Lista | Dátum  | Cím | Leírás | |
| 2014-07-01 | Fotós-montázs | Divatképek és Antonioni Nagyítás c filmjének | |
| 2012-10-01 | Michelangelo tekintete | Minden megtalált kép mögött a valósághoz közelebb álló másik kép rejtőzik. Idén lenne százesztendős a modern filmművészet egyik legnagyobb mestere és kételkedője. | |
| 2012-10-01 | Magyar kapcsolat | Nem avuló, félévszázados modernség - egy százéves jubiláns kamerája által. | |
| 2011-11-01 | Nagy lófrálás délelőtt | A félműveltség beéri annyival: Cortázar az a novellista, aki a Nagyítást írta. az artisztikus nagyvárosi csatangolás, az éles fotográfus tekintet éa a jazz összművészét jóval kevesebben ismerik. | |
| 2010-12-01 | A meglepetés lépcsőfokai | Nagyítás / Michelangelo Antonioni | |
| 2008-02-01 | Felemésztő közeg | Architektúra Michelangelo Antonioni filmjeiben. Részletesebben tárgyalt filmtetralógia: A kaland (1960), Az éjszaka (1961), Napfogyatkozás (1962), Vörös sivatag (1964) | |
| 2008-01-01 | Kihalt utcák és üres terek | Az Antonioni-féle "Swinging London".
Michelangelo Antonioni emlékének (1912-2007) | |
| 2007-12-01 | A detektív mint voyeur | Antonioni: Nagyítás
| |
| 2007-12-01 | Fennsík és folyóvölgy | Antonioni klasszikussá vált fekete-fehér tetralógiájáról (A barátnők (1955) - A kiáltás (1957) - A kaland (1960) - Az éjszaka (1962)) | |
| 2007-11-01 | Az eltűnés mestere | Antonioni és a modernitás | |
| 2007-10-01 | Antonioni Amerikája | Zabriskie Point / Michelangelo Antonioni
amerikai film, 1969.
| |
| 2007-10-01 | Kompromisszumok nélkül 1.,2.,3. | Michelangelo Antonioni | |
| 2007-10-01 | Ellenkező jelű ikerpárok | Bergman és Antonioni | |
| 2007-09-01 | Saját nagyításban | Michelangelo Antonioni | |
| 2007-04-01 | Egy másik szerelem | Dario Argento és Michelangelo Antonioni
Tűz és víz találkozása: a hűvösen intellektuális Antonioni fogásait és képeit Argento túlfűtött véroperákban használta fel. | |
| 2007-02-01 | Felületkezelés | Önreflexió Michael Haneke filmjeiben. Felületkezelés a Nagyításban, a Personában és Haneke filmjeiben (A hetedik kontinens, Benny videója, Rejtély, Furcsa játék, Farkasok ideje) | |
| 2006-07-01 | Foglalkozása: riporter (DVD) | rend. Michelangelo Antonioni
francia-olasz-amerikai-spanyol film, 1975. | |
| 2006-06-01 | Útlevél az újjászületéshez (Személyiségcsere) | A modernitás egyik legfőbb (anti)hőstípusa a saját személyiségétől megundorodó önmagára ráunt, énjéből, szerepköréből menekülni próbáló ember. Az "eredetmítosz" Dorian Gray filmes variációi: A tehetséges Mr. Ripley / R. A. Minghella, í. P. Highsmith (1999)
Mattia Pascal két élete / R.M.Monicelli, Pirandello regényéből; Foglalkozása riporter R. Antonioni (1975). | |
| 2005-11-01 | Erotikus mintakollekció | Erosz
amerikai-francia-kínai-olasz-angol, 2004.
A dolgok veszedelmes szála / rend. Michelangelo Antonioni; Egyensúly / rend. Steven Sodebergh; A kéz / rend. Wong Kar-Wai
| |
| 2002-03-01 | Tehetetlen érzelmek | A modern melodráma.
Országúton; Édes élet; 8 és 1/2 / Federico Fellini (klasszikus és modern...)
