Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| 2022-09-01 | A megtisztulás aktusa a vízben, a hóban, a sárban | Csáth Géza: Tavaszi ouverture című novellája | |
| 2021-10-01 | Sajtóhírihletek a Csáth-életműben | A kis Emma forrásai | |
| 2021-06-01 | Csáth Géza ismeretlen novellája: Dénes | Szövegközlés és kommentár | |
| 2019-03-01 | A dekadencia útvesztőjébe | Csáth Géza: Sötét örvénybe süllyedek. Naplófeljegyzések és visszaemlékezések 1914–1919 | |
| 2018-04-01 | Csáth Gézáról | Feljegyzések Csáth Gézáról | |
| 2017-10-01 | Műfajok keresztmetszetében | A dráma árnyalatai Csáth Géza Hamvazószerda című művében | |
| 2016-04-01 | Csáth-kultusz az adaptációk tükrében | Németh Zoltán: Boldogságtelep, vetélőgépben - Csáth szeretője című verseskötetéről (recenzió) | |
| 2015-07-01 | "A mozgósítás napjától" | Csáth Géza 1914 és 1916 közötti naplófeljegyzései és levelei | |
| 2014-08-01 | Irodalmi téboly | Az elmebaj ábrázolása az irodalomban | |
| 2014-06-01 | Művészet/allegóriák | Csáth és Kosztolányi korai művészetfogalmáról | |
| 2014-05-00 | Lám megmondtam: perverzió | Csáth-olvasmányok Jókai Dekameronjában. | |
| 2012-07-01 | "Mióta ismerem a tudományt (...) azóta... | hiszek a művészetben" ; A természettudományos diskurzus és az esztétikai gondolkodás szerepe Csáth Géza novelláiban | |
| 2012-04-01 | Barnabás-identitások | Csáth és Kosztolányi, már sokadszor. A kutya című novelláról. | |
| 2012-02-01 | Csáth Géza az alkotói pótcselekvés igézetében | - A Páciensek könyve mint Csáth-életmű tükre - | |
| 2012-02-01 | (Cs)áthajlások | Lovas Ildikó Spanyol menyasszony című regényének és Csáth Géza naplóinak kapcsolódásai | |
| 2012-01-01 | A hagyományos és az újító Csáth | 125 éve született Csáth Géza | |
| 2012-01-01 | Napló és memoár között | - Csáth Géza naplóinak néhány jellegzetességéről - | |
| 2012-01-01 | Visszhang és áthangolás | - Mesehagyomány és figurativitás Csáth Géza prózájában, avagy két novella "áthallásai" - | |
| 2012-01-01 | Fantasztikum magyar módra | - Csáth Géza A varázsló halála című novellájának elemzése Nancy H. Traill fantasztikum-elmélete alapján - | |
| 2012-01-01 | Kétszólamú variációk | - A heterogén narráció példái Csáth Géza novellisztikájában - | |
| 2009-01-01 | Az élet a legjobb méreg | Drogmédiumok Csáth Gézánál | |
| 2007-06-01 | A véső hangja | Ópium - hangkritika | |
| 2007-04-01 | Nulla sor, nulla betű | Ópium - Egy elmebeteg nő naplója / rend. Szász János, Csáth Géza művei nyomán
magyar film, 2007. | |
| 2007-01-01 | Szüntelen ozmózis | Csáthról és legutóbb megjelent naplóiról | |
| 2001-01-01 | "árnyék" rajtunk és bennünk" | A mesehagyomány szerepe Csáth Géza prózájában.Mesealakulatok, különböző mesei formák Csáthnál. Mesék; A mester meséi; Mesék, amelyek rosszul végződnek; A kőszívű takarítónő; Mese az emberek rosszaságáról; Pesti mese; Szombat este; A varázsló kertje; Anyagyilkosság; Történet a három leányokról; A béka; A torzszülöttek; Cirkuszmulatság | |
| 1997-10-01 | Nem azok a fiúk | Witman fiúk - magyar, 1996.
Csáth Géza Anyagyilkosság c. novellájából írta és rendezte : Szász
János.
filmkritika | |
| 1996-08-01 | De hiszen akkor minden lehetséges... | Musil és Csáth | |
| 1995-10-27 | Csáth Géza ismeretlen írásai | Csáth Géza írásairól | |
| 1995-04-01 | Csáth Géza: A varázsló kertje | Csáth Gáza összegyűjtött novelláiról | |
| 1991-04-01 | A halál tükrében élt élet: Csáth Géza naplójáról | Csáth Géza: Napló | |
| 1988-08-01 | A végesség démonizmusa | Álomszimbólumok Csáth Géza novelláiban. | |
| 1988-01-01 | A gyermek toposza Csáth Géza novelláiban | Csáth Géza novelláiról | |
| 1987-04-01 | Küzdelem a szecesszióval | Egy novella-forma rehabilitációjáért | |
| 1987-04-01 | Szecesszió és világkép összefüggése Csáth Géza prózájában | Csáth Gáza prózai munkáiról | |
| 1987-04-01 | A szecesszió mint formateremtő elv Csáth Géza novelláiban | Csáth Géza novelláiról | |
| 1987-04-01 | Mese és elbeszélés | Csáth Géza: Vörös Eszti. Mesemotívumok Csáth Géza elbeszéléseiben. | |
| 1987-04-01 | Konvenciók és új poétikai jelenségek Csáth elbeszélő művészetében | Csáth elbeszélő művészetéről. | |
| 1987-04-01 | Az azonosság/hasonlóság relációi Csáth Géza novelláiban | Csáth Géza novelláiról. | |
| 1987-04-01 | Létélmény-variációk Csáth Géza műveiben | Csáth Géza műveiről | |
| 1987-04-01 | A szereplő és a hős Csáth Géza novellisztikájában | Csáth Géza novelláiról | |
| 1987-04-01 | Csáth Géza és a modern zene | Csáth Gézáról | |
| 1987-02-01 | Egy rendhagyó mesterről | Csáth Gézáról | |
| 1987-02-01 | Álmok és pokoljárások (Vázlat Csáth Gézáról) | Csáth Gézáról | |
| 1987-01-01 | Csáth G. öröksége tud. ülésszak | Csáth Géza születésének 100.évford. alkalmából 1987. dec. 10-11-én
Bp.-n rend. konf.
