Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| 2014-03-03 | Volt egyszer egy Európa | Márai Sándor Európa elrablása című regénye | |
| 2011-12-01 | Az európai kultúra alapértékeinek megfogalmazása Bibó István írásaiban | Európa fejlődése Bibó felfogásában. | |
| 2011-04-01 | Az Egy polgár vallomásai... | Európa-térképe | |
| 2010-04-01 | Európa elrablása | Mítoszok és mítoszrombolások | |
| 2010-02-01 | Kettős foglaltság | Tér, hely és identitás az 1990-es évek európai filmjében
Dogville, Amélie csodálatos élete, Good bye, Lenin! | |
| 2009-10-01 | Az atonális nyelv érvényessége | Kertész Imre: Európa nyomasztó öröksége | |
| 2006-02-01 | Tri(er)lógiák | Lars von Trier trilógiáiról: Európa-ciklus: A bűn mélysége (1984), Járvány (1987), Európa (1991); Birodalom (1994, 1997); Hullámtörés (1996), Idióták (1998), Táncos a sötétben (2000); Amerika-trilógia: Dogville (2003), Manderlay (2005), Washington | |
| 2006-02-01 | Bukott megváltók | A megváltás narratív sémája; Trier női krisztusai; Európa, Bess (Hullámtörés), Selma (Táncos a sötétben), Grace (Dogville) | |
| 2005-01-01 | Az értelem retorikája a Márai-Monarchiában | Márai és a közép-európa-eszme, monarchiabeli világ Márainál: Egy polgár vallomásai, A gyertyák csonkig égnek. | |
| 1992-10-01 | Német szenvedés | Európa / rend. Trier, Lars von
német-dán-francia-svéd film, 1991 | |
| 1991-12-01 | A birodalmi szépség bűvöletében | Az akarat diadala / rend. Leni Riefenstahl | |
| | Magyarság és Európa | Németh László érték- és minőségelvű felfogása szerint. | |
| | A romantikáról 1. | Az európai romantika létrejötte: a felvilágosodás és a romantika; a romantika sajátosságai | |
| | Az európaiság: Európa | Kosztolányi Dezső: Európa | |
| | A modern film irányzatai | Az európai művészfilm 1950-1980
(műfaj, forma, stílus, a modernizmus megjelenése és elterjedése (1949-1958); a modern film története (1959-1975)) | |
| | Nietzsche és a globalizáció | A történelem hasznáról és káráról (1873-74) | |
| | Magyar klasszikusok Európában: a Kosztolányi-életmű | esszé,elemzés | |