Lista | Dátum  | Cím | Leírás | |
| 2022-11-01 | A tétova óriás | Beszélgetés a feleségem története című filmről | |
| 2022-11-01 | A "téboly lakik az emberben" | Füst Milán A feleségem története és Enyedi Ildikó azonos című adaptációja | |
| 2022-09-01 | Elveszett sikolyok a szélben | Ulrich Gábor Dűne című animációs filmjének rejtelmei | |
| 2021-12-01 | Fel és le a lépcsőlabirintusban | Orosz István Vigyázat, lépcső! című animációs filmjének nyomában | |
| 2021-11-01 | Alkalmazott unalom | A feleségem története, 2021. rend.: Enyedi Ildikó | |
| 2021-03-01 | A hiba és a bűn | A gyilkosok emlékműve, 2021 | |
| 2021-01-01 | A médium | Mészöly és a film(esek) | |
| 2020-06-01 | Nehézsorsúak | Sára Sándor dokumentumfilmjeiről | |
| 2020-06-01 | Az életfa agóniája | A magyar film erdőképe | |
| 2020-04-01 | Nincs feloldozás | Zárójelentés. rendező: Szabó Pál | |
| 2020-01-01 | Tranzit | Széttartó remények és képzetek történetisége. Fekete Ibolya: Bolse Vita | |
| 2019-12-01 | Lelakott lelkek | Akik maradtak / magyar film, 2019; rend.: Tóth Barnabás | |
| 2019-09-01 | Közelítések Nemes Jeles László Saul fia című filmjéhez | Saul fia / magyar filmdráma, rend.: Nemes Jeles László, 2015 | |
| 2019-09-01 | A filmművészet visszahódítása | Napszállta / magyar-francia dráma, rend.: Nemes Jeles László, 2018 | |
| 2019-09-01 | A háború előestéje | A Napszállta című filmről Nemes Jeles Lászlóval, a film rendezőjével Sághy Miklós beszélget | |
| 2019-06-01 | Rendszerváltás? | A kortárs magyar film nőképéről | |
| 2019-06-01 | Nem egészen privát | Intermedialitás és teatralitás Hajdu Szabolcs Ernelláék Farkaséknál című filmjében | |
| 2019-05-01 | Mágikus realizmus, minimalista realizmus és a tabló alakzata a kortárs magyar és román filmben | Esszé Hajdu Szabolcs és Cristan Mungiu filmjéről | |
| 2019-04-01 | Indiánok a magyar filmvásznon | A magyar filmművészet indiánábrázolása | |
| 2019-04-01 | Az irodalmi népiesség hagyományozódása az 1910-es évek filmadaptációiban | A 19. századi magyar nemzeti irodalom és az 1910-es évek magyar némafilmjei közti strukturális és funkcionális párhuzamok. | |
| 2019-02-01 | Súlytalanság | Az Úr hangja / magyar sci-fi dráma, 2018 ; rend.: Pálfi György | |
| 2019-01-01 | A színház világának megjelenítése a háború utáni magyar filmművészetben | Esszé a két háború közötti illetve a II. világháború utáni magyar filmezésről | |
| 2019-01-01 | Rossz közérzet | Rossz versek / magyar vígdráma, 2018 , rend.: Reisz Gábor | |
| 2018-12-01 | Láthatatlan rabság | Egy nap. Magyar filmdráma, 99 perc, 2018. rend.: Szilágyi Zsófia | |
| 2018-11-01 | Világvége előtt | Napszállta / magyar-francia filmdráma, rend.: Nemes Jeles János, 2018 | |
| 2018-09-01 | Tájkép Ikarosz bukásával | A leíró filmnyelv politikai funkciója Tarr Béla életművében | |
| 2018-05-01 | A kisember nagy lépése | Lajkó - cigány az űrben / magyar fekete komédia, rend.: Lengyel Balázs, 2018 | |
| 2018-04-01 | Aurora Borealis - Északi fény | Aurora Borealis / magyar filmdráma, rend.: Mészáros Márta, 2017 | |
| 2018-03-01 | Holdfény és hús | A hentes, a kurva és a félszemű / magyar dráma, rend.: Szász János, 2017 | |
| 2018-02-01 | A martfűi rém című filmről | A martfűi rém / magyar film, 2016; rend.: Sopsits Árpád | |
| 2018-02-01 | Szűrt fény | Aurora Borealis - Északi fény. magyar dráma, 2017., rend.: Mészáros Márta | |
| 2017-12-01 | Színező, kontúrok nélkül | Budapest Noir / rend.: Gárdos Éva, magyar krimi-dráma, 2017 | |
| 2017-10-01 | Az úttörő | Makk Károly (1925-2017) | |
| 2017-07-01 | Kádár sárkányai | A Kádár-korszak kultikus meséi | |
| 2017-06-01 | A test derűje Enyedi Ildikó és Jerzy Hoffmann filmjében | Testről és lélekről / rend.: Enyedi Ildikó , magyar film, 2017
| |
| 2017-04-01 | Ép(p) | Testről és lélekről / rend.: Enyedi Ildikó, színes magyar film, 2017 | |
| 2016-12-01 | Legbelső fájdalom | A martfűi rém / színes magyar thriller, 2016
