Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| 2014-02-01 | Jancsó Mklós halálára | 1921-2014. nekrológ | |
| 2011-03-01 | Az utolsó Tarr-film | A torinói ló / rend. Tarr Béla, í. T.B. és Krasznahorkai László
magyar, 2011.
| |
| 2009-02-01 | A negyedik dimenzió. A Sátántangó 15 éve | Sátántangó / rend. Tarr Béla, Krasznahorkai László regényéből
magyar film, 1994. | |
| 2008-01-01 | Körbezárva | A londoni férfi / Tarr Béla | |
| 2007-11-01 | Az eltűnés mestere | Antonioni és a modernitás | |
| 2007-10-01 | A lélek mélyéről | Ingmar Bergman | |
| 2007-09-01 | Torony az éjszakában | Beszégetés Tarr Bélával és Hranitzky Ágnessel
A londoni férfi / rend. Tarr Béla, Georges Simenon regényébő | |
| 2006-09-01 | Szép halak | Beszélg. Makk Károllyal. Történetek a Megszállottak és a Szerelem forgatásáról. | |
| 2006-03-01 | NAVA a nap alatt | NAVA = Nemzeti Audiovizuális Archívum, a televíziós, rádiós kulturális örökség megőrzését szolgáló közgyűjtemény. Beszélg. Kovács András Bálinttal. | |
| 2002-03-01 | Tehetetlen érzelmek | A modern melodráma.
Országúton; Édes élet; 8 és 1/2 / Federico Fellini (klasszikus és modern...)
Antonioni filmjei. | |
| 2001-11-01 | Tarr szerint a világ (A Zóna belülről -1,2.r.) | Tarr Béla | |
| 2001-05-01 | A semmi eltűnése (II.) | Nagyítás / rend. Antonioni; olasz film, 1966.
A rajzoló szerződése / rend. Greenway; angol film, 1982.
A művészet és a valóság kapcsolatán keresztül a Semmi két különböző
értelmezése a két filmben. | |
| 2001-04-01 | A semmi eltűnése (I.) | Modern és posztmodern művészet. Eco és Deleuze. A Semmi fogalma. | |
| 1998-04-01 | A domináns férfi alkonya | A postás mindig kétszer csenget / Cain
Az elkésett westernhős története, akinek érkezése felkavarja az
otthon nyugalmát. A szenvedélyben minden másképp van. A regény
filmes adaptációiról.
René Chénal(1939),Visconti:Megszállottság(1942);Tay Garnett(1946),
Bob Rafaelson (1982, fsz.: Jessica Langa, Jack Nicholson),
Fehér György: Szenvedély (1998) | |
| 1997-11-01 | Andrej Tarkovszkij és az orosz filmművészet születése | Kovács András Bálint és Szilágyi Ákos írása | |
| 1994-09-01 | Pani Veronika és Mademoiselle Véronique | Veronika kettős élete / rend. Krzysztof Kieslowski | |
| 1992-03-01 | Taxis típusú találkozások | Éjszaka a Földön / rend. Jarmusch, Jim
amerikai film, 1991 | |
| 1992-02-01 | A legszomorúbb tévéműsor | A "legvidámabb barakk" / rend. Vitézy László
magyar dokumentumfilm | |
| 1985-01-01 | Egy műfajváltásról | Őszi almanach / rend. Tarr Béla
magyar film, 1984 | |
| | Antonioni és Greenaway: a modernből a posztmodernbe | A rajzoló szerződése / rend. Peter Greenaway
Nagyítás / rend. Michelangelo Antonioni
brit film, 1966. | |
| | Túl a konvenciókon | Iván gyermekkora / Andrej Tarkovszkij szovjet f., 1962. | |
| | Andrej Rubljov | Andrej Rubljov / Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1966. | |
| | Faust feltámadása | Solaris / Andrej Tarkovszkij
szovjet film, 1972. | |
| | A tudatfilm határai | Tükör / Andrej Tarkovszkij
szovjet film, 1974. | |
| | Sztalker | Sztalker / Andrej Tarkovszkij
szovjet film, 1979. | |
| | A Nosztalgia Tarkovszkija | Nosztalgia / Andrej Tarkovszkij
olasz film, 1983. | |
| | Áldozathozatal | Áldozathozatal / Andrej TarKovszkij
svéd-francia film, 1985. | |
| | Film és elbeszélés | 1. Mi az elbeszélés?
