Lista | Dátum  | Cím | Leírás | |
| 2022-01-01 | Páskándi szorongató betűvilága | Páskándi Géza sajátos drámaépítés filozófiája | |
| 2022-01-01 | Faludi Ferenc Constantinus-drámájának forrásáról | Faludi drámájának forrásáról | |
| 2021-06-01 | Meddig Shakespeare, honnantól magyar | A "magyarság" és "magyarítás" eszközei és lehetőségei Shakespeare darabjaiban | |
| 2021-02-01 | Vörösmarty egy kevésbé ismert drámája | Vörösmarty Mihály: Salamon király | |
| 2021-01-01 | Öt kabát | Zalán Tibor színpadi átiratairól - Zalán Tibor: Ruhatárban felejtett kabátok | |
| 2021-01-01 | Adalékok Jókai Mór A zsidó fiú című drámájának filológiai hátteréhez | Jókai Mór: A zsidó fiú | |
| 2020-12-00 | Az előjogokról | A magyar dráma és színház tíz éve | |
| 2020-11-00 | Hogy beszél egy hős? | Recenzió a Roma hősök - Öt európai monodráma című válogatáskötetről | |
| 2020-10-00 | Kierkegaard árnyéka Szondi drámaelméletén | Peter Szondi drámaelméleti eszmefuttatása | |
| 2020-06-01 | Az elszalasztott lehetőségek | Mészöly Miklós, a drámaíró | |
| 2020-06-01 | Színpadi fogság - tájbéli szabadság | Színházi paradoxonok Mészöly Miklós drámáiban | |
| 2020-04-01 | Vörösmarty Mihály utolsó drámája | Vörösmarty Mihály: Czillei és a Hunyadiak | |
| 2020-03-01 | Az "örökké futó óriás" | Katona József történelemszemléletéről | |
| 2020-03-01 | "A fönti kéz: kongat egyszerre kint-bent..." | Papp András és Térey János Kazamaták című drámájának értelmezése a térpozíciók szempontjából | |
| 2020-02-00 | Halott-e a tragédia, és miért nem? | Egy kortárs értelmezési horizont felvázolása | |
| 2020-01-01 | "...húsomból tépett szavakkal" | Epika és dráma Iancu Laura költői pályáján | |
| 2019-10-01 | Az intermedialitás hálójában | Filmnyelvi elemek Hajnóczy Péter drámakísérleteiben | |
| 2019-05-01 | Mese és filozófia Weöres Sándor drámáiban | Tanulmány Weöres drámáiról | |
| 2019-05-01 | Hideg bűnök | Székely Csaba: Idegenek | |
| 2019-03-01 | Mozgó drámairodalom | Esszé a kortárs román drámairodalomról | |
| 2018-08-01 | Betlehem csillaga | Tanulmány Utassy József drámájáról | |
| 2018-06-01 | Ahogyan a dráma előadásból irodalommá válik | A jellemrajz, a nyomtatásmód és a helyszínleírás szerepe | |
| 2018-04-01 | Katona József Aubigny-drámájának szövegei | Filológiai és interpretációs tanulmány Katona József első történelmi drámájáról | |
| 2017-11-01 | Az élet más-más ízei | Bánffy Miklós két drámája | |
| 2017-10-01 | Műfajok keresztmetszetében | A dráma árnyalatai Csáth Géza Hamvazószerda című művében | |
| 2017-06-01 | Befejezetlen emlékezet | Déry Tibor történelmi drámái | |
| 2017-06-01 | A mellőzött drámaiéletmű | Esterházy Péter drámáiról, elsősorban történelmi revüjéről, a Mercedes Benzről | |
| 2017-02-01 | Katona József útja a lovagdrámától az "eslő szülött" tragédiáig | Esszé katona József drámájáról | |
| 2016-11-01 | A gyilkos szabad | Katona József: Bánk bán | |
| 2016-11-01 | "Nemzeti" dráma(?) - hatékony(?) intrikussal | A Bánk bán újraolvasása | |