rend.: Sopsits Árpád | |
| 2016-10-01 | Hazatérés | Ernelláék Farkaséknál / színes magyar film, 2016
rend.: Hajdu Szabolcs | |
| 2016-06-01 | Embert is | Tiszta szívvel / rend.: Till Attila, színes magyar akcióvígjáték, 2015 | |
| 2016-05-03 | Adalékok a Saul fia értelmezéséhez | Nemes Jeles László filmje | |
| 2016-04-01 | A holokauszt mint tapasztalat | A Saul fia című filmről - Beszélgetés Nemes Jeles Lászlóval és Krasznahorkai Balázzsal | |
| 2016-04-01 | Auschwitz arca | Saul fia / színes magyar filmdráma, rend.: Nemes Jeles László, 2015 | |
| 2016-01-01 | Az auschwitzi fák | Kritika Nemes Jeles László Saul fia című filmjéről | |
| 2015-10-01 | Betiltott filmek Magyarországon | említett filmek: A csodacsatár ; Ének a búzamezőkről ; Eltüsszentett birodalom ; Keserű igazság ; A nagyrozsdási eset ; A tanú ; Álombrigád ; stb. | |
| 2015-07-01 | A világfalu zenei találkozója a mozivásznon | Nép- és világzene a filmekben | |
| 2015-03-01 | Vidéki Magyarország 1942-89. 3.rész | A paraszti sors változásai.
Sodrásban / Gaál István, 1963.
Kádár rendszer és a Húsz óra / Fábri Zoltán, 1965.
Tízezer nap / Kósa Ferenc, 1963-64, 1968.
Feldobott kő / Sára Sándor, 1968. | |
| 2015-02-01 | "Az ellendrukkernek lesz igaza" | Beszélgetés Miklauzic Bencével. Új filmje: Parkoló (2014) | |
| 2015-01-01 | Director doctus | Kézdi-Kovács Zsolt (1936-2014) | |
| 2015-01-01 | Nincs feloldozás | Beszélgetés Gerő Marcellel és Monory-Mész Andrással.
Káin gyermekei / Gerő Marcell, dokumentumfilm, 2014.
Bebukottak / Monory-Mész András, dokumentumfilm, 1985. | |
| 2015-01-01 | Fiatalkorú és bűnöző | Magyar börtönfilmek:
Nincs kegyelem / Ragályi Elemér; Torzók; Derengő / Sopsits Árpád; Afta; Szép napok / Mundruczó Kornél; Zuhanórepülés / Novák Erik;
Dokumentumfilmek: Sorsod Borsod (Nagy István, 2010) Börtön rap (Papp Bojana, 2012) Pártfogók és pártfogoltak (Bicskei Éva, 2008.) | |
| 2014-12-01 | Leltár miatt nyitva | Új mustra, régi filmek: az elmúlt három év filmjei. "Csináld magad" alcím alatt: az amatőrfilmes "félprofi" produkciókról; dunaújvárosi amatőrfilmesek: Cruel Word Team, kritika Bernáth Zsolt Sherlock Holmes nevében és Aura c. filmjeiről. | |
| 2014-12-01 | Emberképző | Illés György (1914-2006) a magyar filmtörténet művészként és tanárként talán legnagyobb hatású operatőre idén lenne 100 éves. | |
| 2014-11-01 | Jégzajlás és sortűz 1956-ban | Négyen az árban / rend. Révész György forgatókönyv Örsi Ferenc ifjúsági film, magyar, 1961. | |
| 2014-11-01 | Sorstalanság a senkiföldjén | A magyar film és a holocaust 2. | |
| 2014-10-07 | Az 1956 előtti szabadságharc: menjek vagy maradjak? | Szabadság - Különjárat / Fazekas Péter. magyar, 2013. | |
| 2014-10-01 | Láthatatlan történet | A magyar film és a holocaust 1. | |
| 2014-09-30 | Agyban megy a játék | Szabadesés / Pálfi György. magyar-dél-koreai-francia, 2014. | |
| 2014-09-23 | Záptojáshéj-keringő | Manieggs - Egy kemény tojás bosszúja / Miklósy Zoltán, magyar animációs, 2014. | |
| 2014-09-12 | A szellemirtó | Utóélet / Zomborácz Virág. magyar, 2013. | |
| 2014-09-01 | "E filmeknek csak ürügy a háború" | Ormos Mária történész akadémikus az I. világháború ábrázolásáról az 1945 előtti magyar filmekben. | |
| 2014-08-28 | Kamaszkorom legszebb nyara | Free Entry / Kerékgyártó Yvonne. magyar, 2014. | |
| 2014-08-27 | Szegény Betty nagymamája | Free Entry / Kerékgyártó Yvonne. magyar, 2014. | |
| 2014-08-01 | Mesék a hátországból | Az első világháborúhoz kapcsolódó magyar játékfilmek nem a fronton, hanem a hátországban küzdenek a nézők figyelméért. 30-as évek melodrámái: Az utolsó éjszaka, Az obsitos, A föld rabjai, Pergőtűzben, A két fogoly....45 után: Ének a búzamezőkről, Szőts István, 1947. Bakaruhában, Fehér Imre, 1957. Fábián Bálint találkozása Istennel, Fábri Zoltán, 1980. Utrius, Grunwalsky Fewrenc, 1994. | |
| 2014-08-01 | Az 1956-os forradalom léálektana: | A nagyrozsdási eset / rend. Kalmár László, 1957.
