Lista | Dátum  | Cím | Leírás | |
| 2022-03-01 | Forráskezelés, alakformálás, Monarchia-költészet | Márai Sándor A gyertyák csonkig égnek című regényében | |
| 2021-09-01 | "...az »igazi« Európa küszöbén botorkáltunk" | Az ismerős és az ismeretlen az Egy polgár vallomásaiban | |
| 2021-04-01 | "Minden napló menekülés" | Márai Sándor: Bébi vagy az első szerelem | |
| 2021-04-01 | Az epika atmoszférája | Stendhal, Tolsztoj, Flaubert, Hamsun, Kosztolányi, Márai | |
| 2021-02-01 | Pénelopé története | Margaret Atwood és Márai Sándor feldolgozásában | |
| 2020-11-00 | Az árulás regénye | Bevezetés Márai Sándor Harminc ezüstpénz című regényének értelmezésébe | |
| 2020-09-01 | "az értelem diadala" | Racionalizmus és irracionalizmus az Egy polgár vallomásaiban | |
| 2020-09-01 | Márai tárgyai | A polgári tárgykultúra jelszerűsége A négy évszakban | |
| 2020-09-01 | A megtalált szavak Márai Sándor költészetében | Márai Sándor költészetéről | |
| 2020-07-01 | Kaffkától KAF-ig | A magyar sakkvers száz éve nyolc lépésben | |
| 2020-03-01 | A teljes napló tanúságtétele | Mára Sándor: A teljes napló | |
| 2020-03-01 | A kommunista sajtó Márai-képe | 1945–1948 között a Magyar Kommunista Párt legálisan megjelenő napilapjában, a Szabad Népben Márai Sándor kapja az elsőszámú bűnbak szerepét | |
| 2020-02-00 | Elbeszélői távlatváltások Márai Sándor novelláiban | Márai Sándor novelláiról | |
| 2020-01-01 | Mára Sándor − 2019-ben | Beszámoló egy helyzetről, lehetőségek kitapogatása | |
| 2020-01-01 | A próza hangja. Kérdések a Márai-dallam körül | A nem szemantikai elemek hatásformái Márai prózaírásában | |
| 2020-01-01 | "tanácsokat nem fogadhatok el" | Márai Sándor Nyugat-szerkesztőnek írt 1924-es levelének tágabb kontextusa | |
| 2019-11-01 | Szó és csönd | Márainál és elődeinél | |
| 2019-06-01 | Két polgár vallomásai | Thomas Mann és Márai Sándor | |
| 2019-02-01 | Önéletírás és önreflexió | Márai Sándor: Egy polgár vallomássai | |
| 2019-02-01 | Műfaji kérdések az Egy polgár vallomásai körül | Márai Sándor: Egy polgár vallomásai | |
| 2019-02-01 | Milyen lehet négy deci? | Márai Sándor Szindbád hazamegy című regényéről | |
| 2018-06-01 | Rend- és kalandmotívumok Márai Sándor regényeiben | A Vendégjáték Bolzanóban, Béke Ithakában, Szindbád hazamegy valamint az Ítélet Canudosban című regények rend és kalandmotívumai | |
| 2018-05-01 | Könyvek: a szellemi szabadság emlékhelyei | Tények és fikciók Márai Sándor Erősítő című regényében | |
| 2017-06-01 | Márai Sándor: Erősítő | A keresztény hagyományhoz való viszony tükrében | |
| 2017-06-01 | A naplóírás mint életprogram | Márai Sándor: A teljes napló 1974-1977 | |
| 2016-09-01 | "...az újságírás nem árt az írónak; kitűnő iskola és gyakorlat" | A publicista Márai | |
| 2016-03-01 | Az anekdotikus familiaritás átértelmezése | Márai Sándor: Féltékenyek című regényéről, a Garrenek műve regényciklus második részéről. | |
| 2016-02-01 | Hetven életéven túl: overtime | Márai Sándor: A teljes napló 1970-1973 (recenzió) | |
| 2015-12-01 | Elbeszélői helyzet és anekdotikus narráció | Márai Sándor: San Gennaro vér | |
| 2015-08-03 | Egy garabonciás Nápolyban | Esszé Márai Sándorról | |
| 2015-06-01 | Polgár és irodalma | Hatás, funkció és a szerző képe Márai Sándor Egy polgár vallomásai első kötetének recepciójában | |
| 2015-04-01 | Európa nem vár, de oda kell menni | Márai Sándor A teljes napló 1967-69 című alkotásáról. | |
| 2015-03-01 | A polgári identitás regénye | Az identitás kérdései Márai Sándor Egy polgár vallomásai első kötetében | |
| 2015-02-01 | Márai Sándor, Joseph Roth, Stefan Zweig | A gyertyák csonkig égnek összehasonlító elemzése.
