József Attila Könyvtár - Dunaújváros
Műelemzés adatbázisJózsef Attila Könyvtár
cím: 2400 Dunaújváros, Apáczai Csere János u. 9. |  telefon: (25) 423-952, fax: (25) 403-571e-mail: olvszolg@jakd.hu

Keresés

Forrás típusa:
Keresendő :
Tanulmány szerzője:
Tanulmány címe (címtöredék):
Tárgyszavak:
Minimum dátum: Naptár
Maximum dátum: Naptár
Találati listában megjelenő mezők:
Cím 
Leírás 
Forrás név 
Szerző 
Kezdőoldal 
Záróoldal 
Tárgyszavak 
Könyvtári jelzet 
Megjegyzés 
Egy oldalon megjelenő találatok száma:
 

Találatok

188 db találat
ListaDátum downCímLeírás
2013-04-01"Elrontott" slasherekMegjegyzések Király Jenő Persona-értelmezéséhezmegtekintés
2013-04-01El nem csókolt csókokMegjegyzések a magyar film noirról. A Halálos tavasz (1939)-tól: tragikus románc: Egy szív megáll (1942) / Kalmár László; Egy asszony visszanéz (1942) / Radványi Géza; Külvárosi őrszoba / Hamza D. Ákos; melodráma: Életre ítéltek! / Rodriguez Endre; Férfihűség (1943) / Daróczy József; Kísértés (1940) / Zilahy Lajos; Tóparti látomás (1940) Halálos csók / (1942) / Kalmár László; Ópiumkeringő (1943) / Balogh Béla; Zárt tárgyalás (1940) / Radványi Géza; Féltékenység (1943) / Cserépy Lászlómegtekintés
2013-04-01A pszichotriller és a slasher kapcsolatának feltérképezéseKirály Jenő A film szimbolikája II/1. kötetében tárgyalja részletesen a horror műfaját, ill. alműfajait.megtekintés
2013-03-01Súlyos testekTestek a filmben, a nézőtéren és a filmtudományban. Súlytalanság: Gravitáció (2013) / Cuarón, Alfonso; 2001 Űrodüsszeia / Kubrick, Stanley. Testművészet: Taxidermia / Pálfi György; Pál Adrienn / Kovács Ágnes; A Szakács, a Tolvaj, a Feleség és a Szeretője (1989) / Peter greenaway. Haptikus vizualitás és feminizmus: Zongoralecke (1993); Nyílt seb (2003); Fényes csillag (2009) / Jane Campion; Üvöltő szelek 82011) / Andrea Arnold; Hukkle (2002) / Pálfi György; megtekintés
2013-03-01Az idegen sebeTér és testhatárok Andrea Arnold Üvöltő szelek (2011) -adaptációjában. I. Történet II. Táj III. Testmegtekintés
2013-03-01Hitehagyott testekKontroll (2003) / r. Antal Nimród és a kelet-európai testpolitikamegtekintés
2013-03-01A leszbikus nő, minta nemzeti traumák megtestesüléseA nemzeti traumákkal - az 1943-44-es berlini ostrommal és az 1956 utáni konszolidációval - való szembenézés két filmpélda - az Aimée és jaguár (1999, rend. Max Farberböck) és az Egymásra nézve (1982, Makk Károly) című filmek - elemzésén keresztül.megtekintés
2013-03-01Érzéki képekHaptikus jegyek a kortárs magyar flmben. Tapintható felületek: "Pálfi György Hukkle (2002) c. filmje haptikusság tekintetében a legjobban elemezhető magyar film. " Egész testes hipnózis Fliegauf Bence Trance/Pörgés (2005) c. rövidfilmjének és Dealer c. nagyjátékfilmjének "hangjai". Szaglószervi ingerek: Kocsis Ágnes: Friss levegő (2006).megtekintés
2013-03-013 D-esztétikaAz Avatar (2009, James Cameron) és a hiperhaptikus vizualitás.megtekintés
2013-01-01Felkelő napokPolitikai modernizmus a japán újhullámban (1960-1972) Oshima, Imamura Shohei, Yoshida, Teshigahara, Hani susumu, Shinoda Masahiro,, Wakamatsu Koji, Suzuki Seiun)megtekintés
2013-01-01Az incesztus motívuma a japán...újhullám filmjeibenmegtekintés
2012-04-01A posztklasszikus film és a blockbusterArmageddon / r. Michael Bay, 1998.megtekintés
2012-04-01Tükör és füstMedialitás, képalkotás és nézői pozíció James Cameron filmjeiben. Terminátor - a halálosztó (1984) A bolygó neve: halál (1986) A mélység titka (1989) terminátor 2 - Az ítélet napja (1991) Titanic (1997) Két tűz között (1994) Avatar (2009)megtekintés
2012-04-01Az akció-kép válsága a terror koprábanBombák földjén / r. Kathryn Bigelow, 2008.megtekintés
