Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| 2021-09-01 | A nyomozás vége(?) | A kriminarratíva dekonstrukciója a kortárs magyar ifjúsági irodalomban | |
| 2021-06-01 | Krimihedonizmus | Hlavacska András beszélgetése Benyovszky Krisztiánnal | |
| 2021-03-01 | Játszunk-e gyilkosost? | Hlavacska András beszélgetése Kertész Erzsivel | |
| 2021-01-01 | Szervezett bűnözés | Kerekasztal-beszélgetés a magyar krimiről | |
| 2021-01-00 | Variációk krimire | A Prae Kiadó Krimi ma című sorozatának köteteiről | |
| 2020-12-01 | Nyelvi elemzés a krimiben és a krimin túl | Interjú Petykó Márton nyelvésszel | |
| 2020-11-01 | Kaporszakáll és Kalasnyikov | Interjú Miklós Ágnes Kata irodalomtörténésszel | |
| 2020-10-01 | A cselekmény géniusza | Beszélgetés Csabai Lászlóval | |
| 2020-05-01 | Bűnügyi regények magyar fordításai a szocializmus időszakában | Két könyvsorozat elemzése (Albatrosz- és Fekete könyvek-sorozat) | |
| 2020-05-01 | "Rendszerváltás" a szocialista detektívtörténetben | A magyar krimi életútja | |
| 2020-05-01 | Szeretem a pókokat, mert nem hordanak kubai inget | Tizenkét elmondás Raymond Chandler regényeinek romantikus cinizmusáról, a hangulatirodalomról és a harmatcseppekről | |
| 2020-05-00 | Bűn és önazonosság Mészöly Miklós Saulus című művében | A Saulus mint metafizikus detektívtörténet | |
| 2020-04-01 | Bűnös (?) olvasói élvezet | Hász Róbert: Fábián Marcell pandúrdetektív tizenhárom napja | |
| 2017-03-01 | Gyöngy a kommersz szemétdombján | Rejtő Jenő és a korabeli pesti szórakoztatóipar | |
| 2017-03-01 | Fekete könyvek | Gúthi Soma bűnügyi elbeszélései | |
| 2017-03-01 | A bíborvörös tanulmány esete | Esszé az idegen nyelvről fordított detektívtörténetekről | |
| 2016-08-01 | "Családi tűzfészkek" | A skandináv krimiről (esszé) | |
| 2016-01-01 | Politikusok célkeresztben | Megjegyzések krimi és politika viszonyáról | |
| 2016-01-01 | A bűn szürke mélysége | Kondor Vilmos: A bűntől keletre | |
| 2016-01-01 | A színfalak mögött | Frei Tamás: Agrárbárók | |
| 2015-03-01 | A pislákoló villanykörte | Futamok a magyar krimiről. Baráth Katalin, Kondor Vilmos, Kolozsi László, Csabai László és Babiczky Tibor könyveiről. | |
| 2015-01-02 | Füst-jelek | A dohányázás a poszt-krimiben | |
| 2014-10-01 | Elveszve Európában | Highsmith sötét lélektani krimijeiből hiányoznak az erkölcsileg feddhetetlen jellemek, a megszállottság örvénye mindig magával rántja hőseit.
Kétarcú január / rend. Hosseini Amini; Patrícia Highsmith regényéből
amerikai, 2014. | |
| 2014-07-01 | Virtuális és lehetséges elbeszélők... | a Tandori-bűnregények kompozíciójában | |
| 2014-03-01 | Miért intézményesül(t) nehezen a magyar krimi? | Mit jelez a magyar krimi manapság is tapasztalható hiánya? | |
| 2012-04-01 | Baker Street-i színjáték | Neil Gaimann regényeiről: Smaragdzöld tanulmány, Sherlock Holmes | |
| 2011-11-01 | Bűnös Budapest? | Meg lehet-e írni 70 éves késéssel a magyar detektívregényt? | |
| 2011-09-01 | A gyilkos mint én-metafora | Jó és Rossz harca. Lázadás Isten ellen. (Sátán, Káin) Lázadás a társadalom ellen. A bennünk rejlő gyilkos. Hasonmás, doppelganger-motívum (Dr Jekyll és Mr Hyde) | |
| 2011-07-01 | Biztató nyomok | - két kritika két mai magyar krimiről | |
| 2011-05-01 | Nat Roid - több kérdőjellel | Önéletírás - epika - detektívregény. | |
| 2011-05-01 | Folytatásos regény, bűnügyi regény és egyebek... | (Jegyzetek Nat Roid Meghalni és megszeretni című kötetéhez) | |
| 2011-03-01 | Modernizmus, posztmodernizmus és a krimi újraírása | Thomas Pynchon: A 49-es tétel kiáltása | |
| 2011-02-01 | Madárfelügyelet - bűnügyekkel | (Nat Roid - Tradoni - Mr. és Mrs. Tanrodi regényesetei bűnnel és verébbel) | |
| 2010-11-01 | Nem nőnek való? | Gondolatok a krimi feminizálódásáról két magyar regény kapcsán. Baráth Katalin A fekete zongora és Nina Stein (Pető Andrea): Katalin leányai. | |
| 2010-08-01 | "Túl jól fest holtan, hahaha, ezt mondhatná bárki" | Nat Roid: Túl jól fest holtan. Tandori Dezső krimijéről. Kísérlet elemzésre | |
| 2010-08-01 | Krimi, identitás, kulturális tér | Lengyel Péter: Macskakő c. regényének újraolvasása | |
| 2010-07-01 | Rejtélyes irodalom | A detektívregény, a krimi története. Poe, Conan Doyle, Chesterton, Capek, Christie, Milne, Gardner, Simenon, Dürrenmatt. | |
| 2010-07-01 | A hamburgi regény | John Le Carré regényéről: Az üldözött | |
| 2010-07-01 | Társadalmi igazságosztók | Harisnyás Pippi és Kalle Blomkvist esete a bűnügyi regénnyel.