Roth: Radetzkymarsh (1932) és a zenei utalások. Stefan Zweig: A tegnap világa (1942) - múlt és jelen, emlékezés. | |
| 2014-07-08 | Parafázisok | Naplójegyzetek Márairól. | |
| 2014-07-00 | "A háború volt a halálveszély, melyből megmenekültem..." | Hogyan befolyásolta az első világháború Márai Sándor életművét? | |
| 2014-03-03 | Volt egyszer egy Európa | Márai Sándor Európa elrablása című regénye | |
| 2014-03-01 | Hadi-esztétika, termékeny nyelvzavar | Első világháborús irodalmunkról. Balázs Béla Lélek a háborúban c. kötet, Csendesen! c. verse; Babits Mihály: Miatyánk - 1914, Alkalmi vers, Húsvét előtt, Fortissimo, Szíttál-e lassú mérgeket? ; Gyóni Géza: Petőfi lelke; Ferenc Ferdinánd a hadak élén, Csak egy éjszakára... Márai Sándor, Ady Endre, Herczeg Ferenc: Az 1915-iki rózsák, A fiú, Idén nem lesz karácsony, A hadiárva, A tábornok leánya, A gyönge szívű király (Tűz a pusztában c.kötet) Tersánszky Józsi Jenő: Viszontlátásra drága...(1916) Móricz Zsigmond riportok és elbeszélések (Kis Samu Jóska, Szegény emberek); Kassák Lajos Eposz Wagner maszkjában (1915) Karinthy Frigyes: Így láttátok ti. A háborús irodalom paródiája | |
| 2014-03-00 | Márai Sándor: Hallgatni akartam | Kritika a kötetről. | |
| 2014-03-00 | A jó értelmében vett színesség | Mérleg és eszmecsere Márairól. | |
| 2014-02-01 | Visszhangos vers | Márai Halotti beszédének utóéletei. | |
| 2014-02-01 | Médium, technika, esemény... | Márai Sándor prózaverseiben. (A telefonszám, A gép, A műszer.) | |
| 2014-01-06 | Olvasónapló 2013-2014 | Márai Sándor: Hallgatni akartam című regénye | |
| 2013-12-01 | Egy öndekonstrukció "maradéka" | Márai Sándor: Hallgatni akartam c. posztumusz kiadott regényéről | |
| 2013-12-01 | "Ebben a tíz évben megszűnt egy életforma és egy műveltség" | Márai Sándor: Hallgatni akartam - Önéletrajzi esszé? | |
| 2013-10-01 | Magyarország-report - 1938, és tovább | Márai Sándor Hallgatni akartam című regényének recenziója, melyet az Egy polgár vallomásai folytatásának tartanak és aminek az eleje már korábban megjelent Föld, föld... címmel. | |
| 2013-07-01 | Mint a hattyú... | Márai Sándor: Napló 1961-1963 | |
| 2013-06-01 | Írni a sírgödörnek vagy a hamuvedernek | Márai Sándor: A teljes napló 1961-63 | |
| 2013-06-01 | Megjelent a cenzúrázatlan Márai-regény | Az Egy polgár vallomásai 1940-es (első) megjelenése után 2013-ban jelent meg újra cenzúrázatlanul. "...a maga korában az Egy polgár vallomásai botránykönyvnek számított.A teljes mű ma szintén meglepetést fog okozni, hiszen Márai szokatlan őszinteséggel, kitárulkozással viszi tovább a vallomás műfaját - a jövő héten megjelenő könyv sokkal személyesebb, mélyebb az eddig ismert változatnál." | |
| 2013-04-01 | Szóval győzni, meggyőzni | A Vendégjáték Bolzanoban c. Márai-regény részletének retorikai és kognitív szempontú vizsgálata | |
| 2013-01-01 | A beilleszkedés nehézségei | Márai Sándor: A teljes napló 1957-1958. | |
| 2013-01-01 | "ebben az országban nem tudok semmihez kapcsolódni" | Márai Sándor: A teljes napló 1959-1960 | |
| 2012-10-01 | No, "(...) de lehet élni öröm nélkül? | Márai Sándor: A Teljes Napló 1957-1958. | |
| 2012-10-01 | Márai Sándor írói magánya | tanulmány | |
| 2012-08-01 | A színpad mint "ítéletvégrehajtó" | A Kassai polgárok interpretációs lehetőségei a megváltozott drámai és színpadi "térben" | |
| 2012-08-01 | Amit megadott az idő, és amit nem | Márai Sándor: A nagyság átka - publicisztika 1937-1939 | |
| 2012-06-01 | A világlátás és gondolkodásmód eleganciája | Vonások Márai Sándor portréjához. | |
| 2012-04-01 | Nők férfiak között: a Márai-háromszögről | műelemzés | |
| 2012-02-01 | A szerkezet szépsége | (Heuréka: orosz irodalmi hatások a Márai - Életműben) | |
| 2012-02-01 | Krúdy Gyula utolsó étkezése | Márai Sándor Szindbád hazamegy című regényében | |
| 2012-01-01 | Irodalmi utazások | Megértésteljesítmények a két világháború közötti irodalmi útirajzokban | |
| 2011-11-01 | Kaland | rend. Sipos József, Márai Sándor színművéből
magyar film, 2011.