| 2016-11-01 | Idegenek | Katona József és Kisfaludy Sándor Bánk-drámájáról | |
| 2016-09-01 | Petrás Incze János | Kritika Iancu Laura drámájáról | |
| 2015-05-01 | Mi a dráma, ha Pintér Béla? | Esszé Pintér Béla drámáiról | |
| 2014-06-02 | Vlagyimir Nabokov, a drámaíró | Nabokov drámáiról | |
| 2014-04-00 | "A bűn az, hogy az ember sok a világnak" | Németh László drámaíró munkássága II. | |
| 2014-03-00 | "A bűn az, hogy az ember sok a világnak" | Németh László drámaíró munkássága. | |
| 2013-11-01 | A tragédia és az abszurd színház | Andrej Platonov drámáiról | |
| 2013-08-01 | Shakespeare uszályában | Párhuzam állítása Shakespeare drámái és Keats, valamint Shelley drámái között | |
| 2013-05-02 | Szövegek, terek és tárgyak | A tárgy mint színházi jel Tolnai Ottó drámáiban | |
| 2013-05-01 | Kosztolányi Odüsszeusz-mesejátéka | a "Lótoszevők" | |
| 2013-05-01 | Gyepű | Elfriede Jelinek "Rohonc" c. színművéről | |
| 2013-05-01 | A drámaíró színházcsináló | Pintér Béla: Drámák | |
| 2013-02-01 | Háy János drámáiról | Háy János drámáiról | |
| 2013-01-01 | Hatalomjáték művér nélkül | Camus drámáinak általános elemzése. | |
| 2012-09-01 | A sorstalanság teátruma | Borbély Szilárd drámáiról | |
| 2012-04-01 | Az osztályharctól a "lét alapvető abszurditásáig" | Örkény István dramaturgiája | |
| 2012-04-01 | Identitás tágítás | Balogh Robert "sváb" drámáiról | |
| 2012-02-01 | Az alvilágjárás mint a mitológia provokációja | Alvilág és halál viszonya Euripidész és Seneca Héraklész-drámájában. Héraklész Mainomenosz, Hercules Furens. | |
| 2011-09-01 | A VII. Gergely és az aszketikus etika megpróbáltatásai | Németh László VII. Gergely című drámájáról. | |
| 2011-06-01 | Poszt-dráma | Kortárs drámák a "poszt-dramatikus" korszakban | |
| 2011-06-01 | A többesben az én | Nádas Péter Szirénének című drámájáról | |
| 2011-05-01 | „Döglött akták”, avagy elfeledett drámák újraolvasása | Csurka István: Döglött aknák, Sarkadi Imre: Elveszett paradicsom, Hubay Miklós: Ők tudják, mi a szerelem, Gyurkó László: Szerelmem, Elektra, Szakonyi Károly:Adáshiba | |
| 2011-01-01 | A történelem mint család | Závada Pál: Magyar ünnep | |
| 2010-09-01 | Minden megvolt | Térey János magyar trilógiájáról különös tekintettel az Asztalizené-re | |
| 2010-06-01 | "A vaskalap ellen" | Széljegyzet a Meditáció a játékszíni mesterségről, avagy a dráma kis magyar természetrajza című tanulmányhoz
Weöres Sándor nehezen kanonizálható életművéről | |
| 2010-04-01 | A drámaköltő Weöres és a magyar szecesszió | Posztmodern irodalomelmélet: Weöres Sándor drámaköltészetének meg nem történt kanonizációja. | |
| 2010-02-01 | In nominibus domini | Esterházy Péter színműveiről | |
| 2009-12-01 | Teríték 2.0 | Kortárs magyar dráma és színház. (Kamra, Krétakör, Katona József, Kaposvári Csiky G., Örkény Színház stb.) Hamvai Kornél, Térey János, Tasnádi Péter. | |
| 2009-11-01 | Csokonai vonzásában | Móricz Zsigmond Csokonai-drámájáról | |