2012-03-01A melodráma több életeBevezető a melodráma-összeállításhozmegtekintés
2012-03-01A hang és a téboly történeteiJegyzetek a családi melodrámárólmegtekintés
2012-03-01A melodráma és a női filmMűfaj-értelmezési kérdések megtekintés
2011-04-01Erőszak és érzelemHaneke modernista melodrámái. "H. filmjeiben az erőszakos cselekedetek legtöbbször az egyén ellen irányulnak, vagy bizonyos értelemben a családra korlátozódnak." 1.rész: polgári tabló - Polgárháború trilógia (A hetedik kontinens, 1989. Benny videója, 1992. 71 töredék a véletlen kronológiájából, 1994.) 2.rész: a néző bánalmazása...(Furcsa játék, 1997. A zongoratanárnő, 2001.)megtekintés
2011-04-01Michael Haneke és az európai kultúra elégedetlenjeiA magaskultúra, melyet a komolyzene példáz A zongoratanárnő c. filmben "nem képes hatékonyan fellépni a krízissel szemben". Benny videója és Bach, a Furcsa játék-ban a klasszikus és posztmodern kultúra zenében (is) kifejeződő összecsapása, A Rejtély-ben a "kultúrának a burzsoázia általi általi birtoklása és használata", az Ismeretlen kód-ban a zaj ill. a rhythm-and-bluest játszó utcai zenész, a Farkasok ideje posztapokalipszise, mikor "egy Beethoven-vonósdarab hangjai szólnak épp hogy csak hallhatóan a gyorsan lemerülő kazettás magnóból."megtekintés
2011-03-01Vissza a múltbaAz emlékezés tematikája fiatal magyar rendezőknélmegtekintés
2011-03-01Test-tanokKortárs magyar szerzői filmek nőképemegtekintés
2011-03-01Az identitásszörny, a szent mártír és az ellenállóFérfi versus női prostituáltak a kortárs magyar filmben A magyar film az elmúlt évtizedben az eddigieknél több homoszexualitással, homoerotikával kapcsolatos reprezentációt vonultatott fel, öt kortárs magyar filmet fogok összevetni,amelyekben központi szerepet kap a gyakorlatias értelemben vett prostitució: háromban a főszereplő, illetve meghatározó női karakter kapcsán (Johanna; Bibliotheque Pascal; illetve Dolina), kettőben férfi prostituált főszereplő révén (Nincsen nekem vágyam semmi; Férfiakt). megtekintés
2011-03-01Kihordó természet, kultúra, nők - belső gyarmatokKortárs magyar filmek posztkoloniális olvasataimegtekintés
2011-02-01Üdvözlet a bosszú urának!Hogyan lett Park Chan-wookból transznacionális szerző? A bosszú ura (2002) Oldboy (2004), A bosszú asszonya (2005)megtekintés
2011-01-01Kortárs klasszikusokPályakép a Joel Coen - Ethan Coen alkotópárrólmegtekintés
2011-01-01A Coen fivérek: posztmodern filmkészítőkpályakép a Coen fivérekrőlmegtekintés
2011-01-01Coen-noirA film noir megjelenése és alkalmazása a Coen testvérek életművébenmegtekintés
2011-01-01Fargo, avagy az üres határvidékFargo / rend. Coen, Joel ; Coen, Ethan amerikai film, 1996.megtekintés
2011-01-01A profi gyilkosA halál keresztútján / rend. Coen, Joel ; Coen, Ethan amerikai film, 1990.megtekintés
2011-01-01Joel és Ethan Coen - FilmográfiaA Coen-testvérek filmjei, bibliográfiájamegtekintés
2010-04-01Egy pszeudo - irányzatKözelítések az új érzékenység filmjeihez a következők: Eszkimó asszony fázik, Kutya éji dala. A pronuma bolyok története, Jégkrémbalett és Ex-kódexmegtekintés
2010-04-01A színhiány filmjeiA fekete széria forma- és stíluselemzése stílus- és iskolateremtő műve Tarr Béla Kárhozat (1987) című munkája. Ezt szemléletmódjában több hasonló alkotás követte: Enyedi Ildikó: Az én XX.századom (1988), Sopsits Árpád: Céllövölde (1989), Fehér György: Szürkület (1989) és Szenvedély (1998), Janisch Attila: Árnyék a havon (1991), Szabó Ildikó: Gyerekgyilkosságok (1992) és Szász János: Woyzeck.megtekintés
2010-04-01Körkörös romokA magyar film és a rendszerváltásmegtekintés
2010-03-01Reneszánsz és reformációBevezetés az 1960-1970-es évek hollywoodi filmjébemegtekintés