| |
| 2011-08-01 | A narratíva társadalmi-kulturális beágyazottsága | Identitás, fokalizáció és kontextus Márai Sándor Válás Budán című regényében (Kulturális-kontextuális narratológiai közelítés) | |
| 2011-08-01 | "Vigasztalásul útnak indulunk..." | Határátlépés és kultúraközi közvetítés a két világháború közötti korszak magyar útirajz-irodalmában. Márai Sándor: Istenek nyomában, Napnyugati őrjárat, Kassai őrjárat, Fejtő Ferenc: Érzelmes utazás, Méliusz József: Sors és jelkép, Szabó Zoltán: Szerelmes földrajz, Kodolányi János: Suomi, Cs.Szabó László: Doveri átkelés | |
| 2011-05-01 | Márai és Kodolányi | Kodolányi "máraizmusa". | |
| 2011-04-01 | Az Egy polgár vallomásai... | Európa-térképe | |
| 2011-04-01 | A liberális demokrácia "forradalma": | Márai Sándor | |
| 2011-04-01 | A világirodalom Márai Sándora | részlet egy hosszabb tanulmányból. Márai és az osztrák irodalom (Schnitzler, Hofmannstahl, Musil, Stefan Zweig, Rilke)
Thomas Mann és Márai. | |
| 2011-04-01 | Önéletírás és újraírás | - Történelmi események reprezentációja Márai Sándor 1943-1944 és 1945-os naplóiban és a Föld,föld...-ben - | |
| 2011-03-01 | "Talán még sem kellett volna eljönnöm Itáliából" | Márai Sándor: A teljes Napló 1954-1956 | |
| 2011-01-01 | A szöveg mint tárgy | Vizualitás, narráció és társadalmi reprezentáció Márai Sándor Bolhapiac című kötetében 1934, 2009 | |
| 2010-04-01 | Európa elrablása | Mítoszok és mítoszrombolások | |
| 2010-04-01 | Mindenkire vár egy Újvilág | Márai Sándor: A Teljes Napló 1952-1953 | |
| 2010-04-01 | Polgárváros és városfikció Márainál | A Garrenek műve (Zendülők, Féltékenyek, Az idegenek, Sértődöttek. A hang, Jelvény és jelentés / Utóhang. A sereghajtók) | |
| 2010-04-01 | Egy európai úr Amerikában | - Márai Sándor: A teljes napló 1954-1956. | |
| 2010-02-01 | Maradni? - Menni! | Márai Sándor: A teljes napló 1950-1951- | |
| 2010-02-01 | Márai amint olvassa (?) | Hermann Hessét | |
| 2010-02-01 | Canudos forrásvidékén | Euclides da Cunha Os Sertoes c. művének hatása Márai Sándor Ítélet Canudosban c. regényére | |
| 2009-04-01 | Márai Afrikában | A fölülírás szempontjai Márai Az istenek nyomában c. útiregényében | |
| 2009-03-01 | Szövegtani elemzés | Márai Sándor Füves könyvének 5. szövege (Arról, mi az élet igazi élménye) | |
| 2009-02-01 | Kiútkeresés a reménytelenségből | Márai Sándor: A teljes napló. 1949- | |
| 2009-01-01 | Az utolsó utáni polgár | Márai Sándor 1943-45 közötti naplóiról
| |
| 2008-09-01 | A független értelem | Márai Sándor és Kertész Imre könyveiről | |
| 2008-08-01 | "mint a zarándok" | Gondolatok Márai Sándor 1945-ös teljes naplójáról | |
| 2008-05-01 | Túl sok szó | Eszter hagyatéka / rend. Sipos József, Márai Sándor regényéből
magyar, 2008. | |
| 2008-04-01 | Az élet orgazdája az ember | Vágy a teljes életmű után: Gondolatok Márai Sándor Föld c. művének részletei kapcsán | |
| 2008-02-01 | Márai Sándor | Egy korai pályakép. 1940-ig megjelent műveiről: Zendülők, Idegen emberek, Bébi, A sziget, Csutora, A szegények iskolája, Egy polgár vallomásai, Féltékenyek, Válás Budán, Eszter hagyatéka stb.
Várkonyi Nándor esszéje (1940) | |
| 2008-01-01 | Az idő ítél | Márai Sándorról | |
| 2007-11-01 | Fazekas Anna és Anna Karenina | Márai Sándor: Válás Budán | |
| 2007-10-01 | Az út Canudosba | Márai Sándor Ítélet Canodusban című regényének keletkezéstörténete. | |
| 2007-04-01 | Úton az Egy polgár vallomásai felé | Márai Sándor: Idegen emberek | |
| 2007-02-01 | Márai és Kassa | Márai Sándorról, műveiről | |
| 2007-01-01 | Egy fa sohasem nyomorult | Márai Kassája. (szülőföld) | |
| 2006-07-01 | Márai Sándor és Franz Kafka | Kafka magyar irodalmi útjában jelentékeny Márai szerepe... Ugyanakkor az irodalomtörténet...számon tartja Kafka hozzájárulását Márai öntematizációjához.