| 2009-07-01 | A látható szereplőtől a láthatatlanig | Történelemszemlélet és drámakoncepció Páskándi Géza és Marin Sorescu történelmi drámáiban | |
| 2009-06-01 | A szubjektum ereklyéi | Tolnai Ottó tárgyiassága drámáinak tükrében | |
| 2009-03-01 | A kortárs magyar dráma és a rendszerváltozás | Parti Nagy, Háy János, Szőcs Géza, Tasnádi, Kornis, Hamvai Kornél, Spiró, Bereményi stb. drámái és a társadalmi (rendszer) változás(ok). | |
| 2009-03-01 | Illesztési pontok | Tolnai Ottó drámáinak világ- és magyar irodalmi előzményei,
leginkább Bayer-aszpirin c. monodrámája alapján. | |
| 2008-06-01 | Testfogyatkozás | A test felszámolása és teatralizálása Samuel Beckett drámáiban | |
| 2008-03-01 | "Az ég nem ösmer, a föld megtagad" | Motivikus kapcsolatok Vörösmarty Zsigmond-kori drámáinak szövegében | |
| 2008-01-01 | Magyar dráma és színház a... | 20.században | |
| 2007-04-01 | A kép mint gestus... | Térey János drámáiban | |
| 2007-03-01 | A valóság fellazítása | A Tóték drámaváltozata | |
| 2007-01-01 | Utak a drámákhoz | (Olvasmányok a dráma és színház történetéből)
Érdeklődés-felkeltő óra "vázlata" is lehet. | |
| 2006-06-01 | Babits Mihály színháza | Babits Mihály színházról valott nézetei | |
| 2006-04-01 | Régi és újonnan felfedezett színjátékok | Weöres Sándor: Színjátékok | |
| 2006-03-01 | Az eltagadott ország színpada | A drámaíró Serfőző Simon. (Mindenáron c. kötet drámáiról: Rémhírvivők, Otthontalanok, Mindenáron, Jövőlátó) | |
| 2006-02-01 | A fikció szentsége: a Kill Bill és a reneszánsz bosszúdráma-hagyomány | Kill Bill / rend. Quentin Tarantino | |
| 2005-10-01 | Egressy Zoltán: Portugál | nyolc dráma | |
| 2005-06-01 | A drámaíró Sartre | Jean-Paul Sartre (1905-1980) drámáiról:
A legyek (1943); Zárt tárgyalás (1945); Temetetlen holtak; Tisztességtudó utcalány (1946); Piszkos kezek (1948); Az ördög és a Jóisten (1951); Főbelövendők klubja (Nekrassov); Altona foglyai; | |
| 2005-01-01 | Tennessee Williams Hollywoodba megy, avagy a dráma és a film dialógusa | Múlt nyáron, hirtelen / rend. Mankiewicz, í. Tennessee Williams (1959)
I. Az adaptáció elméleti és kritikai konstrukciói II. Tennessee Williams: dráma és film a dialógus jegyében III. Összefoglalás | |
| 2004-06-01 | Márai Sándor kalandja a drámával | A szerelmi háromszög dramaturgiája M.S. drámáiban | |
| 2004-05-01 | Mint a madár? (A Tandori-drámák önértelmező alakzatai) | | |
| 2003-11-01 | Hold, hatalom, játék. | Weöres Sándor drámáiról | |
| 2003-11-01 | A groteszk dramaturgiája | Örkény István színpada | |
| 2003-05-01 | A XX. századi dráma. Témavázlat | Érettségi-felvételi előkészítő. Vázlat.
Pirandello, O'Neill, Frederico Garcia Lorca, Makszim Gorkij,
Bertolt Brecht, Samuel Beckett, Arthur Miller, Frederic Dürenmatt. | |
| 2003-02-01 | A posztmodern dráma: a digitális kultúra ... | szimulákrum olvasási lehetőségei | |
| 2003-02-01 | Madách drámaelmélete | Madách drámelméleti töredéke nyomán. | |
| 2002-11-01 | A klasszicizmus. A francia klasszicista dráma. Vázlat. | ld."Érettségi és felvételi előkészítő" Témavázlat.
