József Attila Könyvtár - Műelemzés Adatbázis | Keresés | Kovács András
58 db találat
Dátum | Cím | Leírás | |
---|---|---|---|
2014-02-01 | Jancsó Mklós halálára | 1921-2014. nekrológ | |
2011-03-01 | Az utolsó Tarr-film | A torinói ló / rend. Tarr Béla, í. T.B. és Krasznahorkai László magyar, 2011. | |
2009-02-01 | A negyedik dimenzió. A Sátántangó 15 éve | Sátántangó / rend. Tarr Béla, Krasznahorkai László regényéből magyar film, 1994. | |
2008-01-01 | Körbezárva | A londoni férfi / Tarr Béla | |
2007-11-01 | Az eltűnés mestere | Antonioni és a modernitás | |
2007-10-01 | A lélek mélyéről | Ingmar Bergman | |
2007-09-01 | Torony az éjszakában | Beszégetés Tarr Bélával és Hranitzky Ágnessel A londoni férfi / rend. Tarr Béla, Georges Simenon regényébő | |
2006-09-01 | Szép halak | Beszélg. Makk Károllyal. Történetek a Megszállottak és a Szerelem forgatásáról. | |
2006-03-01 | NAVA a nap alatt | NAVA = Nemzeti Audiovizuális Archívum, a televíziós, rádiós kulturális örökség megőrzését szolgáló közgyűjtemény. Beszélg. Kovács András Bálinttal. | |
2005-06-01 | Kálnay Adél: Háborús történet | K.A recenzió | |
2002-03-01 | Tehetetlen érzelmek | A modern melodráma. Országúton; Édes élet; 8 és 1/2 / Federico Fellini (klasszikus és modern...) Antonioni filmjei. | |
2001-11-01 | Tarr szerint a világ (A Zóna belülről -1,2.r.) | Tarr Béla | |
2001-05-01 | A semmi eltűnése (II.) | Nagyítás / rend. Antonioni; olasz film, 1966. A rajzoló szerződése / rend. Greenway; angol film, 1982. A művészet és a valóság kapcsolatán keresztül a Semmi két különböző értelmezése a két filmben. | |
2001-04-01 | A semmi eltűnése (I.) | Modern és posztmodern művészet. Eco és Deleuze. A Semmi fogalma. | |
1998-04-01 | A domináns férfi alkonya | A postás mindig kétszer csenget / Cain Az elkésett westernhős története, akinek érkezése felkavarja az otthon nyugalmát. A szenvedélyben minden másképp van. A regény filmes adaptációiról. René Chénal(1939),Visconti:Megszállottság(1942);Tay Garnett(1946), Bob Rafaelson (1982, fsz.: Jessica Langa, Jack Nicholson), Fehér György: Szenvedély (1998) | |
1997-11-01 | Andrej Tarkovszkij és az orosz filmművészet születése | Kovács András Bálint és Szilágyi Ákos írása | |
1994-09-01 | Pani Veronika és Mademoiselle Véronique | Veronika kettős élete / rend. Krzysztof Kieslowski | |
1992-03-01 | Taxis típusú találkozások | Éjszaka a Földön / rend. Jarmusch, Jim amerikai film, 1991 | |
1992-02-01 | A legszomorúbb tévéműsor | A "legvidámabb barakk" / rend. Vitézy László magyar dokumentumfilm | |
1985-03-01 | Folytatás vagy kitérő? | Szeretők / rend. Kovács András magyar film, 1983 Címváltozat: Egyedül, Közelkép | |
1985-01-01 | Egy műfajváltásról | Őszi almanach / rend. Tarr Béla magyar film, 1984 | |
Antonioni és Greenaway: a modernből a posztmodernbe | A rajzoló szerződése / rend. Peter Greenaway Nagyítás / rend. Michelangelo Antonioni brit film, 1966. | ||
Túl a konvenciókon | Iván gyermekkora / Andrej Tarkovszkij szovjet f., 1962. | ||
Andrej Rubljov | Andrej Rubljov / Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1966. | ||
Faust feltámadása | Solaris / Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1972. | ||
A tudatfilm határai | Tükör / Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1974. | ||
Sztalker | Sztalker / Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1979. | ||
A Nosztalgia Tarkovszkija | Nosztalgia / Andrej Tarkovszkij olasz film, 1983. | ||
Áldozathozatal | Áldozathozatal / Andrej TarKovszkij svéd-francia film, 1985. | ||