Kafka-fordítások: Tandori Dezső: "Monarchia" - vonatkozási hely, tematika, nyelv. | |
| 2006-07-01 | Bibliai és profán motívumok... | Márai két egyfelvonásosában | |
| 2006-06-01 | Az anarchista-expresszionista világszemlélettől az értékrendváltásig | Az expresszionizmusról Márai Sándor művein keresztül, Garrenek műve, Egy polgár vallomásai... | |
| 2006-06-01 | A démonok elszabadulása | Márai Sándor: A mészáros; Bébi vagy az első szerelem; A sziget | |
| 2006-05-01 | \"A másik parton\" | Ismétlés és kényszer Márai Sándor A gyertyák csonkig égnek c. regényében | |
| 2006-04-01 | Európa a lelkekben pusztul el | Tűnődések Márai Kassai őrjáratáról és Napnyugati őrjáratáról | |
| 2006-04-01 | A nimfa és a követné | Adalékok két Márai-regény önéletrajzi hátteréhez. Márai Sándor: Béke Ithakában, A nővér | |
| 2006-03-01 | Az igazat mondd, ne csak a valódit | Paradigmaváltás a magyar önéletírásban.
20. századi önéletírás-előzmények: Kassák, Németh László, Vas, Illyés, Kodolányi, Szabó Magda stb. Márai S: Egy polgár vallomásai; Föld! Föld!...(47-49.o.)
Paradigmaváltás a magyar önéletírásban: Esterházy Péter: Javított kiadás. (2002) Eltűnő határ önéletírás és regény között pl. Konrád: Fenn a hegyen napfogyatkozáskor, Dragomán György: A fehér király, Rakovszky Zsuzsa: A hullócsillag éve | |
| 2006-03-01 | Versekben élő történelem, 1956. | (Márai Sándor: Halotti beszéd 5-11.p.)
Illyés Gy: Egy mondat a zsarnokságról 12-20.
Vas I: Új Tamás; Mikor a rózsák nyílni kezdtek
Nagy László: Karácsony, fekete glória
Petri Gy A kis októberi forradalom; Karácsony 56; A 301-es parcelláról; Nagy Imréről
Nagy Gáspár: Öröknyár: elmúltam 9 éves; A fiú naplójáből (részben megjelent egyéb helyeken ld. ott is) | |
| 2006-02-01 | "Az ő kedves szava Logos volt - az értelem" | Antikvitás-recepció a korszakküszöbön.
Márai Sándor: Béke Ithakában | |
| 2005-09-01 | Márai Sándor reneszánsza | A gyertyák csonkig égnek című, 1940-ben irt "lektűrgyanús" Márai-regény újkeletű reneszánszának lehetséges okairól. Márai barátságról alkotott véleménye a regény alapján. | |
| 2005-08-01 | Márai Sándor és a népi mozgalom | Márai Sándor viszonya a népi mozgalomhoz | |
| 2005-06-01 | Márai Sándor és a francia irodalmi kontextus | Márai világirodalmi környezetéhez | |
| 2005-04-01 | Az árulás motívuma | Márai Sándor Harminc ezüstpénz c. regényében | |
| 2005-01-01 | Az értelem retorikája a Márai-Monarchiában | Márai és a közép-európa-eszme, monarchiabeli világ Márainál: Egy polgár vallomásai, A gyertyák csonkig égnek. | |
| 2004-10-01 | Esszébe ágyazott krízisregény | Márai Sándor: Harminc ezüstpénz | |
| 2004-08-01 | Robinzon a magányosság szigetén | (Emberről, társadalomról... | |
| 2004-06-01 | Márai Sándor kalandja a drámával | A szerelmi háromszög dramaturgiája M.S. drámáiban | |
| 2004-06-01 | Köznapi fikció és műfajpoétikai nyitottság | Márai Sándor történelmi regényei. Ítélet Canudosban, Rómában
történt valami, Erősítő, Harminc ezüstpénz. | |
| 2004-04-01 | Márai Sándor és a rádió | Márai Sándorról | |
| 2003-12-01 | "A másik hallgat" Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek | | |
| 2003-11-01 | Az inkvizítor és az eretnek | Márai Sándor Erősítő c. regényéről. | |
| 2003-09-01 | Por és hamu | "Szathmári István: Alakzatok Márai Sándor Halotti beszéd című
versében" című könyvről. | |
| 2003-04-01 | A Nyugat második nemzedéke. Témavázlat | Érettségi-felvételi előkészítő. Vázlat.