2. Történet és cselekmény: M.Cain: a postás mindig kétszer csenget c. regényének három feldolgozása: Visconti: Megszállottság (1942), Toy Garnett (1946), Bob Rafaelson (1981)
3. Narratív szerkezetek: Tony Richardson: Tom Jones c. filmje (1966), Henry Fielding regényéből
4. Egy kis dramaturgia | |
| | Reflexivitás és Új Regény | Modern film és az újregény:
alkotók pl. Alain Resnais filmjei
Szerelmem, Hiroshima í. Marguerita Duras
Tavaly Marienbadban í. Alain Robbet-Grillet
Muriel í. Jean Cayrol
reflexivitás, alakok - bábuk (modellszerűség) | |
| | Teorema | Teorema / rend. Pier Paolo Pasolini
Olasz film, 1968. | |
| | A politikai modernizmus önkritikája | Sweet Movie / rend. Dusán Makavejev
1974. | |
| | Jancsó és az ornamentális stílus | Szegénylegények / rend. Jancsó Miklós
magyar film, 1966 | |
| | 1962 kulcsfilmje: a Nyolc és fél | Nyolc és fél / rend. Federico Fellini
olasz-francia film, 1963.
| |
| | A modernizmus alkonya: Tükör | Tükör / rend. Andrej Tarkovszkij
szovjet film, 1974. | |
| | Jerzy Kawalerowicz: az első modern lengyel szerző | Az éjszakai vonat (1959), Máter Johanna | |
| | A klasszikus forma alternatívája: neorealizmus és modernizmus | Absztrakció a karakterábrázolásban: Fellini maszkjai (283-285)
Modernizmus az Egy szerelem króniká-jában (Antonioni): neorealizmus és film noir (285-8)
Rosellini: a "neorealista csoda" (289-298) | |
| | A modern film irányzatai | Az európai művészfilm 1950-1980
(műfaj, forma, stílus, a modernizmus megjelenése és elterjedése (1949-1958); a modern film története (1959-1975)) | |
| | Egy modern melodráma: | Antonioni: Napfogyatkozás (1962) | |
| | Marienbad: az elbeszélés bizonytalansága | Tavaly Marienbadban / rend. Alain Resnais (1961)
képzeletbeli idő a Marienbadban (152-3) | |
| | A modernizmus stílusai és formái 1. | Metonimikus minimalizmus: A Bresson-forma | |
| | A modernizmus stílusai és formái 2. | Analitikus minimalizmus: az Antonioni-forma
Antonioni és követői: ornamentális kontinuitás Jancsó Miklós, Theo Angelopulosz, minimalista folyamatos stílus: Wim Wenders, Chantal Ackerman | |
| | A modernizmus stílusai és formái 3. | Expresszív minimalizmus Ingmar Bergman | |
| | A film mint az élet iskolája: | Buster Keaton: Sherlock Jr. (1924) | |
| | A film mint a tökéletes látás médiuma | Dziga Vertov: Ember a felvevőgéppel (1929) | |
| | A kritikai reflexivitás megjelenése | Bergman: Börtön (1948) | |
| | A klasszikus elbeszélés feloldódása | a film noir és a modernizmus
fabulaalternatívák: Alfred Hitchcock
alternatív szubjektív elbeszélések: A vihar kapujában (Kuroszava, 1950) | |
| | Egy nemzeti klasszikus: Jancsó Miklós | portré (1991) | |
| | \"Öntudatlan rétegek\" | Ábrázolási konvenciók átalakulása a 70-es évek magyar filmjeiben - szociografilus dokumentumfilm, 3 film elemzése -
Jutalomutazás (1974) / rend. Dárday István
A kis Valentino (1979) / rend. Jeles András
Szabadíts meg a gonosztól (1978) / Sándor Pál | |
| | Nyolcvanas évek: a romlás virágai | 80-as évek filmjei; három portré-vázlat: Gothár Péter, Jeles András, Bódy Gábor | |
| | A történelmi horror | Az erőszak ábrázolása a 80-as évek magyar filmjeiben | |
| | A műelemzés célja | Elemzés, esztétikai elemzés, műelemzés; A jelentés; Többértelműség; Elemzés és értelmezés; "belemagyarázás"; A műelemzés szerepe; folyamata; A műalkotás egysége; Műelemzés és műkritika; Elmélet és műelemzés | |
| | A mozgókép mint látvány | A hang; A képek kapcsolata: a vágás; A rendezés és a színészi játék - a film(mozgókép)elemzés konkrét területei. | |
| | Egy akciófilm (példaelemzések) | A belső ember / rend. Spike Lee, 2006. | |
| | Egy kortárs művészfilm | Rejtély / rend. és í. Michael Haneke
francia-osztrák-német-olasz film, 2005. | |