Lista | Dátum  | Cím | Leírás | |
| 2020-09-00 | A kortárs erdélyi magyar líra "oroszversei" | Az oroszos maszkot használó verstípus (Lászlóffy Csaba, Király László, Bogdán László, Kovács András Ferenc) | |
| 2013-08-01 | Az irodalmi díjak és a folyton változó irodalmi valóság | A mai orosz próza. | |
| 2013-08-01 | Mit akar(hat) az orosz nő? | A kortárs orosz nőirodalom és az orosz írónők. Intellektuális próza, groteszk és parabola (Olga Szlavnyikova, Marina Visnyeveckaja). Külföldön élő, oroszul író nőírók (Gyina Rubina, Mariam Petroszjan) | |
| 2013-08-01 | Az orosz "új realizmus" értelme és eredete | Az orosz irodalmi élet változásáról. | |
| 2011-05-01 | "Gyermekek- a Világmindenség megmentői" | Andrej Platonov prózájáról (Holdbomba, Munkagödör, Dzsan, Vasbanya) Gyermekmotívumok. | |
| 2011-01-01 | Az orosz irodalom békés anarchistája | A klisé szerepe Borisz Akunyin műveiben. (Temetői történetek, Sirály) | |
| 2010-07-01 | Gyilkosság a tömegirodalom és a magaskultúra... | posztmodern tömegmenyegzőjén | |
| 2010-03-01 | Az orosz futurista kiáltványok rituális funkciói | Az orosz futurizmus terminust az orosz avantgárd teljesen különböző csoportosulásainak megnevezésére használták. | |
| 2010-03-01 | Benyegyikt Livsic: A másfélszemű íjász | Az orosz futurizmus elméleti memoárja. Marinetti látogatása Oroszországban. | |
| 2008-07-01 | Baka István műfordításai | orosz költészet | |
| 2006-06-01 | Próféták könyve | A teatralitás dicsérete. Orosz színházelméletek a XX. század elején | |
| 2002-06-01 | Az intermedialitás szerepe orosz hasonmás-történetekben | Szöveg és kép az orosz hasonmás-irodalomban: Gogol: Az arckép, Dosztojevszkij: A hasonmás, (Nabokov: Meghívás kivégzésre, Kétségbeesés)
| |
| 1996-05-01 | A költő és műfordító szerepcseréje | Baka István költészetének orosz kulturális kódja. | |
| 1987-04-01 | Velimir Hlebnyikov és az orosz avantgard | Velimir Hlebnyikovról | |
| 1969-01-01 | Dovzsenko | Dovzsenko legjelentősebb filmjei | |
| | Az orosz koraszimbolisták: Tyutcsev, Fet és Bunyin | | |
| | A női princípium képi megjelenése Leonyid Andrejev drámáiban | Pánpsziché, női-princípium-értelmezés Leonyid Andrejev drámáiban: Fekete álarcok (1908); Jekatyerina Ivanovna (1912); Az. | |
| | Hogyan készült Gogol Köpönyege | orosz formalizmus értelemzése (1919) | |
| | A mese morfológiája (1928) | és az orosz formalizmus | |
| | Az akmeizmus hajnala (1912, 1919) | orosz formalizmus (irodalomelmélet) | |
| | A "formális módszer" elmélete (1925) | orosz formalizmus áttekintése | |
| | Az orosz regény | Elmélkedés a XIX. század második feléről - az orosz regény (és az orosz irodalom) fénykoráról. Bevezető a korszak legfontosabb műveinek elemzéséhez. | |
| | Az orosz különút | Közép- és kelet-európai irodalmak és a 19. századi orosz irodalom markánsan eltérő vonásai. | |