Corneille - Racine - Moliere. | |
| 2002-09-01 | A görög líra, a görög dráma /Vázlat!/ | ld."Érettségi, felvételi előkészítő" (témavázlat) | |
| 2002-06-01 | Molnár Ferenc sikerdramaturgiája | Molnár Ferenc sikerdramaturgiája | |
| 2001-03-01 | William Butler Yeats drámái | - | |
| 2000-12-01 | Teríték : Kortárs magyar dráma és színház | A 90-es évek magyar drámái
Hamvai Kornél (Hóhérok hava, Körvadászat, Márton partjelző fázik)
Egressy Zoltán (Portugál; Sóska, sült krumpli), Kárpáti Péter
(Világvevő (1999) kötet : Fogolyszöktetés v. Szingapúr, végállomás;
Világvevő v. Méhednek gyümölcse; Halhatatlan háború; Akárki;
Országalma + Tótferi), Tasnádi István (Közellenség; Don Quijote
repríz, Nexxt), Garaczi László (Az olyanok, mint te (2000) kötet:
Csodálatos vadállatok, Fesd feketére!, Prédales), Filó Vera
(Tulipándoktor, Kereső, Rob és Tot pont nevet egyet)
A 90-es évek magyar színháza.(Ascher Tamás, Valló Péter, Zsámbéki
Gábor, Székely Gábor, Ruszt József, Jeles András, Zsótér Gábor,
Novák Eszter, Mohácsi János, Schilling Árpád, Telihay Péter,
Alföldi Róbert, Szász János rendezései) | |
| 2000-11-01 | A jelent meghatározó múlt - analitikus drámák | Illúziók tragédiái - Szophoklész, Ibsen, Miller
Henrik Ibsen: A vadkacsa (1884) 28-33.o.
Arthur Miller: Az ügynök halála (1949) 33-37.o.
| |
| 2000-10-01 | Vitairatok a Romlás ellenében | Sütő András drámáiról | |
| 1999-02-01 | A teatralitás fokozatai a drámabeszéddel való kísérletekben | Mészöly Miklós drámái. | |
| 1999-01-01 | Magyar dráma - 90-es évek | | |
| 1998-10-01 | Tamási Áron játékszövegei | Tamási Áron drámáiról. (Tündöklő Jeromos; Vitéz lélek Öldökölő Jeromos; Énekes madár stb.) Szakrális dráma vagy piece bien faite? | |
| 1998-08-01 | A stílus - az író | A drámai művek stílusáról. A dráma, mint műnem. XX.századi magyar dráma. | |
| 1998-04-01 | A szimbolikus lélekdráma eszménye. A drámaíró Babits. | Babits Mihály drámái :
Simóné háza 558-63.
A literátor 563-66.
Laodameia 566-70.
A második ének 570-75. | |
| 1998-02-01 | A hold ezüstje | Balázs Béla drámáiról | |
| 1997-03-01 | Madách Imre: Az ember tragédiája | elemzés a műről | |
| 1997-02-01 | Fel is út; le is út | A (magyar) dráma közelmúltjáról és jelenéről. | |
| 1996-11-01 | A drámai szereplők és az identitás problémája Örkény Istvántól Nádas Péterig | Nádas Péter, Páskándi Géza, Spiró György, Örkény István, Csurka István drámáiról. | |
| 1996-09-01 | Játékszíni költőmesterség | A 90-es évek magyar drámáiról (Garaczi, Parti, Kárpáti P. stb.) | |
| 1996-07-01 | A főhős és hasonmása | Megkettőződött, kettéhasított, megsokszorozódott szereplők a hatvanas évek európai drámairodalmában. | |
| 1995-02-01 | A drámaíró Németh László | felülnézetből | |
| 1994-06-01 | A drámai nyilvánosság alakulása Örkény Istvántól Nádas Péterig.1-2.r. | A dráma és a színház kapcsolata, a színházi nyilvánosság szerepe, valamint mindezek megnyilvánulása Örkény és néhány mai író
drámáiban. | |
| 1994-02-01 | Kortárs magyar irodalom II. : Próza és dráma | Kortárs próza, drámairod. Nemzedékek. | |
| 1990-07-01 | A "csodás való" | Tamási Áron és Federico García Lorca színjátékaiban | |
| 1990-05-01 | A zavarbaejtett műbírálat | Nádas Péter drámáinak kritikai fogadtatása (1979-1989) Takarítás, Találkozás, Temetés | |
| 1989-05-01 | A drámai cselekménymozgatás dilemmái | Egy formaprobléma és megoldása Bereményi, Nádas, Spiró és Kornis drámáiban.