"A pártállami időszakban készült remek szatíra...érzékletes és egyben humoros kritika az ötvenes évekről. " 27 évre dobozba került, 1984-ben mtatták be
| |
| 2014-07-27 | Jelenetek a vidéki életből | Szívzűr / Böszörményi Géza. magyar. | |
| 2014-05-27 | Az úrhatnám polgár mennybemenetele-Székely István: Hyppolit, a lakáj | Hyppolit, a lakáj / Székely István. Zágon István színdarabja alapján. magyar. | |
| 2014-04-00 | "A dokumentum: fikció...a fikció viszont: dokumentum" | Kísérteties vitalitás a magyar neoavantgárd filmekben. | |
| 2014-03-00 | Létmodell vagy korkép | Agota Kristof: A Nagy Füzet és Szász János filmváltozata | |
| 2013-09-01 | Mészöly Miklós Filmjének megfilmesítése | Mészöly Miklós: Film; Surányi András: Film..." | |
| 2013-09-01 | Passzív ellenállás | Nemzedéki közérzetfilmek. A rendszerváltás nem adta vissza a fiatalok illúzióit. Az elmúlt két évtized nemzedéki közérzetfilmjeiben megalázó hatalmi játszmákba keveredő, céltalan figurák lézengenek.
Rám csaj még nem volt ilyen hatással / Reich Péter, 1993. Cukorkékség / Hazai Attila - Pohárnok Gergely, 1999. Moszkva tér / Török Ferenc; Lányok / Faur Anna; Fekete kefe / Vranik Roland, Nincsen nekem vágyam semmi / Mundruczó Kornél; | |
| 2013-09-01 | Kontroll alatt | Kádár-kori fiatalok. (Nem szoktam hazudni / Kárpáti György, 1966. Párbeszéd; Szevasz Vera/ Herskó, 1963, 1966. Zöldár; Sodrásban / Gaál István, 1965,1963. Napló-filmek, Eltávozott nap; Szép leányok ne sírjatok / Mészáros Márta; Nyár a hegyen; Szerelmes biciklisták; Kitörés / Bacsó Péter 1967.1965.1970. A nagy generáció / András Ferenc 1985. Elveszett illúziók / Gazdag Gyula 1983.
BBS. Ezek a fiatalok / Banovich Tamás, 1968. Apa, Álmodozások kora / Szabó István 1966.1964.