szabó Lőrinc, Németh László, Hunyady Sándor, Kuncz Aladár, Sárközy
György, Márai Sándor. | |
| 2003-04-01 | Hordalékok és diáriumok eszmecseréje | Megfelelések Déry Tibor A napok hordaléka című könyve és Márai Sándor naplói között. | |
| 2003-04-01 | Márai Sándor városai | Márai Sándorról és Egy polgár vallomásai c. művéről. | |
| 2003-01-01 | Önéletírás és regény. Márai Sándor: Egy polgár vallomásai | 1935: megjelenik Márai Sándor: Egy polgár vallomásai c. regénye | |
| 2002-11-01 | Márai világa | Márai Sándorról. | |
| 2002-05-01 | A San Gennaro vére keletkezéséhez | Márai Sándor | |
| 2002-05-01 | Márai és Homéros | Jegyzetek a Béke Ithakában-hoz | |
| 2002-04-01 | Az akadémikus Márai Sándor | Márai Sándorról | |
| 2002-02-01 | Márai Sándor Krúdy-naplója | Márai Krúdy-képe | |
| 2002-01-01 | Két példázat az emberi kapcsolatok szövevényes voltáról | Márai Sándor: Eszter hagyatéka; Déli szél | |
| 2001-10-01 | A levelező emigráns | Márai Sándor helyzettudata az emigrációban | |
| 2001-07-01 | Márai és a spanyol világ | A hagyaték c. novella | |
| 2001-03-01 | Márai regényszólam (1928-1942) | Márai Sándor regényeiről.(Bébi, vagy az első szerelem; Zendülők;
Idegen emberek; Egy polgár vallomásai; Féltékenyek; Vendégjáték
Bolzanóban; Szindbád hazamegy; A gyertyák csonkig égnek; Az igazi) | |
| 2001-02-01 | "Akit gyűlölnek az istenek, tanárrá teszik" | Tanárábrázolás a huszas évek regényirodalmában.
Babits Mihály : Timár Virgil fia
Kosztolányi Dezső : Aranysárkány
Márai Sándor : Bébi, vagy az első szerelem | |
| 2001-01-01 | \"...mintha egy verssorban úsznék, vagy egy frázisban\" | Fikció és ön-írás Márai sándor művészetében. (Legtöbbet emlegetett
műve e vonatkozásban: Egy polgár vallomásai) | |
| 2000-09-01 | "Én már mikor leszek szabad?" | Jegyzetek Márai Sándor Szabadulás c. regényéhez. | |
| 2000-09-01 | Zendülők és egy kisebbfajta próféta | Márai Sándor: Zendülők | |
| 2000-08-01 | \"Miért nem örülök?\" | Márai Sándor: Szabadulás c. regényéről | |
| 2000-07-01 | Az értelem diadala. A százéves Márai Sándor. Drámák | Márairól, legjobb darabjáról a Kassai polgárok-ról, ennek Thália-
beli előadásáról. ld. még ui. Stuber Andrea írása (20-21.o.) | |
| 2000-04-01 | "Egy szemernyi téboly" Márai Sándor és... | az emigráció | |
| 2000-01-01 | Márai Sándor és a német expresszionizmus | 26 német expresszionista vers Márai-féle fordításáról. | |
| 1999-09-01 | Kétféle nemzetség, kétféle emigráció | Kodolányi vitája Máraival | |
| 1999-05-01 | Őrjárat vagy öngyóntatás? | Márai Sándor: Kassai őrjárat | |
| 1999-05-01 | Ismeretlen fejezet Márai Sándor ismeretlen regényéből. | Föld / Márai Sándor | |
| 1999-04-01 | A száműzött monológja | Halotti beszéd / Márai Sándor | |
| 1999-01-01 | Egy íróról és egyik stílusremekléséről | Márai Sándor: Szindbád hazamegy | |
| 1999-01-01 | Márai Sándor a Napkeletben | 1921-22., Márai Sándor | |
| 1998-10-01 | \"A műveltség meghalt, a nihil él\" | Jelvény és jelentés / Márai Sándor | |
| 1998-04-01 | Az elbeszélésíró Márairól | Márai Sándor Kabala és Mágia c. köteteinek novelláiról. | |
| 1998-04-01 | A nappal és az éjszaka.. | Válás Budán / Márai Sándor | |
| 1997-05-01 | Márai Sándor: Halotti beszéd | elemzés | |
| 1997-04-01 | Márai Sándor: Napló... | Márai kései naplóját /1976-1983/ elemezgeti a szerző. | |
| 1997-01-01 | Szerepek és magatartásformák az identitás újrafogalmazásának | Gondolatok Márai Sándor Verses könyve kapcsán | |
| 1996-08-01 | Márai Sándor: San Gennaro vére | Márai Nápolyban töltötte emigrációjának néhány
évét. A regény bensőséges kapcsolatától szól a
vidékkel, az itt élő emberekkel. A regényben
szereplő idegen tagadhatatlanul maga az író. | |
| 1996-03-01 | Drámai hős vagy regényes jellem? | Márai Sándor: Vendégjáték Bolzanóban | |
| 1996-01-01 | A század tanúja | | |
| 1995-04-01 | Az önismeret bátorsága | Márai Sándor: Vasárnapi krónika | |
