Keresés

Forrás típusa:
Keresendő :
Tanulmány szerzője:
Tanulmány címe (címtöredék):
Tárgyszavak:
Minimum dátum: Naptár
Maximum dátum: Naptár
Találati listában megjelenő mezők:
Cím 
Leírás 
Forrás név 
Szerző 
Kezdőoldal 
Záróoldal 
Tárgyszavak 
Könyvtári jelzet 
Megjegyzés 
Egy oldalon megjelenő találatok száma:
 

Találatok

58 db találat
ListaDátum downCímLeírás
2014-02-01Jancsó Mklós halálára1921-2014. nekrológ
2011-03-01Az utolsó Tarr-filmA torinói ló / rend. Tarr Béla, í. T.B. és Krasznahorkai László magyar, 2011.
2009-02-01A negyedik dimenzió. A Sátántangó 15 éveSátántangó / rend. Tarr Béla, Krasznahorkai László regényéből magyar film, 1994.
2008-01-01KörbezárvaA londoni férfi / Tarr Béla
2007-11-01Az eltűnés mestereAntonioni és a modernitás
2007-10-01A lélek mélyérőlIngmar Bergman
2007-09-01Torony az éjszakábanBeszégetés Tarr Bélával és Hranitzky Ágnessel A londoni férfi / rend. Tarr Béla, Georges Simenon regényébő
2006-09-01Szép halakBeszélg. Makk Károllyal. Történetek a Megszállottak és a Szerelem forgatásáról.
2006-03-01NAVA a nap alattNAVA = Nemzeti Audiovizuális Archívum, a televíziós, rádiós kulturális örökség megőrzését szolgáló közgyűjtemény. Beszélg. Kovács András Bálinttal.
2005-06-01Kálnay Adél: Háborús történetK.A recenzió
2002-03-01Tehetetlen érzelmekA modern melodráma. Országúton; Édes élet; 8 és 1/2 / Federico Fellini (klasszikus és modern...) Antonioni filmjei.
2001-11-01Tarr szerint a világ (A Zóna belülről -1,2.r.)Tarr Béla
2001-05-01A semmi eltűnése (II.)Nagyítás / rend. Antonioni; olasz film, 1966. A rajzoló szerződése / rend. Greenway; angol film, 1982. A művészet és a valóság kapcsolatán keresztül a Semmi két különböző értelmezése a két filmben.
2001-04-01A semmi eltűnése (I.)Modern és posztmodern művészet. Eco és Deleuze. A Semmi fogalma.
1998-04-01A domináns férfi alkonyaA postás mindig kétszer csenget / Cain Az elkésett westernhős története, akinek érkezése felkavarja az otthon nyugalmát. A szenvedélyben minden másképp van. A regény filmes adaptációiról. René Chénal(1939),Visconti:Megszállottság(1942);Tay Garnett(1946), Bob Rafaelson (1982, fsz.: Jessica Langa, Jack Nicholson), Fehér György: Szenvedély (1998)
1997-11-01Andrej Tarkovszkij és az orosz filmművészet születéseKovács András Bálint és Szilágyi Ákos írása
1994-09-01Pani Veronika és Mademoiselle VéroniqueVeronika kettős élete / rend. Krzysztof Kieslowski
1992-03-01Taxis típusú találkozásokÉjszaka a Földön / rend. Jarmusch, Jim amerikai film, 1991
1992-02-01A legszomorúbb tévéműsorA "legvidámabb barakk" / rend. Vitézy László magyar dokumentumfilm
1985-03-01Folytatás vagy kitérő?Szeretők / rend. Kovács András magyar film, 1983 Címváltozat: Egyedül, Közelkép
1985-01-01Egy műfajváltásrólŐszi almanach / rend. Tarr Béla magyar film, 1984
Antonioni és Greenaway: a modernből a posztmodernbeA rajzoló szerződése / rend. Peter Greenaway Nagyítás / rend. Michelangelo Antonioni brit film, 1966.
Túl a konvenciókonIván gyermekkora / Andrej Tarkovszkij szovjet f., 1962.
Andrej RubljovAndrej Rubljov / Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1966.
Faust feltámadásaSolaris / Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1972.
A tudatfilm határaiTükör / Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1974.
SztalkerSztalker / Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1979.
A Nosztalgia TarkovszkijaNosztalgia / Andrej Tarkovszkij olasz film, 1983.
ÁldozathozatalÁldozathozatal / Andrej TarKovszkij svéd-francia film, 1985.