Megáll az idő / Gothár 1982. A kis Valentino / Jeles A.1979. Sípoló macskakő / Gazdag Gy.1972. | |
| 2013-08-01 | Kiskorúsított hőseink | Magyar gyerekfilmek. (1945-80-as évek) | |
| 2013-07-01 | "Tán őszi fáknak hulló levelére? .." | Gémes József (1939-2013) életművének hajtóereje a szatirikus és a festői látásmód. | |
| 2013-06-01 | "A múltat meg kell oldani" | Kortárs történelmi filmek. A történeti emlékezet mintázatai a rendszerváltás utáni magyar filmekben. 56 - Temetetlen halott (2004) 60-as évek - Sose halunk meg (1992) Csinibaba (1997);
80-as évek: Kis utazás (2000) Moszkva tér (2001) Előre (2002);
Taxidermia (2005), Fehér tenyér (32006) Friss levegő (2006);
Ügynök-téma: Apacsok 82010), A vizsga (2011) Drága besúgott barátaim | |
| 2013-05-01 | Nem vénnek való filmek | Az öregek szerepköre, társadalmi helyzete a magyar film elmúlt hatvan évében is rengeteget változott. | |
| 2013-05-01 | Relativizálás az ügynök-filmekben | "A magyarországi ügynökfilmek sokkal inkább a jelenről szólnak, mint a múltról." Vigyázók / Sára Sándor, 1993.; Kolorádó Kid / Vágvölgyi B.András, 2009.; A vizsga / Bergendy Péter, 2010.; Apacsok / Török Ferenc, 2010.; Az ügynökök a paradicsomba mennek / Dézsy Zoltán, 2010.; A halálba táncoltatott lány / Hules Endre, 2011. Drága besúgott barátaim / Cserhalmi Sára, 2012. | |
| 2013-04-01 | El nem csókolt csókok | Megjegyzések a magyar film noirról. A Halálos tavasz (1939)-tól: tragikus románc: Egy szív megáll (1942) / Kalmár László; Egy asszony visszanéz (1942) / Radványi Géza; Külvárosi őrszoba / Hamza D. Ákos; melodráma: Életre ítéltek! / Rodriguez Endre; Férfihűség (1943) / Daróczy József; Kísértés (1940) / Zilahy Lajos; Tóparti látomás (1940) Halálos csók / (1942) / Kalmár László; Ópiumkeringő (1943) / Balogh Béla; Zárt tárgyalás (1940) / Radványi Géza; Féltékenység (1943) / Cserépy László | |
| 2013-02-01 | Ketten egy farmernadrágban | A "jeans próza" adaptációi a hetvenes évek magyar filmjeiben. Nemzedéki közérzetfilmek. (Gábor Pál, Zsombolyai János, Gyarmathy Lívia, Szörény Rezső, Gothár Péter) | |
| 2012-12-01 | Panyóka és vászonkalap | Rendező, színész, színigazgató, rektor, az '56 utáni két évtized magyar filméletének egyik legnagyobb formátumú és energiájú mestere volt. Idén lett volna 100éves. | |
| 2012-10-01 | Az ember úgy filmezzen, ahogy a személyiségének megfelelő | Interjú Balogh György rendezővel, Fekete István: Tüskevár című regényének újbóli filmre vitele kapcsán. | |
| 2012-10-01 | A Sorstalanság Hollywoodba megy | Avagy arról: miképpen csúszik ki a túlélők mindinkább gyengülő kezéből Auschwitz emléke. Kertész Imre: Sorstalanság; Koltai Lajos: Sorstalanság. "A regény milyen viszonyban van a belőle készült filmmel, és milyen szereppel rendelkezik ebben az adaptációs viszonyban a Kertész Imre által jegyzett irodalmi forgatókönyv? | |
| 2012-06-01 | Kockára tett jövő | A kísérletezés szabadsága és a fiatalok nélkül nincs jövője a magyar filmnek. Javaslat a rövidfilmes műfaj új támogatási rendszerére. | |
| 2012-06-01 | A keverőpultnál | Final Cur - Hölgyeim és uraim / Pálfi György. magyar, 2012. | |
| 2012-05-01 | A kiskakas és a pegazus | Macskássy Gyula felnőttmeséi: Idén lenne 100 éves a magyar rajzfilm atyjaként, a hazai animációs filmkészítés úttörőjeként számon tartott Macskássy Gyula (1912-1971). | |
| 2012-04-19 | Sárország | Magyarország 2011 / Jancsó Miklós, Salamon András, Fliegauf Benedek et al. magyar szkeccsfilm, 2011. | |
| 2012-04-01 | Százszor volt, hol nem volt... | Magyar népmesék 1-100. 1977-ben debütált a tavaly (ideiglenes?) zárlatához érkezett magyar népmesék sorozat.
Gyártó: Kecskeméti műterem. Ötlet: Mikulás Ferenc. | |
| 2012-01-01 | Az ember tragédiája | Az ember tragédiája / Jankovics Marcell, Madách Imre tragédiája nyomán. magyar, 2011. | |
| 2012-01-01 | Sherlock Holmes nevében | Sherlock Holmes nevében / Bernáth Zsolt. magyar, 2011. | |
| 2011-09-01 | A közélet magánosítása | A magyar film 1954-62 közötti, a sematizmusból a modernizmusba vezető átmeneti korszakának néhány adaptációja. Film noir: Gázolás / Gertler Viktor, 1955. Melodráma: Csigalépcső / Bán Frigyes, Bárány Tamás regényéből, 1957. Kertes házak utcája / Fejér Tamás, Csurka István, 1962. Elveszett paradicsom / Makk Károly, Sarkadi Imre, 1962. | |
| 2011-08-01 | Születésnapok, vége-hangulat, női vonal | A 10. Kecskeméti Animációs Filmfesztiválról. 10. KAFF | |
| 2011-03-01 | Az igazság harcosai | Az igazság harcosai / Janzsó Viktor, Izing Róbert magyar dokumentumfilm, 2011. | |
| 2011-03-01 | Vissza a múltba | Az emlékezés tematikája fiatal magyar rendezőknél | |
| 2011-03-01 | Test-tanok | Kortárs magyar szerzői filmek nőképe | |
| 2011-03-01 | Az identitásszörny, a szent mártír és az ellenálló | Férfi versus női prostituáltak a kortárs magyar filmben
A magyar film az elmúlt évtizedben az eddigieknél több homoszexualitással, homoerotikával kapcsolatos reprezentációt vonultatott fel, öt kortárs magyar filmet fogok összevetni,amelyekben központi szerepet kap a gyakorlatias értelemben vett prostitució: háromban a főszereplő, illetve meghatározó női karakter kapcsán (Johanna; Bibliotheque Pascal; illetve Dolina), kettőben férfi prostituált főszereplő révén (Nincsen nekem vágyam semmi; Férfiakt).