Stieg Larsson: A tetovált lány | |
| 2010-07-01 | Gyilkosság a tömegirodalom és a magaskultúra... | posztmodern tömegmenyegzőjén | |
| 2010-07-01 | Lekvárfőzés és boksz | A megismerés alakzatai Kondor Vilmos Budapest noir és Bűnös Budapest c. regényeiben | |
| 2010-07-01 | Bevezetés a Nat Roid regények... | olvasásába | |
| 2010-07-01 | Egy el (nem) rejtett és meg (nem) talált levél | A filozófia és a hétköznapi | |
| 2010-04-01 | Akcentus nélkül | Csemegézés az új magyar krimiből (Kondor Vilmos: Budapest noir (2008), Bűnös Budapest (2009), A budapesti kém (2010), Adam Le Bor: Budapest protokoll (2009), Baráth Katalin: A fekete zongora (2010)) | |
| 2010-03-01 | Magyar kopó: hazai bűnfilmek | szocialista krimi; a bűn karikatúrája; vadkapitalista idők (Tűzvonalban, Dögkeselyű, Az ember, aki nappal aludt, Kontroll, Lányok, Emelet, 1) a thriller vonzásában (Utolsó idők, Adás, Pinprick, Halálkeringő, A nyomozó, Másnap, Szürkület)
| |
| 2010-03-01 | A bánatos krónikás | Dennis Lehane bűnügyi regényeiből készült filmek: Hideg nyomon / rend. ben Affleck, Titokzatos folyó / rend. Clint Eastwood, Viharsziget / rend. Martin Scorsese, 2010.) | |
| 2010-01-01 | Az utolsó Romanov - az utolsó regény? | Borisz Akunyin: A koronázás (bűnügyi regény) | |
| 2009-07-01 | Rossz nyelvek: Miss Marple otthonos világa | Agatha Christie és a bűnügyi történet. | |
| 2009-07-01 | Maigret Babilonban | Simenon-regények. | |
| 2009-07-01 | Bevezetés Mr. Sherlock Holmes módszerébe | Sherlock Holmes deduktív módszere. A detektív mint művész. | |
| 2009-07-01 | Baker Street-i színjáték | Neil Gaman Holmes-átirata: Smaragdzöld tanulmány (bűnügyi novella). Doyle első Holmes-történetének, A bíborvörös dolgozószobának "újraírása". | |
| 2009-07-01 | A bűn kívülről jön | Beszélgetés a szocialista magyar krimiről. (Szabó László: Kék fény (1972), Szamos Rudolf: Kántor...(1977), Mág Bertalan: Két pisztolylövés (1978), Mattyasovszky Jenő: Hód és...(1986), Kristóf Attila: Vándorló halál (1989) | |
| 2009-07-01 | Idő és elbeszélés a történelmi krimikben | Kondor Vilmos Budapest Noir-ja kapcsán | |
| 2009-07-01 | Egy veszélyeztetett világban nyomozni | A "bűnirodalom" ökokritikai megközelítése | |
| 2009-07-01 | Erkölcs és makacsság között | Chandler Marlow-történetei és Tar Sándor Szürke galamb-ja. | |
| 2009-07-01 | Az elbeszélő furcsaságai | Békés Pál: A bűntárs | |
| 2008-03-01 | Sherlock Holmes Heidelbergben | András Sándor Gyilkosság Alaszkában c. regénye és az anti-detektívtörténet | |
| 2007-07-01 | Nyomozás és olvashatóság | Tar Sándor: Szürke galamb
Krimi? Bűnregény? | |
| 2006-07-01 | "Poeticitás" vagy "leképezés"? | A detektívtörténet pozíciója. | |
| 2006-01-01 | Változatok a nyomozásra | Sébastien Japrisot: Hosszú jegyesség; Boileau, Pierre - Narcejac, Thomas: A sötétség arcai | |
| 2002-02-01 | (Kr)imitációk. a detektívtörténet műfaja. | A krimi, mint műfaj. A krimi a cseh- ill. szlovák irodalomban:
Tomas Horváth, Jozef Skvorecky. | |
| 1993-01-01 | A rejtély alakváltozása | A krimi elbeszélő szerkezete a posztmodern antidetektív történetekben | |
| | Rejtély és rend | A metafizikus detektívtörténet | |
| | Hagyomány. A krimi és a regényhagyomány | A krimi és a posztmodern. A krimi és a modernség. A krimi és a tömegkultúra. Poszt-
modern hagyományfelfogás. | |
| | Szerb Antal tévedése - A lenézett műfajról | Esszé a detektívregényről, nevesebb képviselőiről.
