Lista | Dátum  | Cím | Leírás | |
| 2019-11-01 | Szó és csönd | Márainál és elődeinél | |
| 2015-02-01 | Márai Sándor, Joseph Roth, Stefan Zweig | A gyertyák csonkig égnek összehasonlító elemzése.
Roth: Radetzkymarsh (1932) és a zenei utalások. Stefan Zweig: A tegnap világa (1942) - múlt és jelen, emlékezés. | |
| 2012-04-01 | Nők férfiak között: a Márai-háromszögről | műelemzés | |
| 2006-05-01 | \"A másik parton\" | Ismétlés és kényszer Márai Sándor A gyertyák csonkig égnek c. regényében | |
| 2005-09-01 | Márai Sándor reneszánsza | A gyertyák csonkig égnek című, 1940-ben irt "lektűrgyanús" Márai-regény újkeletű reneszánszának lehetséges okairól. Márai barátságról alkotott véleménye a regény alapján. | |
| 2005-01-01 | Az értelem retorikája a Márai-Monarchiában | Márai és a közép-európa-eszme, monarchiabeli világ Márainál: Egy polgár vallomásai, A gyertyák csonkig égnek. | |
| 2003-12-01 | "A másik hallgat" Márai Sándor: A gyertyák csonkig égnek | | |
| 2001-03-01 | Márai regényszólam (1928-1942) | Márai Sándor regényeiről.(Bébi, vagy az első szerelem; Zendülők;
Idegen emberek; Egy polgár vallomásai; Féltékenyek; Vendégjáték
Bolzanóban; Szindbád hazamegy; A gyertyák csonkig égnek; Az igazi) | |
| | "Totem és tabu" | Archetipikus elemek Márai Sándor A gyertyák csonkig égnek c. regényében | |
| | Lelki Canudosok | "Az 1970-ben megjelent Canudos-regény felől nézve megállapíthatjuk, hogy a ráció és annak a hatókörén kívül eső kérdések: az ösztönök, a démonok, a lázadás, a kaland, a zendülés témája - a ráció és az irracionális dichotómiája -, a teljes alkotói ouvre-ben foglalkoztatta az írót." Szerelmi szenvedély és lázadás három Márai-regényben: Válás Budán, Eszter hagyatéka és A gyertyák csonkig égnek. | |