A könyvben megjelent tanulmány nagyobb ívű : Örkénytől Nádasig. | |
| 1988-09-01 | Az amerikai tragédia születése. | Értelmezési modellek. O'Neill | |
| 1988-03-01 | "A tökéletes dráma" | A klasszikus tragédia és komédia anatómiája | |
| 1988-03-01 | A képzelet játékai, a történelem paródiája | Weöres Sándor színjátékai. Theomachia, Holdbéli csónakos, Endymion, Kétfejű fenevad. | |
| 1988-01-01 | A pusztulás kulisszái | Csirkefej. Spiró György drámakötete.
Jeruzsálem pusztulása, Az imposztor, A kert, Esti műsor, Csirkefej | |
| 1987-12-01 | A"magyar abszurd"a 60-as években | Abszurd dráma, magyar irodalom 1960-as évek.
Az ablakmosó, Bunker / Mészöly Miklós
Tóték, Macskajáték, Pisti a vérzivatarban /Örkény István
Görgey Gábor, Gyurkovics Tibor, Eörsi István művei | |
| 1987-01-01 | Róma pusztulásától a szanálásra ítélt külvárosi házig | Spiró György drámáiról | |
| 1986-12-01 | Küzdelem a groteszkkel | Gyurkovics Tibor drámáiról | |
| 1985-09-01 | A drámaíró Illyés Gyula | Illyésről | |
| 1985-06-01 | A hűség jegyében | Illyés Gyula drámái | |
| 1984-02-01 | Líraiság Vörösmarty Mihály néhány drámájában | - | |
| 1983-12-01 | Kodolányi János nyílt tárgyalásai | A drámaíróról | |
| 1983-07-01 | Weöres Sándor / színjátékok | Weöre Sándor drámáiról | |
| 1983-04-01 | Szép Ernő drámái /1920-37/ | Patika, Vőlegény, Aranyóra, Lila ákác, Azra, Szívdobogás | |
| 1981-12-01 | "A dráma a legszemélyesebb.." | Sarkadi és a dráma
| |
| 1981-08-01 | A léhaság zsenijei | Sarkadi Imre drámatöredékeiről | |
| 1979-05-01 | Faltól falig | Kányádi Sándor drámái | |
| 1977-12-01 | ..Mi az, mi idegünkben közeleg! | Illyés Gyula drámái a "kézbevehető jövőért" | |
| 1977-01-01 | Szemléleti és stílustörekvések a mai magyar drámában | ----------- | |
| 1976-03-01 | A drámaíró Pap Károly | Pap Károlyról | |
| 1975-04-01 | A romantikus lélek- és jellemábrázolás Vörösmarty epikájában és drámai műveiben | Vörösmarty Mihály epikai és drámai műveiről | |
| | Gozsdu, a drámaíró | pályaelemzés | |
| | Pasolini, a drámaíró | | |
| | Drámaforma és nyilvánosság | A magyar dráma alakulása Örkény Istvántól Nádas Péterig | |
| | A hérosz és a .. | A hérosz és a groteszk hős.Németh László és Örkény István
drámáiról. | |
| | "Én nem bízom a világot a történelemre" | Németh László történelmi drámáiról | |
| | Játékszíni Próteusz (Weöres Sándor drámái) | Weöres Sándor drámái. | |
| | A lényeg kíméletlensége | Nádas Péter színművei | |
| | A befogadottak. A kilencvenes évtized drámaírói. | az \"irodalmi\" írók köre : Darvasi László, Borbély Szilárd, Garaczi László, Hamvai Kornél, Parti Nagy Lajos \"színházközeli\" szerzők : Németh Ákos, Lőrinczy Attila, Tasnádi István, Egressy Zoltán és az egyik csoporthoz sem tartozó Filó Vera | |
| | A XIX. szi dráma néhány állomása | Friedrich Hebbel, Ibsen, Csehov. | |
| | Garaczi-színház | G.L. drámái : Mindhalálig Mizantróp (1988); Imoga (1990); Jederman
(1992); Húsvéti szeánsz (1991?); Olyanok, mint te (2000,kötet):
Fesd feketére!, Prédales, Csodálatos vadállatok. | |
| | Teljesítmény és értékproblémák | Németh László drámáinak néhány kérdése | |
| | A huszas évek (magyar sikerdarabjairól) | Az 1920-as évek magyar darabjairól. (Szenes Béla : Az alvó férj;
Fodor László : A templom egere; Vitéz Miklós : Egy túlbuzgó
fiatalember; Andai Ernő : Hazudj, édes!; Bús Fekete László : 303.