Film és elbeszélés1. Mi az elbeszélés? 2. Történet és cselekmény: M.Cain: a postás mindig kétszer csenget c. regényének három feldolgozása: Visconti: Megszállottság (1942), Toy Garnett (1946), Bob Rafaelson (1981) 3. Narratív szerkezetek: Tony Richardson: Tom Jones c. filmje (1966), Henry Fielding regényéből 4. Egy kis dramaturgia
Reflexivitás és Új RegényModern film és az újregény: alkotók pl. Alain Resnais filmjei Szerelmem, Hiroshima í. Marguerita Duras Tavaly Marienbadban í. Alain Robbet-Grillet Muriel í. Jean Cayrol reflexivitás, alakok - bábuk (modellszerűség)
TeoremaTeorema / rend. Pier Paolo Pasolini Olasz film, 1968.
A politikai modernizmus önkritikájaSweet Movie / rend. Dusán Makavejev 1974.
Berzsenyi Dániel: A közelítő télverselemzés
Szabó Lőrinc: Az Egy álmaiverselemzés
Jancsó és az ornamentális stílusSzegénylegények / rend. Jancsó Miklós magyar film, 1966
1962 kulcsfilmje: a Nyolc és félNyolc és fél / rend. Federico Fellini olasz-francia film, 1963.
A modernizmus alkonya: TükörTükör / rend. Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1974.
Jerzy Kawalerowicz: az első modern lengyel szerzőAz éjszakai vonat (1959), Máter Johanna
A klasszikus forma alternatívája: neorealizmus és modernizmusAbsztrakció a karakterábrázolásban: Fellini maszkjai (283-285) Modernizmus az Egy szerelem króniká-jában (Antonioni): neorealizmus és film noir (285-8) Rosellini: a "neorealista csoda" (289-298)
A modern film irányzataiAz európai művészfilm 1950-1980 (műfaj, forma, stílus, a modernizmus megjelenése és elterjedése (1949-1958); a modern film története (1959-1975))
Egy modern melodráma:Antonioni: Napfogyatkozás (1962)
Marienbad: az elbeszélés bizonytalanságaTavaly Marienbadban / rend. Alain Resnais (1961) képzeletbeli idő a Marienbadban (152-3)
A modernizmus stílusai és formái 1.Metonimikus minimalizmus: A Bresson-forma
A modernizmus stílusai és formái 2.Analitikus minimalizmus: az Antonioni-forma Antonioni és követői: ornamentális kontinuitás Jancsó Miklós, Theo Angelopulosz, minimalista folyamatos stílus: Wim Wenders, Chantal Ackerman
A modernizmus stílusai és formái 3.Expresszív minimalizmus Ingmar Bergman
A film mint az élet iskolája:Buster Keaton: Sherlock Jr. (1924)
A film mint a tökéletes látás médiumaDziga Vertov: Ember a felvevőgéppel (1929)
A kritikai reflexivitás megjelenéseBergman: Börtön (1948)
A klasszikus elbeszélés feloldódásaa film noir és a modernizmus fabulaalternatívák: Alfred Hitchcock alternatív szubjektív elbeszélések: A vihar kapujában (Kuroszava, 1950)
Egy nemzeti klasszikus: Jancsó Miklósportré (1991)
\"Öntudatlan rétegek\"Ábrázolási konvenciók átalakulása a 70-es évek magyar filmjeiben - szociografilus dokumentumfilm, 3 film elemzése - Jutalomutazás (1974) / rend. Dárday István A kis Valentino (1979) / rend. Jeles András Szabadíts meg a gonosztól (1978) / Sándor Pál
Nyolcvanas évek: a romlás virágai80-as évek filmjei; három portré-vázlat: Gothár Péter, Jeles András, Bódy Gábor
A történelmi horrorAz erőszak ábrázolása a 80-as évek magyar filmjeiben
A műelemzés céljaElemzés, esztétikai elemzés, műelemzés; A jelentés; Többértelműség; Elemzés és értelmezés; "belemagyarázás"; A műelemzés szerepe; folyamata; A műalkotás egysége; Műelemzés és műkritika; Elmélet és műelemzés
A mozgókép mint látványA hang; A képek kapcsolata: a vágás; A rendezés és a színészi játék - a film(mozgókép)elemzés konkrét területei.
Egy akciófilm (példaelemzések)A belső ember / rend. Spike Lee, 2006.
Egy kortárs művészfilmRejtély / rend. és í. Michael Haneke francia-osztrák-német-olasz film, 2005.