| |
| 2011-03-01 | Kihordó természet, kultúra, nők - belső gyarmatok | Kortárs magyar filmek posztkoloniális olvasatai | |
| 2011-03-01 | Filmek, filmi mesék és paramichák | Roma tematikájú játék- és dokumentumfilmekről | |
| 2010-09-01 | A magyar filmeseknek Európára kell figyelni | Beszélgetés Kőrösi Zoltánnal, a Magyar Mozgókép Közalapítvány elnökével | |
| 2010-08-01 | Tanult reménytelenség | Magyar iskolafilmek: bár az iskola- és nevelődésfilmek a magyar film hagyományos alfaját képezik, a rendszerváltás óta ezen a téren óvatos visszafogottság tapasztalható. (álom.net, Sztornó, Nem leszek a barátod, Lányok, A hetedik kör, Nyócker) | |
| 2010-07-01 | A képmutatás kora | Dokumentumfilmek és kreativitás: a magyar dokumentumfilm megítélésében rengeteg a félreértés, a legveszedelmesebb közhely, hogy a "beszélő fejek" ideje lejárt. | |
| 2010-04-01 | Egy pszeudo - irányzat | Közelítések az új érzékenység filmjeihez
a következők: Eszkimó asszony fázik, Kutya éji dala. A pronuma bolyok története, Jégkrémbalett és Ex-kódex | |
| 2010-04-01 | A színhiány filmjei | A fekete széria forma- és stíluselemzése
stílus- és iskolateremtő műve Tarr Béla Kárhozat (1987) című munkája. Ezt szemléletmódjában több hasonló alkotás követte: Enyedi Ildikó: Az én XX.századom (1988), Sopsits Árpád: Céllövölde (1989), Fehér György: Szürkület (1989) és Szenvedély (1998), Janisch Attila: Árnyék a havon (1991), Szabó Ildikó: Gyerekgyilkosságok (1992) és Szász János: Woyzeck. | |
| 2010-04-01 | Körkörös romok | A magyar film és a rendszerváltás | |
| 2010-03-01 | Magyar kopó: hazai bűnfilmek | szocialista krimi; a bűn karikatúrája; vadkapitalista idők (Tűzvonalban, Dögkeselyű, Az ember, aki nappal aludt, Kontroll, Lányok, Emelet, 1) a thriller vonzásában (Utolsó idők, Adás, Pinprick, Halálkeringő, A nyomozó, Másnap, Szürkület)
| |
| 2010-01-01 | Hollywoodon innen és túl | Bevezető a magyar műfaji film összeállításhoz. 1. 1912-1944 2. 1945-1989 3. Műfajok a kortárs magyar filmben - ebben a fejezetben horrorral kapcsolatban megemlítik a CWT-t (Bernáth Zsolt, dunaújvárosi független filmesek) | |
| 2010-01-01 | Könnyek nélkül | A melodráma nyomai az 1970 utáni magyar filmben
I. A 70-es-80-as évek: A) dokumentarista társadalmi melodráma Tarr Béla: Családi tűzfészek, Panelkapcsolat, Erdős Pál: Adj király katonát!, Visszaszámlálás B) nemzedéki közérzetfilm Mészáros Márta: Útközben, Anna C) Történelmi melodrámák Gábor Pál: Kerttévált menyezet, Angi Vera; M.K.: Egymásra nézve; K-K.Zs.: Kiáltás és kiáltás C) Posztmodern melodráma Xantus János: Eszkimó asszony fázik; Sz.Gy.: Könnyű testi sértés II. Rendszerváltás után A) dokumentarista-publicisztikus társ.i melodráma (Édes Emma..., Üvegfal, Sejtjeink) B) szerelmi Szerelemtől sújtva, Lora, Férfiakt, Szélcsend C) a posztmodern melodráma újjáéledése (Mundruczó Kornél) filmográfia | |
| 2010-01-01 | Történelem és populáris mitológia... | az 1989 utáni magyar műfaji filmben. Műfaj és nemzet; Magyar történelmi film (narratív struktúra, hősválasztás, széttagoltság); Koltay-trilógia: Julianus (1991) Honfoglalás (1996) Sacra Corona (2001); Bereményi Géza: A Hídember (2002); Magyar vándor (2004) | |