2010-03-01Western-reformációAz 1950-1980 közötti revizionista westernek az identitás-válság tükrébenmegtekintés
2010-03-01A kudarc pátosza: amerikai filmek az 1970-es évekbenJegyzetek a motiválatlan hősrőlmegtekintés
2010-03-01A király és a bolondVáltozó filmzenei trendek a Hollywoodi Reneszánszbanmegtekintés
2010-02-01Kettős foglaltságTér, hely és identitás az 1990-es évek európai filmjében Dogville, Amélie csodálatos élete, Good bye, Lenin!megtekintés
2010-01-01Hollywoodon innen és túlBevezető a magyar műfaji film összeállításhoz. 1. 1912-1944 2. 1945-1989 3. Műfajok a kortárs magyar filmben - ebben a fejezetben horrorral kapcsolatban megemlítik a CWT-t (Bernáth Zsolt, dunaújvárosi független filmesek)megtekintés
2010-01-01Könnyek nélkülA melodráma nyomai az 1970 utáni magyar filmben I. A 70-es-80-as évek: A) dokumentarista társadalmi melodráma Tarr Béla: Családi tűzfészek, Panelkapcsolat, Erdős Pál: Adj király katonát!, Visszaszámlálás B) nemzedéki közérzetfilm Mészáros Márta: Útközben, Anna C) Történelmi melodrámák Gábor Pál: Kerttévált menyezet, Angi Vera; M.K.: Egymásra nézve; K-K.Zs.: Kiáltás és kiáltás C) Posztmodern melodráma Xantus János: Eszkimó asszony fázik; Sz.Gy.: Könnyű testi sértés II. Rendszerváltás után A) dokumentarista-publicisztikus társ.i melodráma (Édes Emma..., Üvegfal, Sejtjeink) B) szerelmi Szerelemtől sújtva, Lora, Férfiakt, Szélcsend C) a posztmodern melodráma újjáéledése (Mundruczó Kornél) filmográfiamegtekintés
2010-01-01Történelem és populáris mitológia...az 1989 utáni magyar műfaji filmben. Műfaj és nemzet; Magyar történelmi film (narratív struktúra, hősválasztás, széttagoltság); Koltay-trilógia: Julianus (1991) Honfoglalás (1996) Sacra Corona (2001); Bereményi Géza: A Hídember (2002); Magyar vándor (2004)megtekintés
2010-01-01Tudományos-fantasztikus lakmuszpapírjainkA magyar science-fiction film:"klasszikus": Szíriusz (1942, Hamza D. Ákos) "modern": Az idő ablakai (1969, Fejér Tamás) Az erőd (1979, Szinetár Miklós) Meteo (1989, Monory M.András) "Posztmodern": 1 (2009, Peter Sparrow) Adás (2009, Vranik Roland)megtekintés
2009-04-01DokumentumfilmMi a dokumentumfilm? A "minden fikció" és a "minden dokumentum" elméletek. A dokumentumjelleg, mint befogadási mód. Nyomelméletek. A kommunikatívakció -elméletek. Dokumentumfilmes ábrázolás. Etika.megtekintés
2009-04-01A dokumentumfilm típusaiAz eltérő dokumentumfilmes kifejezésmódok csoportosítása. Ábrázolásmódok: költői, magyarázó, megfigyelő, résztvevő, reflexív, performatív.megtekintés
2009-03-01"Fellazult tételek"Jancsó-filmek vitái a hatvanas években. A formában fellelt ideológia: az Oldás és kötés vitája, Történelemkép és ideológia: a Szegénylegények vitája, Az ideológikum ideológiája: a Fényes szelek vitájamegtekintés
2009-03-01A kánon jogaA magyar filmtörténet kanonizációs szempontjai, különös tekintettel a hetvenes évekre. Kritikai diskurzus. Cenzúra (betiltott filmek, 1969: Magyar Dezső: Agitátorok; Bacsó Péter: A tanú; dokumentumfilm: Gazdag Gyula: A határozat + intézményi cenzúra) Díjak. Listák (1.-2. budapesti 12) Idézettségmegtekintés
2009-03-01Benne lenne?Magyar filmtörténeti toplisták és a kanonizáció kérdései. Filmlisták: Budapesti 12 (1968); Új Budapesti 12 (2000)megtekintés
2009-02-01Az akció lebontásaObjektív realista szüzsészerkesztési sémák és véletlenszerűség Robert Altman 70-es évekbeli filmjeiben. (M.A.S.H., Hosszú búcsú, Tolvajok, mint mi, Buffalo Bill és az indiánok, Az a hideg nap, Nashville)megtekintés
2009-02-01McCabe és Mrs. Millerrend. Robert Altman, 1971.megtekintés
2009-02-01Távolból szemlélt terekRobert Altman Nashville (1975) c. filmjének vizsgálatamegtekintés
2009-02-01Más világokRövidre vágva / rend. Robert Altman, Raymond Carver írásaiból, 1993.megtekintés