hűségszérum; Vaszary János : Angyalt vettem feleségül)
drámapoétikai kérdések | |
| | A harmincas évek (magyar sikerdarabjairól) | Az 1930-as évek magyar darabjairól.(Lakatos László : Magas Cé;
Bús Fekete László : A méltóságos aszszony trafikja; Több mint sze-
relem; A hálás kis nő; Bónyi Adorján : Egy kis senki; Édes
ellenség; Zágon Isván : Az ígéret földje; Feltételes megállóhely;
Andai Ernő : Aranyfüst)
drámapoétikai kérdések | |
| | Három meg nem valósult lehetőség | Az 1930-as évek darabjai közül háromról. Bús Fekete László : A pénz
nem minden; Zilahy Lajos : Szűz és Gödölye; Csathó Kálmán : Fűszer
és csemege
drámapoétikai kérdések | |
| | Komédiák a szeretetről. Kornis Mihály drámái | | |
| | Artaud misézik, Derrida ministrál. Katarzis-vita. | Hozzászólás a Hajónapló c. fi-ban megjelent katarzis-vitában. | |
| | Németh László társadalmi drámái | | |
| | A hitvitázó. Sütő András drámái | A korai drámáktól (Fügedes, Pompás Gedeon) az Egy lócsiszár
virágvasárnapja és a Csillag a máglyán c. drámákig. | |
| | "...meg nem maradhatunk az alázat porában" Sütő András ..... | drámaírói útja. | |
| | Az expresszionista dráma-beszéd | | |
| | Példázat az eszmék hiábavalóságáról. Eörsi István drámái | | |
| | A magyar groteszk. Örkény István | Tóték (1967); Pisti a vérzivatarban (1969, 1979) | |
| | A "prefogyasztói világállapot" / Kornis Mihály | | |
| | A képzelet játékai, a história paródiája | Weöres Sándor színjátékai: Theomachia, Octopus, Kétfejű fenevad | |
| | A Füst Milán-dráma | Füst Milán: "Megtagadott" színművek és egyfelvonásosok" | |
| | A dráma: sors | a sors Örkény István drámáiban. | |
| | Németh László drámái | A két Bolyai; Galilei; Villámfénynél; Az áruló stb. | |
| | A német szomorújáték eredete | Ismeretkritikai előszó; Szomorújáték és tragédia; Allegória és szomorújáték | |
| | Drámai költészet | ...fajai és történeti típusai (tragédia*komédia*dráma)
az antik és modern dráma közti különbségek
(konfliktusok különbözősége Aiszkhülosz, Szophoklész drámái ill. Goethe Faustja Shakespeare: Hamletje stb. között) | |
| | Adalékok Örkény dramaturgiájához + A vizsgált drámák | néhány világirodalmi vonatkozása
(Tóték, Vérrokonok, Kulcskeresők, Pisti a vérzivatarban, Forgatókönyv) | |
| | A humanizmus első nagy válsága | A görög dráma és társadalmi gyökerei. | |
| | Az egzisztencializmus - az elidegenedés ideológiája | Egzisztencializmus (elidegenedettség, abszurditás és szabadság problémái) Sartre, Camus, Dürenmatt és az egzisztencialista dráma. | |
| | Az abszurd dráma | Beckett, Ionescu, Pinter, Boris Vian, Dino Buzzati, Edward Albee, Tom Stoppard stb. | |
| | Színművek | Thomas Bernhard | |
| | Richard Brinsley Sheridan | Az ír drámaíró színdarabjainak (Vetélytársak, A rágalom iskolája, A kritikus, Spanyolok Peruban, Szent patrick nap avagy A fortályos őrmester) bemutatása, szemelvényekkel. | |
| | George Farquhar | George Farquhar színműveinke bemutatása, szemelvényekkel. (Rivális ikrek | |