| 2010-01-01 | Tudományos-fantasztikus lakmuszpapírjaink | A magyar science-fiction film:"klasszikus": Szíriusz (1942, Hamza D. Ákos) "modern": Az idő ablakai (1969, Fejér Tamás) Az erőd (1979, Szinetár Miklós) Meteo (1989, Monory M.András) "Posztmodern": 1 (2009, Peter Sparrow) Adás (2009, Vranik Roland) | |
| 2009-03-01 | A kánon joga | A magyar filmtörténet kanonizációs szempontjai, különös tekintettel a hetvenes évekre. Kritikai diskurzus. Cenzúra (betiltott filmek, 1969: Magyar Dezső: Agitátorok; Bacsó Péter: A tanú; dokumentumfilm: Gazdag Gyula: A határozat + intézményi cenzúra) Díjak. Listák (1.-2. budapesti 12) Idézettség | |
| 2009-03-01 | Benne lenne? | Magyar filmtörténeti toplisták és a kanonizáció kérdései. Filmlisták: Budapesti 12 (1968); Új Budapesti 12 (2000) | |
| 2007-06-01 | A hallható film | Mai magyar filmek hangja. (Beszélgetés Balázs Gábor, Sipos István és Zányi Tamás hangmérnökökkel. | |
| 2007-03-01 | Senki ne gondolja, hogy most ez egy buli | Beszélg. Grunwalsky Ferenc rendező-operatőrrel, a Magyar Mozgókép Közalapítvány kuratóriumának elnökével és Szomjas György rendezővel | |
| 2006-07-01 | Az emlékezet filmjei | Filmvariációk az \"ötvenes évekre\". | |
| 2005-01-01 | Egy modern klasszikus | Fábri Zoltánról Marx György monográfiája kapcsán. | |
| 2003-11-01 | A romák ábrázolása kortárs magyar filmekben | 7 tárgyalt film. Művészfilmes elbeszélésmód: Kísértések / Kamondi Zoltán (2001); Romani kris - cigánytörvény / Gyöngyössy Bence (1997); Sitiprinc - a börtönherceg / Kőszegi Edit (1999);
Parametrikus elbeszélésmód: Paramicha / Szederkényi Júlia (1993); Tündérdomb / Szőke András (2000); Országalma / Czabán György - Pálos György (1998); A cigány hold - Egy cella képei / Malgot István (2001) | |
| 2003-01-01 | Örkény és a film | Örkény hatása a magyar filmre: adaptációk és az örkényi látásmód filmes megjelenése. | |
| 2002-09-01 | Tabló vagy példabeszéd? | Történelmi parabolák a 70-es évek magyar filmművészetében.
Meggondolt tett, tetten ért gondolat: Kovács A: A magyar Ugaron (1972), Bekötött szemmel (1974)
Tenni vagy nem tenni: Zolnay P: Arc (1970)Kézdi-Kovács Zs: Romantika (1972), Maár Gy: Prés (1971)
Álom és forradalom: Lányi A.: Segesvár (1974), Kardos F: Petőfi'73(1972), Gazdag Gy: Bástyasétány hetvennégy (1974) | |
| 2002-07-01 | Köz-érzet | Felesleges emberek a 70-es évek magyar filmjeiben.
Én-kizsákmányolás (Kézdi-Kovács Zsolt: Ha megjön József; Lugossy László: Köszönöm, megvagyunk) Spleen-játék (Elek Judit: Majd holnap..., Sós Mária: Boldogtalan kalap) Tükörreflexiók (Zolnay Pál: Sámán; Lányi András: Tíz év múlva; Grunwalsky Ferenc: Utolsó előtti ítélet) | |
| 2002-02-01 | Kétezeregyről kettőre: kerekasztal-beszélgetés | a fiatal filmesekről. Bakonyi Vera - Grunwalsky Ferenc - Schubert
Gusztáv - Varga Balázs beszélg. Az új nemzedék filmjei ott vannak
már a moziban, a nemzedék sorsa azonban ma is bizonytalan.