2009-02-01Diszfunkcionális archetípusokRobert Altman hőseimegtekintés
2009-02-01Robert Altman filmjei...filmográfia, válogatott bibliográfiamegtekintés
2009-01-01Az animációs filmTematikus szám. Bevezető az animációs filmről szóló összeállítás elé Darley, Andrew: Vitaalap. Gondolatok az animáció tanulmányozásáról Wood, Aylish: A tér újjáélesztése Varga Zoltán: Határtörlések Bishko, Leslie: A rajzfilmstílus helyes és helytelen alkalmazása az animációban Annotált filmográfia Válogatott bibliográfia megtekintés
2008-04-01Az előző részek tartalmából: Az amerikai sorozatok világaTévésorozatok típusai; Epizodikus történetmesélés: előzmények, film-, rádiósorozatok, szappanoperák, drámák, sitcomok, eszképizmus... Amerikai tévés tájkép; Írócsapatmegtekintés
2008-03-01Az amerikai musical mint kétfókuszú narratíva"Ha olyan eszközként tekintünk rá, ami kulturális problémákat képes megoldani, a musical új és egyben lenyűgöző identitást vesz fel"....ellentétes fogalompárok (rend/szabadság, fejlődés/állandóság, munka/szórakozás stb.) "egybeolvasztásával" pl. Gigi / rend. Vincente Minnelli, Colette kisregényéből (1958)megtekintés
2008-03-01Az önreflexív musical és a szórakoztatás mítoszaA népszerű szórakoztatás beépülése a musicalba - "művészmusical, mint önreflexív forma.megtekintés
2008-02-01Felemésztő közegArchitektúra Michelangelo Antonioni filmjeiben. Részletesebben tárgyalt filmtetralógia: A kaland (1960), Az éjszaka (1961), Napfogyatkozás (1962), Vörös sivatag (1964)megtekintés
2008-02-01Hús a csontokonAz építészet mint allegória: Az építész hasa / rend Peter Greenaway, 1987. megtekintés
2008-02-01Konkrét egyetemességToronyházak, építészeti modernizmus és realizmus a kortárs brit filmben: Az utolsó menedék / rend. Pawel Pawlikowski, 2000. Red Road / rend. Andrea Arnold, 2006.megtekintés
2008-01-01A Nana, avagy a film fantáziájaNana / rend. Jean Renoirmegtekintés
2008-01-01Tér és elbeszélés Ozu filmjeibenMegszülettem, de...(1932) Elsuhanó ábránd (1933) Történet lebegő algákról (1934) Az egyetlen fiú (1936) Volt egyszer egy apa (1942) Nagaja úr feljegyzései (1947) Kései tavasz (1949) Kora nyár (1951) Rizsre öntött zöld tea íze (1952) Tokiói történet (1953) Kora tavasz (1956) Tokiói szürkület (1957) Napéjegyenlőségkor nyíló virág (1958) Szép jó regelt! (1959) Lebegő algák (1959) Késő ősz (1960) Vége a nyárnak (1961) Őszi délután (1962)megtekintés
2008-01-01VégtelenítésekA Délidő (rend. Fred Zinnemann, 1952) és a Kárhozat (rend, Tarr Béla, 1987)megtekintés
2008-01-01Térrendszerek az Észak-északnyugat-banÉszak-északnyugat / rend. Alfred Hitchcock, amerilai,1959.megtekintés
2007-04-01Erdély Miklós mint filmE.M. filmes tevékenységérőlmegtekintés
2007-04-01Szabadságtechnikai gyakorlatok"Erdély Miklós munkái - esztétikai tények. ...műveinek egyikét sem igazán jellemezhetjük filmként, versként, rajzként vagy performanszként."megtekintés
2007-04-01A filmes performativitásErdély Miklós "vetítései"megtekintés
2007-04-01"Farinelli testetlen trillái"Erdély Miklós és az avantgárd filmhangmegtekintés
2007-04-01A "midőn"-effektus mint a teatralitás jelenléte...Erdély Miklós művészetébenmegtekintés
2007-04-01"Montázsgesztus és igazságeffektus"Verzió / rend. Erdély Miklós, Krúdy Gyula: Tiszaeszlári Solymosi Eszter c. írásából magyar film, BBS, 1979.megtekintés
2007-03-01ThrillerekKritikai áttekintés: a műfaj meghatározásának különböző elméletei.megtekintés
2007-02-01FelületkezelésÖnreflexió Michael Haneke filmjeiben. Felületkezelés a Nagyításban, a Personában és Haneke filmjeiben (A hetedik kontinens, Benny videója, Rejtély, Furcsa játék, Farkasok ideje)megtekintés
2007-02-01Tükröt tartani a kameránakönreflexió Jean-Luc Godard filmjeibenmegtekintés
