Lista | Dátum  | Cím | Leírás | |
| 2013-07-01 | A halál elviselhetetlen könnyűsége | Darvasi László: Vándorló sírok. | |
| 2012-12-01 | Hőshasadás | A hasadt én néhány filmes színtere. Doppelganger, kettős én változásai 2010-ig hat filmalkotást vizsgálva. Mátrix / Wachowski testvérek, 1999.; Kamera által homályosan / Richard Linklater Philip K. Dick regényéből, 2006.; Szárnyas fejvadász / Ridley Scott, 1982, 1994.; Memento / Christopher Nolan, 2000; Moon / Duncan Jones, 2009.; Melankólia / Lars von Trier, 2011. | |
| 2011-10-01 | Megkettőzve | Doppelganger, hasonmás-tematika a filmművészetben. A prágai diák (1913), Dr. Caligari, A Gólem, Jekyll és Hyde, Metropolis / Fritz Lang, Solaris, Utazás a Nap túloldalára, Hold, Szédülés / Hitchcock és legutóbb: A fekete hattyú / Darren Aronofsky. | |
| 2011-09-01 | A gyilkos mint én-metafora | Jó és Rossz harca. Lázadás Isten ellen. (Sátán, Káin) Lázadás a társadalom ellen. A bennünk rejlő gyilkos. Hasonmás, doppelganger-motívum (Dr Jekyll és Mr Hyde) | |
| 2010-02-01 | Fény és árnyék | A kettős én és a Gonosz kérdésének megjelenése Kosztolányi néhány művében | |
| 2009-02-01 | A művész mint ámító | "Hamísítás" az irodalomban (művészetekben). Dzsambul Dzsabajev, csalás a sztálini irodalmi életben. James Macpherson Ossiáni dalai; Thomas Chatterton Rowley korpusza; Fernando Pessoa heteronímjei; Karinthy karikatúrái; Van Meegeren Vermeer-képe. | |
| 2007-06-01 | Az angyal mint hasonmás | Az angyal-motívum hasonmás-jellegű megjelenése a Berlin fölött az ég (Wim Wenders, 1986.), Angyalok városa (Brad Silberling, 1998.) c. filmekben és Ungvárnémeti Tóth László Nárcisz, avagy a gyilkos önszeretet c. drámájában és Eötvös József Álom c. novellájában. | |
| 2006-09-01 | A horror klasszikusai | Doppelganger-motívum Hoffmann, Poe és Stevenson műveiben. | |
| 2003-02-01 | A fantázia megkettőződései és a vágy tere | A sci-fi és horrorfilmekben megkettőződés, másolatok létrehozása révén az emberi világ ellen forduló teremtményekről az \"ős\" Frankenstein-től (1931) The Body Snatcher (1945), Invasion the Body Snatcher (1956) filmeken át a Szárnyas fejvadász-ig (1982). | |
| 2002-06-01 | Az intermedialitás szerepe orosz hasonmás-történetekben | Szöveg és kép az orosz hasonmás-irodalomban: Gogol: Az arckép, Dosztojevszkij: A hasonmás, (Nabokov: Meghívás kivégzésre, Kétségbeesés)
| |
| 1998-05-01 | Az ismétlés fonákságai | Nárcisz és Echo valamint Freud. | |
| 1998-01-01 | Hasonmás-narrátorok és hasonmás szerkezetek | Andric, Ivo: Elátkozott udvar (1954) | |
| 1997-01-01 | A valóság ördöge. E.T.A.Hoffmann | "Hasonmásaim kettős életemben - ez lehetne E.T.A. Hoffmann életének
és művészetének jelmondata." Doppelleben (kettős élet, Gottfried Benn kifejezése) Doppelganger (pl. Johannes Kreisler, a zeneszerző) | |
| 1996-07-01 | A főhős és hasonmása | Megkettőződött, kettéhasított, megsokszorozódott szereplők a hatvanas évek európai drámairodalmában. | |
| | A tükör és a hasonmás mint az irodalom és film heterotópiái | Irodalom és film egymásra hatása. Az intermediális viszony, mint
tükörstruktúra. "Hasonmás" problematika regényben és filmen. Tükör
és hasonmás, mint a két médium (film és irodalom) önreflexív
alakzata.
Despair. Eine Reise ins Light (Despair. Utazás a fénybe) / rend.
Rainer Maria Fassbinder
Forgatókönyv: Tom Stoppard és R.W.Fassbinder Vladimir Nabokov
Kétségbeesés c. regénye alapján. | |
| | Az arcnélküliség tömegessége...2. | Fernando Pessoa és heteronímjei:
Alberto Caeiro, Ricardo Reis, Álvaro de
Campos, Bernardo Soares. | |
| | Egy faun arcképéhez | Hevesi András regényeiről: Párizsi eső (énregény; alterego (Georges) és a személyi-ség megkettőződése (Turauskas))
Irén.
| |
| | Szilveszteréji kalandok / E.T.A. Hoffmann | Az én romantikus disszociációja és a hasonmás-problematika. | |
| | Franz Kafka avagy az Abszurd világ | "Franz Kafka állandóan alternatívák közt ingadozik,megmutatkozik,egyszersmind elrejtőzik" | |