Említett filmek, rendezők : Nincsen nekem vágyam semmi / Mundruczó
Kornél; Moszkva tér / Török Ferenc; Macerás ügyek / Hajdú Szabolcs;
kísérleti filmesek közül, "a pálya széléről", független alkotóként
említve Dyga Zsomborék és a !Cruel World Team! | |
| 2001-11-01 | A legvidámabb barokk: A hetvenes évek magyar filmvígjátékai | Gyarmathy Lívia (Ismeri a Szandimandit ?, Álljon meg a menet, Minden szerdán) és Böszörményi Géza (Madárkák, Autó, Szívzűr)filmjei; Műfajjátékok: Szász Péter (A fiúk a térről, Kapaszkodj a fellegekbe!, Egy kis hely a nap alatt, Szépek és bolondok, Hogyan felejtsük el életünk legnagyogbb szerelmét..?)
András Ferenc (Veri az ördög a feleségét) Oláh Gábor (Fogjuk meg és vigyétek!) Kézdi-Kovács Zsolt (A kedves szomszéd). | |
| 2001-03-01 | A magyar filmművészet a kilencvenes években | magyar film elemzése; (Új helyzet), (A múlt), (Önvizsgálat,önkeresés),(A bűnügyi film) | |
| 2000-03-01 | Jószándékkal kikövezve. Rosszfiúk / rend. Sas Tamás | magyar film, 2000. | |
| 1999-12-01 | Téli táj bicikli. / Észak, Észak (rend. Bollók Csaba) | Észak, Észak (Bollók Csaba játékfilmje ritka vállalkozás: a drámánál, szövegnél többet bíz a tájakra, színekre, gesztusokra.) | |
| 1999-12-01 | Trendszerváltás. Hippolyt (rend. Kabay Barna) | Hippolyt (rend. Kabay Barna) | |
| 1999-12-01 | Nesze neked szabadság! / Egérút (rend. Ternovszky Béla) | Egérút (rend. T.B) | |
| 1999-07-01 | Fekete mese | Pattogatott kukorica / rend.,í. Gábor Péter mf.,1998. | |
| 1999-02-01 | Nagybudapesti feltámadás | Nekem lámpást adott az úr Pesten / Jancsó Miklósí.:Jancsó
M.-Hernádi Miklós, magyar filmn, 1998. | |
| 1999-01-01 | Semmi sem az, aminek látszik | Nekem lámpást adott az Úr Pesten / Rend. JancsóMiklós, í. Hernádi
Gyula
magyar film, 1999. | |
| 1999-01-01 | Fekete lyuk. Cigánysorsok | Magyar dokumentumfilmek, játékfilmekcigányokról. | |
| 1999-01-01 | Ennyi. | A 30. magyar játékfilmszemléről. | |
| 1999-01-01 | Nicsak, ki beszél? | 30. magyar játékfilmszemle. Az ünnepségről és a vendégekről. | |
| 1998-12-01 | Csodák vására | A kaotikus századvég filmje a mesében,mítoszban, mágiában keresi a
széthullott világújraépítésének titkát.
Bűvös vadász, Az én huszadik századom / Enyedi Ildikó
Halálutak és angyalok / Kamondy Zoltán
Lenz / Szirtes
Kutya éji dala / Bódy Gábor | |
| 1998-04-01 | Dupla vagy szimpla? | Presszó / Sas Tamás
magyar film, 1997. | |
| 1998-02-01 | Ködképek | Derengő / Rend. Sopsits Árpád
magyar film, 1997. | |
| 1998-02-01 | Szőts István és a 60-as évek... | magyar filmművészete | |
| 1997-12-01 | A konfekció mámora | Magyar film, 1960-as évek.Technika és idill. | |
| 1997-12-01 | A vak asszony fia | Magyar film, 1960-as évek. Bűnfilmek. | |
| 1997-12-01 | A feledtetés mesterfoka | Magyar film, 1960-as évek, árnyékzóna. | |
| 1997-08-01 | Cannes - Arany Pálmák 1946-97.Magyar.. | Cannes. Arany Pálmák 1946-1997. Magyar filmek díjai. | |
| 1996-04-01 | Ardai Z.,Jeles A. at all. | 27. Magyar filmszemle | |
| 1996-01-01 | Oldások és kötések | Irányzatok az elmúlt évtizedek magyar filmművészetében. Az 1940-es évektől az 1970-es évek végéig.