2007-02-01A jelentés nyomábanFilmnyelvi kísérletek Bódy Gábor korai munkáiban. Új-narrativitás. (Hogyan verekedett meg Jappe és Do Escobar után a világ - 1974; Négy bagatell - 1972-75; Amerikai anzix - 1975)megtekintés
2007-01-01Szexualitás, érzékiség és összetartozásAz "angloindiai" és a "nyugati" nő reprezentációja a hindi filmekbenmegtekintés
2006-04-01Az új ember, mint cyborgA technika alakzatai a weimari képkultúrábanmegtekintés
2006-04-01A vamp és a gépTechnika és szexualitás Fritz Lang Metropolis-ában.megtekintés
2006-04-01A technika és a nemek mediálásaMetropolis, nácizmus, modernizmusmegtekintés
2006-04-01A csillag C.A.Rotwang ajtajánA feje tetejére állítani Kracauert - Fritz Lang Metropolis c. fillmjének elemzésemegtekintés
2006-03-01A "tükörfilm" narratíváiFikcionalitás és dokumentarizmus viszonya a kortárs iráni filmben. (Baran 82001) / Majid Majidi, A biciklista (1987); Salaam Cinema, Kenyér és virág / Mohsen Makhmalbaf, A fehér léggömb (1995), Tükör (1997) / Jafar Panahi, A cseresznye íze / Abbas Kiarostami stb.)megtekintés
2006-03-01Nézőpontok a kortárs (és nemzetközileg elismert)...iráni film vizsgálatáhozmegtekintés
2006-03-01Előrehozott katarzisAbbas Kiarostamimegtekintés
2006-03-01Gyermekmotívum a kortárs iráni filmekbenFehér léggömb (1995), Tükör / Jafar Panahi, Szelek szárnyán / Abbas Kiarostami, A biciklista, Afgán ábécé / Mohsen Makhmalbaf, Egy zsák rizs / Mohammad-Ali Talebi stb.megtekintés
2006-03-01Nők táguló keretbenAz inter(kulturális) projekció és a néző szerepemegtekintés
2006-02-01Tri(er)lógiákLars von Trier trilógiáiról: Európa-ciklus: A bűn mélysége (1984), Járvány (1987), Európa (1991); Birodalom (1994, 1997); Hullámtörés (1996), Idióták (1998), Táncos a sötétben (2000); Amerika-trilógia: Dogville (2003), Manderlay (2005), Washingtonmegtekintés
2006-02-01Nincs alkuLars von Trier melodrámáimegtekintés
2006-02-01Műfaji kérdések Lars von Trier életművébenMidcult, dogma, műfajiság; A sorozatok birodalma (Birodalom); A musical mennybemenetele (Táncos a sötétben); A műfaji menedék elvesztése (Dogville)megtekintés
2006-02-01Bukott megváltókA megváltás narratív sémája; Trier női krisztusai; Európa, Bess (Hullámtörés), Selma (Táncos a sötétben), Grace (Dogville)megtekintés
2006-02-01KutyavilágA Dogville térszerkezete és a nézői szubjektummegtekintés
2006-02-01KiáltványokLars von Trier kiáltványai: 1. A bűn mélysége 2. Járvány 3. Európa DOGMA 95 kiáltvány (Lars von Trier, Thomas Vinterberg)megtekintés
2006-02-01Dogma 95A Hollywoodra adott dán válasz globalizálódása (Születésnap / Thomas Vinterberg,1998; Idióták / Lars von Trier, 1998; Mifune utolsó dala / Kragh-Jacobsen, 1999; A király él / Levring, 2000) újabbak: Hogy szeretsz? / Susanne Bier, 2002; Bűnök / Anette K. Olesen, 2004. stb. A fogyatékosság és a demokrácia diskurzusai - Idiótákmegtekintés
2006-01-01A borzalmas test olvasásaA horrorfilm kontextusai (történet, műfaj, kritika)megtekintés
2006-01-01A horror paradoxonaA horror: kozmikus félelem és vallásos tapasztalat; ...pszichoanalízise; ...vonzerejemegtekintés
2006-01-01A horror és az iszonytató nőiségKépzeletbeli tisztátalanság. (Feminista értelmezés, Kristeva)megtekintés
2006-01-01A Kép és a SzörnyA klasszikus horrorfilm mozgóképi önreflexiójamegtekintés
2006-01-01Fölébredni a (rém)álmokból?Álomkoncepciók a horrofilmbenmegtekintés
2006-01-01A horrorfilmannotált filmográfiamegtekintés
2006-01-01NarratívákHorrorfilm-elbeszélések: tudáselbeszélés, inváziós elbeszélés, zárt inváziós elbeszélés, nyitott inváziós elbeszélés, zárt és nyitott metamorfóziselbeszélés.megtekintés
2005-04-01HatárhelyzetekBevezető a Wong Kar-wai összeállításhozmegtekintés