| 1995-02-01 | Márai Sándor: A feladat | Egy Márai-novella világa | |
| 1995-02-01 | Zendülőkről - többféleképpen | Cocteau- és Márai-szövegek párbeszéde | |
| 1994-11-01 | Márai S.:Vasárnapi krónika | Vasárnapi krónika | |
| 1993-08-01 | Márai stílusának varázsa | Márai Sándorról | |
| 1992-11-01 | Vereség Canudosban | Márai Sándor: Ítélet Canudosban | |
| 1992-08-01 | Per Sona, avagy az őszinteség maszkja | Márai Sándor: Füves könyv | |
| 1992-08-01 | Rend és kaland | Márai Sándor: Vendégjáték Bolzanóban | |
| 1992-02-01 | A "nagy pátosz" könyve | Márai Sándor: Napló 1943-1944, 1945-1957 | |
| 1991-06-01 | Az eltűnt polgár nyomában | Márai Sándor: Egy polgár vallomásai | |
| 1991-06-01 | Egy polgár vallomásai | Márai Sándor: Egy polgár vallomásai | |
| 1991-04-01 | A regényíró drámai remeklése | Márai Sándor: A kassai polgárok | |
| 1991-04-01 | Egy későkamaszkori dolgozat Márai Sándor emigrációs...I-II.r | pályájáról. | |
| 1990-05-01 | Az Istenek nyomában | Márai Sándor indulása | |
| 1990-05-01 | A kontempláció mint kaland | Márai Sándor Szindbád hazamegy c. könyvéről | |
| 1990-05-01 | Klasszikus modernség - kartéziánus értéktávlatban | Márai Sándor: San Genarro vére | |
| 1990-05-01 | Az árulás természetrajza | Az áruló, az árulás kérdésköre Márai regényeiben.Zendülők, Idegen
emberek, Harminc ezüstpénz | |
| 1990-03-01 | Egy Márai-vers rejtélye | Márai Sándor: Himnusz | |
| 1989-11-01 | Búcsú Magyarországtól | Márai Sándor: Föld, föld! | |
| 1989-11-01 | Márai Sándor naplói | Az ember és az író | |
| 1989-06-01 | A sztoicizmus menedéke | Az ideáljait kereső és újraértelmező Márai. Márai: A négy évszak | |
| 1989-04-01 | A régi Európa vége s az új sejtelme | Márai Sándor: Kassai őrjárat, Kassai polgárok | |
| 1989-04-01 | Márai Sándor: Napló 1976-1983 | Márai Naplójáról | |
| 1988-07-01 | Fikció és idő | Márai Sándor: Féltékenyek
| |
| 1988-05-01 | Sors és szerep | Márai Sándor A kassai polgárok c. drámájáról | |
| 1988-04-01 | A függetlenség paradoxona: Márai Sándor második pályakezdése | Márai Sándor "második pályakezdése".Emigrációs létforma a húszas években,művei 1930-34 között:
Idegen emberek 99-103,Csutora 104-105, Műsoron kívül, Bolhapiac
(tárcák)105-108, A szegények iskolája 108-110, A sziget 110-112 | |
| 1988-01-01 | "Polgárnak lenni?" | Márai Sándor vallomásai. Márai Sándor: Egy polgár vallomásai | |
| 1987-04-01 | Márai Sándor kísérletei az "idő-pánik" legyőzésére | Márairól | |
| 1987-01-01 | Márai Sándor pályakezdése | Márairól | |
| 1986-01-01 | A pastiche mint interpretáció | Márai Sándor: Szindbád hazamegy | |
| 1984-03-01 | Márai Sándor: Erősítő | Márai művéről | |
| 1981-02-01 | Márai Sándor regényei 1924 és 1943 között | A mészáros, Bébi, vagy az első szerelem, A zendülők, Idegen emberek, Csutora, A sziget, Egy polgár vallomásai, Válás Budán, A féltékenyek, Vendégjáték Bolsanóban, Szindbád hazamegy, Az igazi, A gyertyák csonkig égnek, Sirály. | |
| | Író, irodalom ... | Márai Sándor: Szindbád hazamegy c. regényében | |
| | Márai Sándor: Halotti beszéd | verselemzés | |
| | Márai Sándor drámái | A Kaland és A kassai polgárok c. drámákról | |
| | Magyar város - európai kultúra | Márai Sándor és Kassa mítosza | |
| | Márai Sándor: Föld, föld! | elemzés | |
| | Márai Sándor: Egy polgár vallomásai | regényelemzés | |
| | Márai Sándor | | |
| | A kontempláció mint kaland | Márai Sándor: Szindbád hazamegy | |
| | A pastiche, mint.. | | |
| | Egy új és sok "ibseni" dráma | Magyar drámák,1945-48. Márai Sándor:
Varázs, Illés Endre: A mostoha, Sőtér István:
Júdás | |
| | Megsértett hűség. Jegyzet Márairól. M.S. 1945-ben. | Tanulmányok a Nyugat íróiról. Márai Sándor. | |
| | A fordulat kísértete | A nővér / Márai Sándor | |
| | Márai Sándor: Egy polgár vallomásai | Egy polgár vallomásai / Márai sándor | |
| | A veréb, a szamár és a paródia | Márai Sándor verseiről. | |