Film és elbeszélés | 1. Mi az elbeszélés? 2. Történet és cselekmény: M.Cain: a postás mindig kétszer csenget c. regényének három feldolgozása: Visconti: Megszállottság (1942), Toy Garnett (1946), Bob Rafaelson (1981) 3. Narratív szerkezetek: Tony Richardson: Tom Jones c. filmje (1966), Henry Fielding regényéből 4. Egy kis dramaturgia | ||
Reflexivitás és Új Regény | Modern film és az újregény: alkotók pl. Alain Resnais filmjei Szerelmem, Hiroshima í. Marguerita Duras Tavaly Marienbadban í. Alain Robbet-Grillet Muriel í. Jean Cayrol reflexivitás, alakok - bábuk (modellszerűség) | ||
Teorema | Teorema / rend. Pier Paolo Pasolini Olasz film, 1968. | ||
A politikai modernizmus önkritikája | Sweet Movie / rend. Dusán Makavejev 1974. | ||
Berzsenyi Dániel: A közelítő tél | verselemzés | ||
Szabó Lőrinc: Az Egy álmai | verselemzés | ||
Jancsó és az ornamentális stílus | Szegénylegények / rend. Jancsó Miklós magyar film, 1966 | ||
1962 kulcsfilmje: a Nyolc és fél | Nyolc és fél / rend. Federico Fellini olasz-francia film, 1963. | ||
A modernizmus alkonya: Tükör | Tükör / rend. Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1974. | ||
Jerzy Kawalerowicz: az első modern lengyel szerző | Az éjszakai vonat (1959), Máter Johanna | ||
A klasszikus forma alternatívája: neorealizmus és modernizmus | Absztrakció a karakterábrázolásban: Fellini maszkjai (283-285) Modernizmus az Egy szerelem króniká-jában (Antonioni): neorealizmus és film noir (285-8) Rosellini: a "neorealista csoda" (289-298) | ||
A modern film irányzatai | Az európai művészfilm 1950-1980 (műfaj, forma, stílus, a modernizmus megjelenése és elterjedése (1949-1958); a modern film története (1959-1975)) | ||
Egy modern melodráma: | Antonioni: Napfogyatkozás (1962) | ||
Marienbad: az elbeszélés bizonytalansága | Tavaly Marienbadban / rend. Alain Resnais (1961) képzeletbeli idő a Marienbadban (152-3) | ||
A modernizmus stílusai és formái 1. | Metonimikus minimalizmus: A Bresson-forma | ||
A modernizmus stílusai és formái 2. | Analitikus minimalizmus: az Antonioni-forma Antonioni és követői: ornamentális kontinuitás Jancsó Miklós, Theo Angelopulosz, minimalista folyamatos stílus: Wim Wenders, Chantal Ackerman | ||
A modernizmus stílusai és formái 3. | Expresszív minimalizmus Ingmar Bergman | ||
A film mint az élet iskolája: | Buster Keaton: Sherlock Jr. (1924) | ||
A film mint a tökéletes látás médiuma | Dziga Vertov: Ember a felvevőgéppel (1929) | ||
A kritikai reflexivitás megjelenése | Bergman: Börtön (1948) | ||
A klasszikus elbeszélés feloldódása | a film noir és a modernizmus fabulaalternatívák: Alfred Hitchcock alternatív szubjektív elbeszélések: A vihar kapujában (Kuroszava, 1950) | ||
Egy nemzeti klasszikus: Jancsó Miklós | portré (1991) | ||
\"Öntudatlan rétegek\" | Ábrázolási konvenciók átalakulása a 70-es évek magyar filmjeiben - szociografilus dokumentumfilm, 3 film elemzése - Jutalomutazás (1974) / rend. Dárday István A kis Valentino (1979) / rend. Jeles András Szabadíts meg a gonosztól (1978) / Sándor Pál | ||
Nyolcvanas évek: a romlás virágai | 80-as évek filmjei; három portré-vázlat: Gothár Péter, Jeles András, Bódy Gábor | ||
A történelmi horror | Az erőszak ábrázolása a 80-as évek magyar filmjeiben | ||
A műelemzés célja | Elemzés, esztétikai elemzés, műelemzés; A jelentés; Többértelműség; Elemzés és értelmezés; "belemagyarázás"; A műelemzés szerepe; folyamata; A műalkotás egysége; Műelemzés és műkritika; Elmélet és műelemzés | ||
A mozgókép mint látvány | A hang; A képek kapcsolata: a vágás; A rendezés és a színészi játék - a film(mozgókép)elemzés konkrét területei. | ||
Egy akciófilm (példaelemzések) | A belső ember / rend. Spike Lee, 2006. | ||
Egy kortárs művészfilm | Rejtély / rend. és í. Michael Haneke francia-osztrák-német-olasz film, 2005. |