Chandler életműve : Marlowe,; Hammett köpönyegéből (Ross MacDonald) A szerencsés detektívíró esete (E.S. Gardner),Simenon-kérdőjelek. | |
| | Idézés, eljárások, faggató | A detektívtörténet és közép-európai emléknyomai | |
| | Műfaj/bölcselet, avagy a "kemény krimi" találkozása a filozó | fiával a törvény boncasztalán.
Vajon mi köze van Raymond Chandlernek a "kései dekonstrukcióhoz" és
jogfilozófiához? Hogyan juthatunk el a klasszikus
detektívtörténetek, a kemény krimik és vadnyugati történetek
világából a sokszor felettéb elvont böcseleti értekezésig a jogról,
az igaz(ságos)ságról, a törvény hatalmáról. | |
| | (Kr)imitációk, Tomás Horváth, Josef Skvorecky | A krimiről | |
| | Oidipusz és Salamon avagy a detektívtörténet antropológiája | Karel Capek | |
| | A detektívtörténet bukása és tündöklése | A detektívtörténet mint műfaj; Rekviem egy műfajért: Dürrenmatt; Detektív-nem-regény: Capote; Oidipusz és Oedipa: Robbe-Grillet és Pynchon; Detektívtörténet és többrétegű értelmezés: Eco; A bűnbeesett nyelv és a detektív mint hajléktalan: Auster | |
| | Misztérium, játék: G.K.Chesterton... | metafizikus detektívtörténetei | |
| | Nyomozás az első magyar krimi után | A 19. század közepétől számba véve az előzményeket, a tanulmány Dr. Gúthi Soma 1900-as évek elején megjelent sorozatáig (Fekete könyv - Eredeti bűnügyi és detektívtörténetek) göngyölíti fel a szálakat. | |
| | "A meghalni nem tudó bűn" | "az első, kemény krimiként is olvasható, nagy magyar regény, Tar Sándor Szürke galambj-a nem a magyar posztmodern anti-detektívregények, hanem a móriczi realizmus...és a szocialista bűnügyi ponyva hagyományaiból építkezik." | |
| | A detektívregény műfajának lehetőségeiről és határairól | Holmes és a jelközpontú irodalomelméletek; Christie és a naív pszichológia; Chandler káosza és Lukács György | |
| | Waverley és a detektív | "közvetítés" múlt és jelen között a "klasszikus" krimiben | |
| | Nyomozás női módra? | Miss Marple, Emma Tennant és Louise Welsh módszerei | |
| | A bűnügyi irodalomról | A bűnügyi regények nem általában bűnnel,hanem adott jogrenden belül büntetendő cselekménynek minősített cselekményekkel ragadják meg a figyelmet.(Cervantes, Conan Doyle, Agatha Christie) | |
| | A szerző a gyilkos | Kosztolányi és a detektívregények, a krimi műfaja - az Édes Anna c. regényről és A detektív c. novelláról | |
| | Ifikrimik | Változatok a detektívtörténetre a gyermek- és ifjúsági irodalomban | |
| | Hogyan olvasunk krimit? | A detektívtörténet kognitív megközelítései | |
| | Mindenki gyanús | Az elmeolvasás és a metareprezentáció szerepe a detektívtörténetek olvasásakor | |
| | Émile, Emil és a detektívek | A gyerekkrimi és olvasója a kognitív gyermekirodalom-kritika tükrében | |
| | Tett-hely | Kognitív térképezés a detektívtörténetekben | |
| | A gyilkos szerepében | Kognitív mintázatok Nabokov bűnügyi történeteiben | |
| | Manipuláció ls szerepjátszás Edgar Allan Poe Te vagy az! című bűnügyi történetében | Edgar Allan Poe: Te vagy az! | |
| | A magyar detektívregény fénykora I. | A detektívregény rövid történeti áttekintése.
Van-e magyar krimi-irodalom a századforduló utáni Magyarországon?
Kiadók a két világháború közti időszakban, melyek ponyvakiadással foglalkoztak.
Korabeli tanulmányok.
A magyar detektívregény-irodalom fénykora (Pengős-regények).
A kultúrpolitika ("ponyvarendelet"). | |
| | A magyar detektívregény fénykora II. | A magyar detektívregény-irodalom szerzői és műveik 1930 és 1948 között | |