényeiben. Film (1976) | |
| | Áttetsző tudatok tára | Elbeszélői tudatok Mészöly Miklós regényeiben. Megbocsátás | |
| | Tudatvándorlás | Elbeszélői tudatok Mészöly Miklós regényeiben. Hamisregény (1995) | |
| | Régidők tanúi | Elbeszélői tudatok Mészöly Miklós regényeiben. Családáradás (1995) | |
| | Rések | Vándormatívumok, intertextuális játékok Mészöly Miklós prózájában. | |
| | Helyszín: tér-kép, topográfia, testtáj | Mészöly Miklós prózájában | |
| | Idézet, önidézet | Mészöly Miklós prózájában | |
| | Út, útonlét | Mészöly Miklós prózájában | |
| | Saját halál, saját élet | Mészöly Miklós Alakulások c. írásáról | |
| | Egy (mifelénk) korszakos regényről | Mészöly Miklós: Film | |
| | Kicsi, csúf emberek | Jegyzetek Mészöly Miklós Film c. regényéhez | |
| | A tágasság pátosza | Az esszéíró Mészöly Miklós (A tágasság iskolája) | |
| | Merre a hasonlat jár? | Mészöly Miklós: Merre a csillag jár c. novellájáról, a benne rejlő Krúdy-párhuzamról | |
| | Az aszkézis képletei | Mészöly Miklós: Az atléta halála | |
| | Túl a gyűlöleten | Mészöly Miklós. Saulus | |
| | Sutting ezredes tündöklése | Mészöly Miklós | |
| | A belső színpad "megbízhatatlansága" | Mészöly Miklós: Az ablakmosó (1957); Bunker (1959) | |
| | A műfaj átkeresztelése | Mészöly Miklós: Az ablakmosó ("burleszk-tragédia") | |
| | Mészöly Miklós meséi | M.M típusértékű meseszövegeiről ( a műmese válfajai)l:az őstípusú tündér-meséktől a mondókameséken keresztül egészen az abszurdba hajló tragikus hangvételű mesés szövegekig. | |
| | A kívülálló ember | 1968: Mészöly Miklós: Saulus | |
| | Ponttól pontig | Mészöly Miklós: Magasiskola; Az atléta halála; Saulus; Pontos történetek útközben | |
| | Kamera és nyomozás: | Mészöly Milós film-elbeszélések, nyomozás-elbeszélések | |
| | Vágtázás és poroszkálás | Az út toposza Jókai Mór és Mészöly Miklós prózájában | |
| | A sportmetaforika áthangolásának változatai... | Mészöly Miklós munkáiban | |
| | Egy sokat vívodó lélek magára találása | Mészöly Miklós: Saulus (1968) | |
| | Egy asszony beszél | Mészöly Miklós: Pontos történetek útközben | |
| | Ex Libris | Mészöly Miklósról | |
| | Forgácsok és hallgatások | Mészöly Miklós: Műhelynaplók | |
| | A vak kamera és az összeszorított száj esete... | ... Mészöly Miklós Film című regényében | |
| | A réslátás veszélyei... | Mészöly Saulus című regényében | |
| | A bizonytalanság árnyalatai | Mészöly Miklós: Wimbledoni jácint | |