Antonioni filmjei. | |
| 2001-05-01 | A semmi eltűnése (II.) | Nagyítás / rend. Antonioni; olasz film, 1966.
A rajzoló szerződése / rend. Greenway; angol film, 1982.
A művészet és a valóság kapcsolatán keresztül a Semmi két különböző
értelmezése a két filmben. | |
| 1996-12-01 | Túl a felhőkön | Túl a felhőkön (1995.) / rend. Michelangelo Antonioni és Wim Wenders | |
| 1985-02-01 | Azonosságkényszer | Egy nő azonosítása / rend. Antonioni, Michelangelo
olasz film, 1982 | |
| 1983-02-01 | Az eltűnt valóság nyomában. A tizenöt éves Nagyítás | Nagyítás / rend. Antonioni, Michelangelo
angol film, 1966
(Blow up) | |
| 1983-02-01 | Regula: élni a halált is | Az oberwaldi titok / rend. Antonioni, Michelangelo
olasz film, 1980
Cocteau, Jean: A kétfejű sas c. műve alapján | |
| 1976-04-01 | A riportút vége | Foglalkozása: riporter / Antonioni, Michelangelo
olasz-francia-spanyol film, 1975
(Profession: Reporter) | |
| 1975-03-01 | Antonioni új filmjének kritikai visszhangja | Foglalkozása-riporter / rend. Antonioni, Michelangelo
olasz-francia-spanyol film, 1975
(Profession: Reporter) | |
| 1975-03-01 | Antonioni új filmjének kritikai visszhangja | Szakmája - riporter / rend. Antonioni, Michelangelo | |
| 1974-03-01 | Antonioni: Szakmája-riporter | Foglalkozása-riporter / rend. Antonioni, Michelangelo
olasz-francia-spanyol film, 1975
(Profession: Reporter) | |
| 1974-03-01 | Antonioni: Szakmája - riporter | Szakmája - riporter / rend. Antonioni, Michelangelo | |
| 1971-03-01 | Keserű Dionüszoszi ünnep | Zabriskie Point / rend. Antonioni, Michelangelo
amerikai film, 1969 | |
| 1969-03-01 | A bizonyosság relációi | Nagyítás c. film | |
| | Antonioni és Greenaway: a modernből a posztmodernbe | A rajzoló szerződése / rend. Peter Greenaway
Nagyítás / rend. Michelangelo Antonioni
brit film, 1966. | |
| | Antonioni, Michelangelo: Nagyítás | olasz film, 1966. | |
| | A bizonyosság relációi | Nagyítás / Antonioni, Michelangelo angol film, 1967. | |
| | "Ütők labda nélkül": Dialogicitás és a befogadás nehézségei.. | Kemény István Az ellenség művészete c. regénye és Michelangelo Antonioni filmjei | |
| | Michelangelo Antonioni: Nagyítás (1966) | Julio Cortazár elbeszéléséből | |
| | A klasszikus forma alternatívája: neorealizmus és modernizmus | Absztrakció a karakterábrázolásban: Fellini maszkjai (283-285)
Modernizmus az Egy szerelem króniká-jában (Antonioni): neorealizmus és film noir (285-8)
Rosellini: a "neorealista csoda" (289-298) | |
| | Egy modern melodráma: | Antonioni: Napfogyatkozás (1962) | |
| | A modernizmus stílusai és formái 2. | Analitikus minimalizmus: az Antonioni-forma
Antonioni és követői: ornamentális kontinuitás Jancsó Miklós, Theo Angelopulosz, minimalista folyamatos stílus: Wim Wenders, Chantal Ackerman | |
| | Blowup (Nagyítás) 1966 | Nagyítás / rend. Michelangelo Antonioni; Julio Cortezár novellája alapján
1966, brit film | |
| | Foglalkozása: riporter | Foglalkozása: riporter / Michelangelo Antonioni olasz-francia-spanyol, 1975. | |
| | Zabriskie Point | Zabriskie Point / Michelangelo Antonioni amerikai, 1970. | |