2005-04-01A kiábrándulás erotikájaWong Kar-wai filmjeirőlmegtekintés
2005-04-01Wong Kar-wai és a melodrámaMűfajok és a műfajok átalakítása Wong Kar-wai filmjeiben.megtekintés
2005-04-01Wong életrajzi históriái kóbor lovagokrólAz idő hamvai : Ashes of Time / rend. Wong Kar-wai, honkongi film, 1994.megtekintés
2005-04-01AnamnéziaIdő, emlékezés, felejtés Wong Kar-wai filmjeibenmegtekintés
2005-04-01Önálló életZenei diskurzusok Wong Kar-wai filmjeiben: Csunking Express; Bukott angyalkák - részletesen tárgyalva.megtekintés
2005-04-01Hongkongi találkozásokWong Kar-wai: Csunking expressmegtekintés
2005-04-01A változatlanság lehetetlenségeWong Kar-wai: 2046megtekintés
2005-04-01A stílus szűrőjén átWong Kar-wai filmjeinek facilitásáról. Arcok: As Tears Go By, Days of Being Wild, Ashes of Time, Csunking expressz, Bukott angyalkák, Édes2kettes, Szerelemre hangolva, 2046 megtekintés
2005-04-01Az idő közelképeA lassítás Wong Kar-wai filmjeibenmegtekintés
2005-04-01Wong Kar-wai filmjeifilmográfiamegtekintés
2005-03-01Ami átalakul és ami megőrződikModernista filmkép és archaikus világkép viszonya Gaál István korai rövidfilmjeiben.megtekintés
2005-03-01Gaál István: Pályamunkásokoperatőr Sára Sándor, rövidfilm, 4 perc, 1957.megtekintés
2005-03-01Mozgókép és hangállványzatGaál István Sodrásban c. filmjének zenei olvasatamegtekintés
2005-03-01ElágazásokÉletpályák és társadalomkép Gaál István 60-as évekbeli filmjeiben. (Sodrásban, 1963; Zöldár, 1965; Keresztelő, 1967)megtekintés
2005-03-01Szemközt a világmindenséggelTájábrázolás Gaál István filmjébenmegtekintés
2005-03-01Tárt elhatároltságMészöly Miklós és Gaál István, avagy a "tettenérés magasiskolái" Magasiskola / rend. Gaál István, í. Mészöly Miklós, 1970.megtekintés
2005-03-01Gaál István: GyökerekG.I. Bartókról készült 3 részes (tévé)filmje, "filmkölteménye".megtekintés
2005-03-01Játszani, mint a gyermekGaál István városfilmjeimegtekintés
2005-03-01"Ember, ne gyűlöld a halált"Beszélgetés Gáll Istvánnal.megtekintés
2005-02-01Fekete kezdetekFekete szereplők típusai az amerikai filmekben: a Tamás bátya kunyhójától (1903-ban készült 12 perces film) az Amerika hőskoráig (rend. D.W. Griffith, 1915)megtekintés
2005-02-01Kötelező orientalizmusSanghai virágai / rend. Hou Hsiao Hsien hong-kongi film, 1998.megtekintés
2004-04-01\"Sötétség, ragyogás\"Filmszerűség, áttetszőség Jeles András A kis Valentino c. filmjében.megtekintés
2004-04-01Munkás, hámozvaJeles András: Álombrigád - az utolsó magyar termelési film.megtekintés
2004-04-01Avantgárd és romantikaJeles András: Angyali üdvözletmegtekintés
2004-04-01Holokauszt: képírásJeles András: Senkiföldjemegtekintés
2004-04-01Az álomlátóJeles András: József és testvérei - jelenetek egy parasztbibliából, magyar film, 2003.megtekintés
2004-04-01Három nővér-vízió a büntetszázad végénValahol Oroszországban avagy három nővér magyar tévéfilm, Jeles András színházi rendezéséből, 1991.megtekintés
2004-04-01KontrasztokJeles András színházi rendezéseimegtekintés
2004-04-01Jeles András munkái; Vál. bibliográfia Jeles AndrásrólFilmográfia és bibliográfiamegtekintés
2004-03-01Amit az ujjaim tudnakA cinesztéziaii szubjektum, avagy a testi tekintet.megtekintés
2004-02-01A magyar dokumentumfilm a rendszerváltása -a magyar dokumentumfilm a rendszerváltás utánmegtekintés
2004-02-01Emberek az embertelenségbenA rendszerváltás vesztesei Almási Tamás és Schiffer Pál dokumentumfilmjeiben. Schiffer Pál: Székesfehérvár-sorozat: Senki gyermekei - Videoton sztori I-II. (1992.); Videoton sztori III. (Akik maradtak)(1993.) Elektra Kft., avagy bevezetés a politikai gazdaságtanba (1992-95.); Törésvonalak I-III: I. Innen a legnehezebb (1996-97), II. Talpon maradni (1996-97), III. Stratégiák (1998) Almási Tamás: Ózd-sorozat: Szorításban (1987); Az első száz év (1988-92); Lassítás (1988-92); Miénk a gyár I-II.(1988-93); Acélkapocs (1994); Petrenko (1995); Meddő (1994-95); Tehetetlenül (1997-98)megtekintés
