József Attila Könyvtár - Dunaújváros
Műelemzés adatbázisJózsef Attila Könyvtár
cím: 2400 Dunaújváros, Apáczai Csere János u. 9. |  telefon: (25) 423-952, fax: (25) 403-571e-mail: olvszolg@jakd.hu

Keresés

Forrás típusa:
Keresendő :
Tanulmány szerzője:
Tanulmány címe (címtöredék):
Tárgyszavak:
Minimum dátum: Naptár
Maximum dátum: Naptár
Találati listában megjelenő mezők:
Cím 
Leírás 
Forrás név 
Szerző 
Kezdőoldal 
Záróoldal 
Tárgyszavak 
Könyvtári jelzet 
Megjegyzés 
Egy oldalon megjelenő találatok száma:
 

Találatok

24 db találat
ListaDátum downCímLeírás
2016-01-01A teremtett alak fikcionáltságaA maszkképződés Baka István Yorick monológjai című versciklusábanmegtekintés
2014-05-01"Csak magamban sírom sorsod"Közelítések Ady "kuruc-verseihez"megtekintés
2013-06-01A paródia ars poeticájaSzerep és maszk Weöres Sándor költészetébenmegtekintés
2011-01-01A költőszerep két változata Baka István költészetébenAz evokáció mint az álarcteremtés hagyományos költői eljárása: Vörösmarty-töredékek; A teremtett alak fikcionáltsága - a maszkképződés: Yorick monológjai - Yorick monológja Hamlet koponyája fölöttmegtekintés
2010-10-01"Halálarcok"A halál és az én viszonya Kosztolányi Dezső három versében. Ó, a halál (A szegény kisgyermek panaszai, (1910-1923); A lelkem oly kihalt, üres (A bús férfi panaszai, 1924); Csomagold be mind...(Meztelenül, 1928-1935)megtekintés
2010-07-01Kulcsok a Karneválhoz I.Hamvas Béla: Karnevál c. regényérőlmegtekintés
2010-04-01Több néven élni? Szerzőként meghalni? Az álneves szerzőkrőlSpiegelman Laura, Centauri - kortárs magyar irodalmi "rejtélye" körüli vélekedések... Rejtőzködés-történet: Macpherson Ossziánja, Thaly Kálmán kuruc dalai, Ajar, Pessoa, Weöres - Lónyay Erzsébet, Parti Nagy - Sárbogárdi Jolán, Dumpf Endre; Esterházy - Csokonai Lili...megtekintés
2009-11-01Az új média és az anonim, maszkos önreprezentációA Spiegelmann Laura- és a Centauri-jelenség kontextusaimegtekintés
2009-09-01Szerzői név és maszk a magyar posztmodern irodalombanWeöres Sándor / Psyché (1972), Esterházy / Csokonai Lili, Parti Nagy Lajos / Sárbogárdi Jolán Már nem sajog c. antológiában József Attila neve kollektív szerzői maszk Orbán János Dénes / Troppauer Hümér, Parti Nagy / Dumpf Endre, Karafiáth Orsolya / Lotte Lenya, Hizsnyai Zoltán / Tsúszó Sándor, KAF / Kavafisz. Centauri, Spiegelman Lauramegtekintés
2009-08-01A személyiség maszkjaiSzerep és személyiség viszonya Pirandello (Hat szereplő szerzőt keres) és Brecht műveibenmegtekintés
2009-02-01A művész mint ámító"Hamísítás" az irodalomban (művészetekben). Dzsambul Dzsabajev, csalás a sztálini irodalmi életben. James Macpherson Ossiáni dalai; Thomas Chatterton Rowley korpusza; Fernando Pessoa heteronímjei; Karinthy karikatúrái; Van Meegeren Vermeer-képe.megtekintés
2008-07-01A saját halál elfogadásának stratégiáiMaszköltési kísérlet és maszktalanítás Baka István Gecsemáné ciklusábanmegtekintés
2005-01-01Szerepek és maszkok Nabokov élet/művébenSzínpadi - létbeli szerepek, N. a műveiben: Hitchcock-effektus, Szirin: szerző és szereplő, Nabokov: anagrammák és alteregók, V: Vadim Vadimovichmegtekintés
2004-05-01"'Az arcunk is álarc - s arc az álarcunk is"A szerepvers - mint alkotói mozgástér, emlé-kezés, időutazás, játék. Weöres Sándor; Rákos Sándor;megtekintés
2000-11-01Maszk és (költő)szerep:Kosztolányi Dezső szerepértelmezésérőlmegtekintés
2000-04-01Film és maszkA női néző elmélete. Freud Nőiség-ről írt esszéje, feminizmus és film.megtekintés
Elrejtett arcok és meztelen álarcokLuigi Pirandellomegtekintés
Kísérlet az élettel és játék az életrajzzalMax Frischmegtekintés
Az elgondolhatatlan álorcáiA szerep jelentősége Kosztolányi Számadásában.Pl. Szeptemberi áhitat, Hajnali részegség, Harsány kiáltások tavaszi reggel, Marcus Aurelius.megtekintés
Maszkjáték és stílus Nietzsche és Hamvas Béla életművébenHamvas Béláról és Nietzschérőlmegtekintés
Ki látott engem?Arc, arckép, álarcmegtekintés
Elrejtett arcok és meztelen álarcokLuigi Pirandello: Mattia Pascal két élete; Hat szereplő szerzőt keres; Forog a film; Serafino Gubbio operatőr följegyzései; IV. Henrik; Egy, senki, százezer (Ezerarcú ember);megtekintés
A klasszikus forma alternatívája: neorealizmus és modernizmusAbsztrakció a karakterábrázolásban: Fellini maszkjai (283-285) Modernizmus az Egy szerelem króniká-jában (Antonioni): neorealizmus és film noir (285-8) Rosellini: a "neorealista csoda" (289-298)megtekintés
Nemo nyomábanMóricz álneveiről és álarcairólmegtekintés