Bori I.:Küzdelem a szecesszióval 367-82.
Juhász E.:A szecesszió mint formateremtő elv Cs. G. novelláiban | |
| | "Szemben valódi..." | | |
| | A halál... | | |
| | Csáth Géza: A béka | elemzés | |
| | Nyugat-keleti átjáró | összehas.elemzés | |
| | A végesség démonizmusa | Álomszimbólumok Csáth Géza novelláiban | |
| | A csontváz hamvas bőre | Film és irodalom egymásra hatása. Az adaptáció változatai Pacskovszky József Esti Kornél csodálatos utazása és Szász János
Witman fiúk c. filmjében | |
| | Csáth Géza: Délutáni álom | elemzés | |
| | Búcsú az ifjúságtól. Csáth Géza: A vörös Eszti c. elbeszélé- | sének szerkezeti elemei. | |
| | Csáth Géza: Anyagyilkosság | novellaelemzés | |
| | Csáth Géza: A kis Emma | műelemzés | |
| | Költészet "csodás kékségben" | A kék szín George Trakl és Csáth Géza műveiben. | |
| | A csontváz hamvas bőre | Az adaptáció változatai Pacskovszky József Esti Kornél csodálatos utazása és Szász János Witman fiúk c. filmjében | |
| | A magyar irodalom és a zene | 1898 Gozsdu Elek: Ének a zenéről c. novella
Irodalom és zene
Mo.: Gozsdu, Csáth, Pilinszky, Kertész Imre. Előzmények: Líra: Balassi, Bessenyei, Verseghy; Petőfi: Rózsavölgyi halálára, Vörösmarty: Liszt Ferenchez, Arany. Wagnerizmus: Reviczky. Juhász Gyula, Kosztolányi, Jékely. Rónay, Kassák, Szabó Lőrinc. BARTÓK. Balázs Béla,Kassák, Illyés Weöres, Juhász F. stb. Próza: Móricz, Gozsdu, Csáth, Balázs B., Babits, Lovik. | |
| | Életművek kölcsönhatása | 1908 Megjelenik Kosztolányi Dezső: Boszorkányos esték és Csáth Géza: A varázsló kertje c. prózai kötete | |
| | Álom-írás, álom-írók | Csáth Géza korának felismerése, hogy az álom... megjelenítője, kulcsa az ember életének, öntudatának, identitása megragadásának. Freud, pszichoanalízis, Álomfejtés. | |
| | Határátlépések pszichoanalízis és irodalom között | Csáth Géza: A kisasszony c. novellájáról | |
| | Morfium, matricidium és pszichoanalízis | Témák és variációk Csáth Géza és Kosztolányi Dezső életében és műveiben | |
| | Csáth mint anyagyilkos | Csáth Géza: Anyagyilkosság; Találkoztam anyámmal | |
| | Az elérhetetlen keresése | A korai sérülések jelentősége Csáth Géza pszichobiográfiájában | |
| | Spanyol ópium az állatkertben | Csáth Géza (és a feminizmus), mint kapcsolódási pont Lovas Ildikó: Spanyol menyasszony c. regénye, Szász János: Ópium c. filmje és az Éjszakai állatkert c. novellaantológia között. | |
| | A szerző "külsőlegessége magán a határon játszódik" | De (hol) van ez a határ?
Szász János filmje: Ópium - Egy elmebeteg nő naplója, 2007. | |
| | Mesék, amelyek rosszul végződnek | Csáth-novellák negatív narratívája valamint az ezen túli műfaji önreflexió. | |
| | Az önéletrajzi tér | Csáth Géza: A vörös Eszti c. elbeszélésében | |
| | Élet - veszély | Csáth hintája határok között: identitás-keresés - A varázsló kertje c. novella kamaszhősei. | |
| | "Formálisan úgy cselekszel, mintha egy novellahősöd volnál" | Irodalmon kívüliség és belüliség Csáth marginális műfajaiban - napló és levél - a mű árnyékában burjánzó (szöveg)világ | |
| | Csáth én-tűzijátéka és a Palics-álomba vezérlő... | (villamos)kalauzok | |
| | "Tanúja egy csomó lelki küzdelemnek" | Csáth Géza kamaszkori naplóiról. | |
| | Csáth Géza elmekórtani tanulmánya | Csáth Géza: Egy elmebeteg nő naplójáról | |
| | A pszichoanalízis: Svevo és Csáth | "Fried István a 19.századi német és orosz irodalmi példákban jelöli meg az ember kettős lényegűségének a felismerését" | |
| | Életművek kölcsönhatása | Kosztolányi és Csáth Géza | |