2004-02-01A romák ábrázolása a rendszerváltás utáni...magyar dokumentumfilmekbenmegtekintés
2004-01-01Egy kísérteti filmPsycho / rend. Alfred Hitchcock, 1960.megtekintés
2004-01-01Alászállás az alvilágbaPsycho / rend.Alfred Hitchcock, 1960.megtekintés
2004-01-01Pszichózis, neurózis, perverzió a Psycho kapcsánPsycho / rend. Alfred Hitchcock 1960.megtekintés
2004-01-01HalálösztönökPsycho / rend.Alfred Hitchcock, 1960.megtekintés
2004-01-01Felügyelet és mulatság. A Psycho és a posztmodern filmPsycho / Alfred Hitchcock 1960.megtekintés
2004-01-01Működésben a retorika. A Psycho hét modelljePsycho / rend.Alfred Hitchcock, 1960.megtekintés
2003-03-01Biztonság, bizonyosság, bizonytalanságTémák és motívumok Szabó István 60-as 70-es évekbeli rövidfilmjeibenmegtekintés
2003-03-01Néhány bevilágított mozgóképEgy archív felvétel értelemrögzítése a Szembesítés / rend. Szabó István történetképébenmegtekintés
2003-03-01Szabó István munkáifilmográfiamegtekintés
2003-03-01Arcok történelmi megvilágításbanBeszélgetés Szabó Istvánnalmegtekintés
2003-03-01IntimitásBizalom / rend. Szabó István magyar film, 1979.megtekintés
2003-03-01"Fölragyog sikeresen a napom" 1.A spektrális test feltűnése Szabó István Mephistójábanmegtekintés
2003-03-01Válogatott bibliográfia Szabó István filmjeirőlKönyvek; Interjúk, összefoglalók; Válogatott irodalom filmenként Filmográfia (link)megtekintés
2003-02-01A mesterséges végtelenA trükkfelvételekről és a fenségesről: Douglas Trumbull trükkfelvételeiről. (2001: Űrodisszeia, Harmadik típusú találkozások, Űrszekerek, Szárnyas fejvadász)megtekintés
2003-02-01\\\"Mintha beakadna Isten bakelitlemeze\\\"Időutazásos filmek narratív vizsgálatamegtekintés
2003-02-01A fantázia megkettőződései és a vágy tereA sci-fi és horrorfilmekben megkettőződés, másolatok létrehozása révén az emberi világ ellen forduló teremtményekről az \"ős\" Frankenstein-től (1931) The Body Snatcher (1945), Invasion the Body Snatcher (1956) filmeken át a Szárnyas fejvadász-ig (1982).megtekintés
2003-02-01Ideologikus és műfaji mutációkAz Alien-sorozatmegtekintés
2003-02-01"Ez csak egy kibaszott vicc lehet"Tudás, hit és ítéleta tudományos fantasztikus műfajban: A dolog / rend. John Carpenter 1982megtekintés
2002-02-01Filmodisszeia: formák áttűnésbenA kubricki elbeszélő stílus a recepció tükrében. Stanley Kubrick - életmű. A dicsőség ösvényei (1957); 2001: Ürodisszeia; Ragyogás; Mechanikus narancs stb. megtekintés
2002-02-01Kubrick nagymesterA sakk szerepe Stanley Kubrick életművében. A sakk szimbólumrendszerére épül: A gyilkos csókja. Játékelmélethez kapcsolható: 2001: Űrodüsszeia; Ragyogás; Tágra zárt szemek; Mechanikus narancs; Lolita stb.megtekintés
2002-02-01A "trónfosztott" szerző. A Ragyogás recepciótörténeteRagyogás / rend. Stanley Kubrick, Stephen King regénye nyomán amerikai film, 1980. megtekintés
2002-02-01Mechanikus narancsrend. Stanley Kubrick; Anthony Burgess Gépnarancs c. regénye alapján amerikai film, 1971. megtekintés
2002-02-01Idő és térStanley Kubrick filmjeibenmegtekintés
2000-04-01Film és maszkA női néző elmélete. Freud Nőiség-ről írt esszéje, feminizmus és film.megtekintés
2000-04-01Kép, funkció, struktúraA nő Szabó István filmjeiben. (legrészletesebben: A napfény íze stb.)megtekintés
2000-04-01Nőfilmek - nemcsak nőknekElmélet - két konkrét példán bemutatva: Erdőss Pál Adj király katonát! és Mészáros Márta Eltávozott nap c. filmjének elemzése.megtekintés
2000-04-01Hitchcock, feminizmus és a patriarchális tudattalanH. és a feminista filmelméletmegtekintés
