Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| 2014-12-01 | "nyűtt vonobul bot" | Vörösmarty Mihály, József Attila és Gálics István bot-metamorfózisa | |
| 2014-07-08 | A kopár és a terméketlenné tett föld | Háborús nyomok T. S. Eliot és néhány kortárs női író alkotásaiban. (T. S. Eliot: Kopár föld, Sofi Oksanen: Tisztogatás. Herta Müller.) | |
| 2014-03-03 | Az égi és a földi malom | A malom-motívum az irodalomban | |
| | A féltékenység zöldszemű szörnye | A féltékenység irodalmi köréből: a féltékenység Shakespeare: Othello, Katona József: Bánk bán, Puskin: Anyegin, Madách Imre. Az ember tragédiája c. műveiben. | |
| | Férfi párosok | Stoppard Rosencrantz és Guilderstern halott c. filmjének (1990, angol-amerikai film) elemzése. | |
| | Kulturális csomópontok - | avagy Truffaut Jules és Jim (1962) c. filmjének elemzése. | |
| | Női párosok | Édes Emma, drága Böbe / rend. Szabó István, 1991. | |
| | Egy férfi és négy nő | A Tannhauser és a nők.
Találkozás Vénusszal / rend. Szabó István | |
| | Egy férfi és négy feleség | József Attila mint sorsmodell Hász Erzsébet Kiűzetés c. regénye alapján. | |
| | Egy férfi magában | Paszternák Hamlet-arcai - magyar tükörben | |
| | Egy nő magában - | Judit és Salome - a "csodálatos kevercs". A festészetben, zenében és az irodalomban. Botticelli, Donatello, Artemisia Gentileschi, Klimt, Lucas Cranach, Vivaldi, Bach, Oscar Wilde, Gustave Moreau, Hebbel: Judit c. drámája. | |
| | Főterek és mellékterek: a hazatérő fiúk | Külvilágból hozott tapasztalatok zárt világokban való "ellehetetlenülése"; "tékozló fiúk" hazatérése , nők, mint áldozatok Shakespeare: Hamlet (1601), Schiller: Don Carlos (1787), Ibsen: A vadkacsa és Katona József: Bánk bán c. drámáiban. | |
| | Dosztojevszkij árnyékvilágában | Bűn és büntetés Dosztojevszkij három regényében: Bűn és bűnhődés ; A Karamazov testvérek ; Az ördögök | |
| | A szonett mint világkép | A szonett és József Attila: A kozmosz éneke című költeménye | |
| | A kozmosz éneke A vén cigány kíséretében | Hasonlóságok József Attila és Vörösmarty Mihály verse között | |
| | Glossza Mihai Eminescu Glossza című verséhez | A teljes vers és két magyar (Dsida Jenő és Szabédi László) fordítása és elemzése, valamint párhuzama József Attila: A kozmosz éneke című költeményével. | |
| | "nyűtt vonóbul bot" | Vörösmarty Mihály, József Attila és Gálics István bot-metamorfózisa | |
| | József Attila mint sorsmodell | Hász Erzsébet Kiűzetés című regénye alapján | |
| | Merre folyik az idő Stoppard Rosencrantz és Guildenstern halott című filmjében? | Tom Stoppard 1990-es filmjének elemzése | |
| | Kim Gidok Tavasz, nyár, ősz, tél... és tavasz című filmje | A film mint történet, mint látvány, a film természeti és tárgyi világa mint jelentéshordozó elemek, a film mint spiritualitás. | |
| | A vak kamera és az összeszorított száj esete... | ... Mészöly Miklós Film című regényében | |
| | A réslátás veszélyei... | Mészöly Saulus című regényében | |
| | Bergyajev és a perszonalizmus | Nyikolaj Bergyajev perszonalista filozófiájáról | |
| | A kopár és a terméketlenné tett föld | Párhuzamok a föld terméketlenné válása és a női lélek alakulása között néhány írói alkotásban (T.S. Eliot: Kopár föld ; Sofi Oksanen: Tisztogatás ; Herta Müller: Fácán az ember, semmi több) ; valamint említi Szerelmem, Szarajevó (2006) című filmet. | |
| | Miért volt mindez? | A Háromkirályok utazása Ferenczy Károly és T. S. Eliot értelmezésében | |
| | Az Arany-kor igézete | Tisztelgés Arany János előtt | |
| | A fekete szagról | Szabó Magda Freskó című regénye | |
| | A banán és a vasököl mély emlékezete | Dragomán György Fehérkirály című regénye | |
| | A jégviharral büntetett mező | Vári Fábián László Ereimben az idő című verseskötetéről | |
| | A szövegkoncentrációs táborok | Sofi Oksanen Mikor eltűntek a galambok című regénye | |
| | A felszarvazás rítusa | Shakespeare Julius Caesar, valamint Bartók Béla Cantata profana című művében | |
| | Az ötlábú szörnyeteg | Visszatérés Nabokov Lolitájához | |
| | A bűnös kettősségek | Az elemi ösztönkésztetéstől a keresztény morál felé Shakespeare Pericles című drámájában | |