| |
| 1986-03-01 | A Nagy Rebetli éve | 1985 magyar játékfilmjei | |
| 1986-01-01 | Iskolapéldák | Dokumentumfilmek, filmdokumentumok a 80-as évek | |
| | Gyógyfüvecskék a magyar filmnek | Barsi Dénes írása a magyar filmművészetről | |
| | Tél és tavasz között | A magyar film 1962-ben | |
| | "A magyar film legnagyobb erénye, hogy van" | Filmszemle, 1992 | |
| | Lakatlan nemzedék | A kilencvenes évek új filmesei (III.) | |
| | A "syntaxis mundi" eszméje és a magyar film | Zsilka János és Bódy Gábor kapcsolatáról | |
| | Mozgóképtörvény: 354 igen, 0 nem, 0 tartózkodás | Beszélg. Grunwalsky Ferenc rendező-operatőrrel, a Magyar Mozgókép közalalpítvány Kuratóriuma elnökével. | |
| | "Kilábolunk?" | A magyar film mélypontjai - 1961 | |
| | Magyar filmtörténet | adatbázis | |
| | Szociális kisrealizmus | Dokumentarista stilizáció a hetvenes évek magyar filmjében. Az élet dokumentarista képei: Gábor Pál: Horizont; Utazás Jakabbal)
52-55.o. A kettétört kamera: Zolnay Pál: Fotográfia 55-56.o. | |
| | A magyar animációs film | ...története, irányai | |
| | Párhuzamok és metszéspontok | a magyar film és az irodalom kapcsolatai a hatvanas hetvenes években | |
| | \"Öntudatlan rétegek\" | Ábrázolási konvenciók átalakulása a 70-es évek magyar filmjeiben - szociografilus dokumentumfilm, 3 film elemzése -
Jutalomutazás (1974) / rend. Dárday István
A kis Valentino (1979) / rend. Jeles András
Szabadíts meg a gonosztól (1978) / Sándor Pál | |
| | Nyolcvanas évek: a romlás virágai | 80-as évek filmjei; három portré-vázlat: Gothár Péter, Jeles András, Bódy Gábor | |
| | A történelmi horror | Az erőszak ábrázolása a 80-as évek magyar filmjeiben | |
| | Játékfilmek | A magyar film 2009-ben. Filmévkönyv 2010 | |
| | Kísérleti és kisjátékfilmek | A magyar film 2009-ben. Filmévkönyv 2010 | |
| | Dokumentumfilmek | A magyar film 2009-ben. Filmévkönyv 2010 | |
| | Animációs filmek | Filmévkönyv 2010 : a magyar film 2009-ben. | |
| | Valamiért, valami mellett, valami ellen | A vázlat a Dialóg Stúdió néhány esztendős (1977-1979) filmtermését tekintette át. | |
| | A fikció és a dokumentum határán | Mindennapiság a sémák helyett. Tarr Béla: Családi tűzfészek. | |
| | Oda az igazság | Oda az igazság / Jancsó Miklós. magyar-osztrák-lengyel, 2009. | |
| | Oda az igazság | Oda az igazság! / Jancsó Miklós. magyar-osztrák-lengyel. 2009. | |
| | XX. századi magyar testek panoptikuma | Pálfi György: Taxidermia című filmjéről. | |
| | Gaál István korai filmjeinek művészettörténeti vonatkozásai a hatvanas években | Gaál képi látásmódja. | |
| | XX. századi magyar testek panoptikuma | Pálfi György: Taxidermia. | |
| | Posztsematikus historizmus | Irodalmi művek nyomán készült mozgalmi filmek 1954-1962. (Budapesti tavasz, Angyalok földje, Fel a fejjel, Különös ismertetőjel, A küldetés, Az élet hídja, Sóbálvány, Merénylet, Razzia, A harag napja, A harminckilences dandár, Pár lépés a határ, Puskák és galambok, Szélvihar, Tegnap, Virrad..., Alázatosan jelentem) | |
| | Az ember találkozik a Géppel | A Pályamunkások hang-kép ritmikája. | |
| | Meghallgatás | Jeles András főiskolai vizsgafilmjének keletkezése illetve a film értelmezése és elemzése. | |
| | Így fog leperegni | Jeles András vizsgafilmje. Dokumentarista stílus. Bűn és bűnhődés a magyar filmvásznon. | |
| | Fehér sereg | A vizsgafilm keletkezésének háttere és értelmezése | |
| | Töredék | Jeles András kisjátékfilmjének elemzése | |
| | Vasárnap, április 12. | Jeles András városfilmje, a film motívumai, értelmezése | |
| | Félálom | Jeles András diplomafilmje. Keletkezése és értelmezése | |
| | Montázs | Jeles András kísérleti dokumentumfilmje | |
| | A kis Valentinó | Jeles András első egész estés játékfilmje | |
| | Csokonai | Jeles András tévéjátéka | |
| | Álombrigád | Jeles András második játékfilmje | |
| | Angyali üdvözlet | Jeles András harmadik egész estés játékfilmje | |
| | Senkiföldje | Jeles András holokauszt ábrázolása | |
| | József és testvérei | Jeles András filmjének elemzése | |
| | Párhuzamos halálrajzok | Jeles András kétrészes riport-dokumentumfilmje | |