2000-04-01Vizuális élvezet és az elbeszélői filmPszichoanalízis, A szemlélés művészete - az emberi alak bűvölete, A nő mint kép, a férfi mint a tekintet birtoklójamegtekintés
2000-04-01Női filmek új megközelítésbenEsztétika és feminista filmelméletmegtekintés
2000-03-01Dada / Film?Gépi balett / Léger (1924) Felvonásköz / René Clair (1924) Ritmus 21; Ritmus 23/ Hans Richter (1921-4) Anémic cinema / Duchamp (1926) Visszatérés az értelemhez (1923) Emak Bakia (1927) Tengeri csillag (1928) / Man Ray Diagonális szimfónia (1925) / Eggeling megtekintés
2000-03-01Két dadaista filmFelvonásköz / rend. René Clair (1924) Emak Bakia / rend. Man Raymegtekintés
2000-03-01Az elidegenítés mint módszer:a film és a dadamegtekintés
2000-03-01Artaud és a film: felülvizsgálatArtaud filmes tevékenységéről A kagyló és a lelkész / rend. Germaine Dulac, forgatókönyv Antonin Artaud (1927) megtekintés
2000-03-01Varázslat és filmAntonin Artaud és a film: forgatókönyvei, filmes tanulmányai, filmszerepei.(1923-1935) A kagyló és a lelkész / rend. Germaine Dulac, forgatókönyv Antonin Artaud (1927?1928) megtekintés
2000-02-01Az Aranypolgár készítéseAranypolgár / rend. Orson Welles, fényképezte Gregg Toland, 1941. amerikai filmmegtekintés
2000-02-01Welles és Shakespeare (Macbeth, Othello, Falstaff)Macbeth / rend. Orson Welles, Shakespeare drámájából fsz.: Orson Welles (Macbeth); Jeanette Nolan (Lady Macbeth) amerikai film, ff, 1948. Othello / rend. orson Welles, Shakespeare drámájából, ff, 1952. fsz.: O. Welles (Othello) Falstaff / rend. Orson Welles, irodalmi alapanyag: Shakespeare II. Richárd, IV.Henrik, V.Henrik és Windsori víg nők c. darabjai spanyol-svájci film, ff. 1966.megtekintés
2000-02-01Orson Welles munkái. Válogatott bibliográfia Orson WellesrőlOrson Welles filmjei, filmtervei, filmszerepei (filmográfia) Orson Welles-bibliográfia (forgatókönyvei, könyvek, folyóirat-különszámok, interjúk, tanulmányok Welles filmjeiről)megtekintés
2000-01-01Ragályi Elemérportrévázlatmegtekintés
2000-01-01Képek sodrásábanBeszélgetés Sára Sándorral operatőri munkájáról.megtekintés
2000-01-01Köszönet a moziértTóth János kinematográfusmegtekintés
2000-01-01A megismerés bátorsága és a tekintet erejeKovács László és Zsigmond Vilmos (operatőrök) munkáirólmegtekintés
2000-01-01Ahol a fény kifárad...Beszélgetés Kardos Sándor operatőrrelmegtekintés
2000-01-01Többet látni az életből és a fénybőlBeszélgetés Illés György operatőrrelmegtekintés
1999-04-01A médiumJean-Luc Godardmegtekintés
1999-04-01A forma és a mélység, avagy az elbeszélés viszontagságaiJean-Jacques Godard filmjeinek változó formanyelve: Kifulladásig (1959); A megvetés (1963); Egy férjes asszony (1964); Alphaville (1965); Bolond Pierrot (1965); Made in U.S.A. (1966).megtekintés
1998-03-01Szergej Mihajlovics Eisenstein munkáifilmográfia + bibliográfiamegtekintés
1998-03-01Prokofjev és Eisenstein közös alkotásaiJégmezők lovagja; Rettegett Ivánmegtekintés
1998-03-01Eisenstein és ArtaudAz attrakciók montázsa és a Kegyetlen Színház.megtekintés
1998-03-01Az eisensteini montázs és Joyce UlysseseAz újragondolt analógiamegtekintés
1998-02-01"csodapásztorok, midőn"Szőts István: Emberek a havason (1942) c. filmjérőlmegtekintés
1998-02-01Szőts IstvánBiográfiamegtekintés
1998-02-01Szőts István és a 60-as évek...magyar filmművészetemegtekintés
1998-02-01Nemzet és narrációErnest Hemingway: Búcsú a fegyverektől - regény és film. Narráció. A hollywoodi adaptáció történeti háttere.megtekintés
1998-02-01MetaelméletNarrációmegtekintés
Én, te, őA személy, mint filmnyelvi konstitúció Szabó István filmművészetébenmegtekintés
Sci-fi történet évszámokbanfilmográfia 1895-2001.megtekintés