| | Az életmű vallomása | Márai Sándor | |
| | Így írtál te | Hódolat és imitáció, vallomás és paródia
Márai Sándor: Szindbád hazamegy | |
| | Márai Sándor: Halotti beszéd | elemzés | |
| | Márai Sándor őrjáratai | Napnyugati őrjárat; Kassai őrjárat / Márai Sándor | |
| | Szövegek párbeszéde. Intertextualitás és mítosz Márai Sándor | Zendülők c. regényében. | |
| | Emigráció előtt és után: Márai Sándor pályafordulata | Márai Sándorról | |
| | A megfeszített Krisztus-magyarság. Márai Sándor: Mennyből.. | ..az angyal, menj sietve / Márai Sándor verse | |
| | Halálos játékok - harmadik lázadás. | Márai Sándor : Zendülők. elemzésvázlat | |
| | Változatok a mitologizáló regényre | Kodolányi János : Vízözön; Márai Sándor : Béke Ithakában | |
| | A fiatal Márai | Istenek nyomában; Egy polgár vallomásai | |
| | Portré és pastiche (Márai Sándor : Szindbád hazamegy) | | |
| | Márai Szindbádja | Márai Sándor: Szindbád | |
| | \"Minden napló menekülés\" | Márai Sándor naplója (1958-1967) | |
| | Márai Sándor: Béke Ithakában (esszé) | | |
| | Márai Sándor: Vendégjáték Bolzanóban | Esszé Márai Sándor művéről. | |
| | Az élményről és a Márai-élményről. (Márai Sándor: A nővér) | (Élményközpontú irodalomtanítás) | |
| | Alakzatok Márai Sándor Halotti beszédében | | |
| | Szerep és mű | Márai életműve kétféle megvilágításban | |
| | Az esszé, az önéletrajz és a regény határán | Márai Sándor: Sértődöttek. A hang | |
| | Regénnyelv és individualizáció Márai Sándor Béke Ithakában c | regényében | |
| | Márai Sándor: Halotti beszéd | verselemzés | |
| | Márai Sándor (1900-1989) | Polgári irodalom 4. | |
| | Önéletírás és regény | Márai Sándor: Egy polgár vallomásai | |
| | Egy polgár életelvei | Márai Sándor: Füves könyv | |
| | "Minden napló menekülés" | Márai Sándor naplói. Napló 1943-44; 1945-1957; 1958-1967; 1968-1975 | |
| | Regényes életrajzok: egy cipszerivadék tanuló és vándorévei | Márai Sándor: Egy polgár vallomásai című művéről | |
| | Regényes életrajzok: Indulóban a saját... | sors elé avagy számadás az exodusról
Márai Sándor: Föld, Föld!... | |
| | A polgár meg a kutyája | avagy a zendülés viszolygó dicsérete
Márai Sándor: Csutora | |
| | Pillantás az éjszakába | Márai Sándor: Válás Budán | |
| | Casanova volt Európában az utolsó kéjutas | Márai Sándor: Vendégjáték Bolzanóban | |
| | Tragikomédia és szatírjáték: egy polgárcsalád alkonya | Márai Sándor: Az igazi; Judit...és az utóhang | |
| | "...személyiségnek lenni a legtöbb, amire ember képes..." | Márai Sándor: Béke Ithakában | |
| | Rettenetes apák és vásott fiúk | Márai Sándor: Zendülők | |
| | "Még nincs egészen vége a játéknak..." | Márai Sándor: Féltékenyek | |
| | Választott rokonságok | Márai Sándor és József Attila | |
| | "...az apa csak követte a város sorsát..." | Márai Sándor: Az idegenek | |
| | "A Garrenekről már mindenképpen múlt időben kell beszélni...". | Márai Sándor: Utóhang. Sereghajtók | |
| | Sok mondat a zsarnokról és a zsarnokságról | Márai Sándor: Rómában történt valami | |
| | Az (el)ismeretlen remekmű | Márai Sándor: Ítélet Canudosban | |
| | Bágyadt búcsúzó avagy: bűntettből kibomló civilzáció-kritika | Márai Sándor: Szívszerelem (krimi) | |
| | Márai visszatér | Márai a magyar irodalomban. ("Száműzetése" és "visszatérése") | |
| | Fiatal költők indulója | József Attila és Márai Sándor első verseskötetének összehasonlítása | |
| | Egy polgár vallomásai | Márai Sándorról | |
| | Egy polgár vallomásai | Márai Sándor | |
| | Márai Sándor: Szindbád hazamegy | cselekmény, elemzési segédlet (vázlat) | |
| | Cherchez la femme | Márai utolsó naplója: Napló 1984-1989. | |
| | Az (el)ismeretlen remekmű | 1970: Márai Sándor: Ítélet Canudosban | |
| | Márai Sándor: Halotti beszéd | verselemzés, vázlat | |
| | Egyensúly és válás | Márai Sándor: Válás Budán | |