| | Dion Boucicault | Dion Boucicault drámáinak bemutatása, szemelvényekkel. (A londoni felépés, A korzikai testvérek, nyolcadvér, A Kolin bón, A szőke lány, Sohrón, Robert Emmet) | |
| | John Millington Synge | Az életmű bemutatása, szemelvényekkel (Szirti lovas, A völgy árnyéka, A szentek kútja, A kolompár lakodalma, Deirdre, a bánat lánya) | |
| | Lady Augusta Gregory | Az életmű áttekintése, drámaszemelvényekkel (Hírharangok,A börtön kapuja,Fölkél a Hold, A dologházi betegszoba,A botcsinálta doktor, Dervorgilla, A vándor,Dave, Az arnyalma) | |
| | William Butler Yeats | Yeats drámaírói tevékenységének áttekintése, szemelvényekkel (A színészkirálynő, A Baile partján, Deirdre, Purgatórium, A kócsagtojás,Cuchullain halála). | |
| | Brendan Behan | Behan színműírói tevékenységének áttekintése, szemelvényekkel (Reggeli üvöltés, A túsz, A Nagy Ház,). | |
| | Denis Johnston | Johnston drámaírói tevékenységének áttekintése, szemelvényekkel (A sarló és a naplemente, A por álmodása, A arany kakukk, A Hold a Sárga folyó tükrén, Az Öreg Hölgy azt mnondja: Nem!) | |
| | Padraic Fallon | Fallon drámaírói tevékenységének áttekintése, szemelvényekkel (Diramuid és Grania, A Híd fogadó). | |
| | A lázadástól az elkötelezettségig | Déry Tibor pályája dadaista drámáitól (Az óriáscsecsemő, A kék kerékpáros, Kis család vagy mit eszik reggelire) szürrealista paraboláján át (Ébredjetek fel! c. kisregény) az Országúton és a Pesti felhőjáték c. regényéig. | |
| | Szégyene még túléli őt | Kornis Mihály drámáiról. (a Kádár-korszak színpadra állítása) | |
| | Költődramaturgok - költődramaturgiák... | a Holnap és a Nyugat korában: Balázs Béla, Babits Mihály, Füst Milán | |
| | Magyar abszurd | Lászlóffy Csaba: A cáranyuska álma (drámák) | |
| | Dráma(író)i életmű | Hubay Miklós összegyűjtött drámái | |
| | Bevezetés: a metadráma fogalmáról | 1. Metadráma és realizmus 2. Meta - színház - dráma. definíciók és alcsoportok (Lionel Abel, Fly, Calderwood Hubert elméletei, Richard Hornby rendszerezése 3. Metadráma és metafikció | |
| | Heinrich von Kleist világa, avagy a tudat zsákutcája | Kleist drámáiról. A marionettszínházról (tanulmány), Az eltört korsó, Amphitryon, Pentheszilea, Heilbronni Katica, Homburg hercege, Hermann csatája, A chilei földrengés (64-70.o.) | |
| | A naturalizmus megújulása | Eugene O'Neill | |
| | George Bernard Shaw | Shaw ír témájú színműveinek ismertetése szemelvényekkel (O'Flaherty közlegény, Nagy vitéz; A Samaragd sziget). | |
| | Sean O'Casey (1880-1964) | O'Casey drámaírói tevéknységének áttekintése, különös tekintettel az ír témájú darabokra szemelvényekkel (Egy fölkelő árnyék, Juno és a páva, Az eke és a csillagok, Az ezüst kupa, bíbor hamu, Kukurikú ifiúr | |
| | Ibusár. Mauzóleum (1996) | Parti Nagy Lajos drámái: Ibusár, Mauzóleum, Gézcsók c. "kollázs" dráma | |
| | A groteszk dráma változatai | Kányádi Sándor: Kétszemélyes tragédia (1968-69), Ünnepek háza (1970) | |
| | Volt-e magyar avantgarde dráma? | Balázs Béla, Karinthy, Füst Milán, Déry Tibor. | |
| | A drámaíró Krúdy Gyula és A vörös postakocsi | Egy eltűnt színdarab nyomában | |
| | A drámaíró Déry | Déry Tibor drámáiról | |
| | Remenyiknek mindenki tartozik | Remenyik Zsigmond drámaíró | |
| | Gyerekek és katonák | Pilinszky János, a drámaíró | |
| | Cselekvés-nosztalgia | A drámai cselekvés változásai | |
| | A "belső utak" drámái | Utószó a Dinamit című drámaantológiához | |
| | A valóság fellazítása | Örkény István dráma regényéről | |
| | A távbeszélés szenvedélye | Örkény István: Macskajáték c. kisregényéről | |
| | A stílus, mint önértelmezés | (Szomory Dezső: Glória, Takáts Alice, Szegedy Annie, Bognár Lujza) | |
| | Viszony a történelemhez | (Harsányi Kálmán: Ellák, Herczeg Ferenc: A Híd ; Kodolányi János: Pogánytűz) | |
| | A spanyol barokk dráma | Lope de Vega és Calderón drámai. | |
| | Az ügynök figurája az amerikai drámában | Korai előzmények Theodor Dreiser Charles Drouet-ja 1900-ból (Carrie drágám), Fitzgerald A nagy Gatsby. Az utazó kereskedő első emlékezetes "drámai" felbukkanása O'Neill Theodore Hickmanje Az eljő a jeges c. drámából (1939). Arthur Miller Az ügynök halála (1949) - Willy Loman; Az alku (1968); David Mamet: Floridai öröklakás eladó (1992); Sam Shepard: A pokol istene (2004)
1. Az ügynök kapcsolatrendszerei 2. Ügynökség és szerepjáték 3. Sikerideológiák | |
| | Történetek a Genezisből a kortárs amerikai drámában | Két kortárs amerikai szerző egy-egy kiemelt fontosságú szövegének, Sam Shepard hamisítatlan vadnyugat (1980) c. drámájának és Jean-Cllaude van Itallie A kígyó (1969) c. szövegének valamint a bibliai Káin és Ábel történetének az összehasonlító vizsgálata. | |
| | Drámák | Márton László drámáiról. | |
| | János király (Vaknap) | Shakespeare drámái | |
| | Julius Caesar (A hetedik) | Shakespeare drámái | |
| | Antonius és Kleopátra (A páratlan pár - Időszakadék) | Shakespeare drámái | |
| | Athéni Timon (Hol kerék, hol talp) | Shakespeare drámái | |
| | Nemzedékek és törekvések: A magyar dráma legutóbbi évtizedei | A rendszerváltás előtti és a rendszerváltással kezdődő évtizedek | |
| | A Vörös és a Lenedula veszedelem az amerikai drámában | A hidegháborús amerikai politika áttekintése:
A Kinsey-jelentés. (megváltozott női szerepek)
Homoszexualitás. (Lavender Scare)
McCarthy szenátor harca a homoszexualitás ellen | |
| | Kirekesztettek között | Tennessee Williams drámái:
Macska a forró bádogtetőn - Maggie személyisége
A vágy villamosa - Blanche személyisége
Homoszexualitás az amerikai drámában | |
| | Családok és szerepek | Arthur Miller drámái:
A család szerepe - Az ügynök halála
Identitás - Salemi boszorkányok
A mindentudó nézői pozíció - színház ás film vs. irodalom | |
| | Illúzió és frangmentáció | Edward Albee drámája:
A homofób színházkritika
A Kinsey-jelentés és a nők - női szerepeke megváltozása (Rosie-We can do it!) | |
| | Amerikai panoráma | David Mamet és más amerikai drámaírók a hidegháború alatt | |
| | A kognitív színháztudomány lehetőségei | A színház mint ötvözet | |