| | A létezés titokzatos magja | Márai sándor: A gyertyák csonkig égnek | |
| | Kivonulás és visszatérés | Márai Sándor: Egy polgár vallomásai | |
| | Arc és diskurzus | Márai sándor: Szabadulás | |
| | Horizontális haza - vertikális haza | Márai Sándor: Föld, föld! | |
| | Retorika és poiesis | Márai és a politikai diskurzus | |
| | Márai idegenség-tudata | utazás és idegenség a Naplók tükrében | |
| | Márai tükrében : André Gide | napóolvasatok | |
| | Márai Sándor | pályakép, (1900 - 1989) | |
| | Irónia és ünnepélyesség | Irónia és "epikai modernség" Márai Sándor Egy polgár vallomásai és Kosztolányi Dezső: Esti Kornél c. regényeiben. (Műfaji kérdések: vallomás, útirajz, életrajz?) | |
| | Krúdyról - a Márai szemével | Márai szerint "Az irodalom-szinte Krúdyhoz szabottan-lehetőség,megmutatni az embert mint valóságot." | |
| | Aki kételkedik, könnyen árulóvá válhat | Márai Sándor: Harminc ezüstpénz (1983) | |
| | Márai filmen | Az önkéntes száműzetésbe vonult, külföldre emigrált Márai Sándor befogadástörténete a rendszerváltás után gyökeres fordulatot vett: az irodalmi rekanonizációt gyorsan követte a filmes világ válasza - a 2000-es évek elején egyre-másra készültek a Márai-filmek. | |
| | Márai: Egy polgár vallomásai | Javaslatok a regény interdiszciplináris feldolgozásához. | |
| | Egy vers különös utóéletei | Márai Sándor legjobb versei egzisztenciális mélypontban születtek. Ilyen az 1951 nyarán írt Halotti beszéd is, mely három alaprétegre: a diktatúrára, az emiatt bekövetkező emigrációra és a személyes szférára épül. Ennek megfelelően érkeztek a reakciók is...elemző sorok nem vagy alig láttak napvilágot, annál több a politikai, emigráns, az író személyének megítélése felőli értelmezés. | |
| | Az eltűnt költő nyomában | Márai Sándor: Mennyből az angyal | |
| | Márai Sándor antikvitásképe | Naplói. Ulysses-regényei: Béke Ithakában (1952) (Homérosz-parfrázis) és Rómában történt valami (1971). Sztoikus gondolkodás: A gyertyák csonkig égnek, öngyilkosság, Napló. | |
| | "Totem és tabu" | Archetipikus elemek Márai Sándor A gyertyák csonkig égnek c. regényében | |
| | Lelki Canudosok | "Az 1970-ben megjelent Canudos-regény felől nézve megállapíthatjuk, hogy a ráció és annak a hatókörén kívül eső kérdések: az ösztönök, a démonok, a lázadás, a kaland, a zendülés témája - a ráció és az irracionális dichotómiája -, a teljes alkotói ouvre-ben foglalkoztatta az írót." Szerelmi szenvedély és lázadás három Márai-regényben: Válás Budán, Eszter hagyatéka és A gyertyák csonkig égnek. | |
| | Márai párizsi regénye | Idegen emberek | |
| | Krúdy-párhuzamok Márai Sándor narrációs technikájában | Anekdotikusság és kalandszerűség a Garrenek műve ciklusban | |
| | Kertész Imre mint... | Márai Sándor olvasója | |
| | Az irodalom mint referencia | Márai Sándor Szindbád hazamegy és Esterházy Péter Esti c. regényében | |
| | "Szégyellem, hogy kortárs vagyok" | Képzőművészeti műalkotások lenyomata Márai Sándor írásaiban. Napnyugati őrjárat - Dürer: A festő apja, Önarckép. Goya: Május harmadika. Botticelli, Michelangelo, Caravaggio. | |
| | Egy írástudó Párizsban | Márai Sándor franciaországi írásai | |
| | A teljes napló 1949 | Márai Sándor | |
| | A hajós, aki látta "az élet és álom díszleteit" | Márai Sándor Szindbád hazamegy című regényéről | |
| | Szerep és személyiség | Egy Márai-regény ürügyén. Szerep és személyiség Márai Sándor Vendégjáték Bolzanóban című regényében. | |
| | A karácsonyfa átváltozása keresztfává | Márai Sándor: Mennyből az angyal; Halotti beszéd | |
| | Halotti beszéd a történelem felett | Vonások Márai Sándor arcképéhez. (Történelmi háttér, önkéntes száműzetés, Halotti beszéd) | |
| | Márai Sándor | Márai itthon (1945-1948); A Napló; A Verses Könyv; A Sértődöttek; A nővér; Medvetánc; Ihlet és nemzedék; Európa elrablása | |
| | Sors és szerep | Márai Sándor A kassai polgárok című drámájáról | |