Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| 2004-01-01 | Minimalista próza - minimalista etika (?) | Bret Easton Ellis: Less Than Zero (A nullánál is kevesebb) | |
| 2002-03-01 | Archetípus és intertextualitás Turgenyev Első szerelem c. elbeszélésében | Turgenyev Első szerelem c. elbeszéléséről | |
| 2002-03-01 | Nyelv és pszichoanalízis a Finnegans Wake-ben | Joyce, James: Finnegan ébredése című művéről. | |
| 2002-03-01 | Miért volt az Ulysses főhőse magyar (is)? | A magyar motívumok szerepe Joyce műveiben. Az Ulysses és a Finnegan ébredése c. művek alapján. | |
| 2002-01-01 | A szépirodalmi narratíva kulturalizációja | Toni Morrison: Dzsessz | |
| 2002-01-01 | Goethe és a szín(pad)kép avagy a szöveg mint esemény | (a Hamlet performativitása)
Goethe: Wilhelm Meister tanulóévei c. művéről | |
| 1998-03-01 | A Naphimnusz totalitása | Assisi Szent Ferenc Naphimnusza | |
| 1998-03-01 | Könyvtár és/vagy szálloda. Danilo Kis: A holtak enc... | A holtak enciklopédiája / Danilo Kis
A bábeli könyvtár / Jorge Luis Borges | |
| 1998-01-01 | Hasonmás-narrátorok és hasonmás szerkezetek | Andric, Ivo: Elátkozott udvar (1954) | |
| 1997-05-01 | Lord Jim: Uralható-e a történet? | "Ha összehasonlítjuk A sötétség mélyént és a Lord Jimet, két ellentétes, és mégis hasonló narratív vonalvezetést találunk. Mindkét írás a beteljesülés, a történet kielégítő lezárása felé halad, azzal a különbséggel, hogy míg az elsőt egy jövő-irányultságú, a szinte bibliai prefigura-figura kapcsolaton alapuló mozgás határozza meg, a másiknak mind narratív keretét, mind pedig elsődleges, kísértő témáját a múlt jelenti." | |
| 1997-03-01 | A Wahlverwandtschaften új szempontból | Christa Schmidt: A Wahlverwandten és a Goethei modell. Goethe : Vonzások és választások c regénye és Christa Schmidt
Rokonok c. regényének összehasonlítása. | |
| 1997-03-01 | A hiány szimbolikája | Herman Gorter Egyedül vagyok a lámpafényben c. versének és Vincent Van Gogh Gauguin széke c. festményének művészi párhuzamai | |
| 1997-03-01 | "Szerelmének határa van, Gyűlölete határtalan" | Fehérkezű Izolda alakja Thomas Trisztán és Izoldájában | |
| 1997-03-01 | Hamlet-feldolgozások drámában és színpadon | Stoppard, Tom: Rosencrantz és Guildenstern halott | |
| 1997-01-01 | A Faust-téma metamorfózisa Bulgakov A Mester és Margarita c. regényében | /Margarita szerepének vizsgálata alapján | |
| 1997-01-01 | Pelléas, Mélisande és Golaud | A Maeterlinck-dráma szerkezetéről. Pelléas és Mélisande / Maeterlinck | |
| 1997-01-01 | A valóság képzelgései | Szemben de háttal. Botho Strauss A viszontlátás trilógiája c. drámájáról | |
| 1996-03-01 | Thomas Mann: Doktor Faustus | A pusztulás dimenziói | |
| 1996-02-01 | Megjegyzések A.P.Csehov írói törekvései és a korai egzisztenciabölcselet hasonlóságáról | Csehov és az egzisztenciabölcselet | |
| 1996-02-01 | Az angol regény a XX.sz.első felében-Tono Bungay / H.G.Wells | Az angol regényről a század első felében, valamint H.G.Wells írói
pályájának csúcsáról a Tono-Bungay c. regényről | |
| 1996-02-01 | A családfa mint kód:névadás és genealógia a Száz év magányba | Garcia Marquez Száz év magány c. könyvéről | |
| 1996-02-01 | Hetényi Zsuzsa: Csillagosok-keresztesek | Mítosz és messianizmus Babel Lovashadseregében. Hetényi Zsuzsa
Babel Lovashadseregéről írt könyvének ismertetése. | |
| 1996-01-01 | Christopher Marlowe drámáinak művészi üzenete | PL.:II.Edward, Didó, Nagy Tamburlaine, Doktor Faustus tragikus
története, A máltai zsidó, A párizsi mészárlás. | |
| 1996-01-01 | Pontopiddan Szerencsés Péteréről | elemzés | |
| 1995-03-01 | A történelmi, mitológiai és irodalmi allúziók szimbólumrend szere Shakespeare Titus Anronicus c. tragédiájában | Shakespeare, W.: Titus Andronicus | |
| 1995-02-01 | Költészet és valóság Goncsarov világában | Goncsarov | |
| 1995-02-01 | Norman Mailer műveinek hazai fogadtatása | Mailer műveiről | |
| 1995-01-01 | "Je me sens disponible entre Louis Armstrong et Mallarmé" | Robert Goffinről | |
| 1995-01-01 | "Az égi tó partján.." | A menedék metaforái Platonov hőseinek álmaiban. Andrej Platonovról | |
| 1994-03-01 | Nyelv és ... | . | |
| 1994-03-01 | A Murr kandúr mint ördögregény | Hoffmann, E.T.A. Murr Kandúr c. regényéről. | |
| 1994-03-01 | Drámaszöveg és festészet kapcsolata: Ionesco példája | Ionescuról | |
| 1994-03-01 | F. Szologub esztétikai koncpciójának kudarca Kis Démon c. regényében | Szologub: Kis Démon | |
| 1994-02-01 | Oblomov "Casta divája" | Goncsarov, Ivan: Oblomov | |
| 1994-02-01 | Bűn és testiség avagy a "rejtett emberi" | Thomas Mann Faustus-regényének nőalakjai | |
| 1994-02-01 | A lírikus és epikus Tasso | Tassoról | |
| 1994-01-01 | A telített pillanat regénye | "A fiú-neme nem volt kétséges, bár..."
Virginia Woolf: Orlando | |
| 1994-01-01 | Judith. Egy mítosz, Giradoux felfogásában. | Giraudoux: Judith | |
| 1994-01-01 | Szophoklész: Philoktétész | A mítoszértelmezések jellege | |
| 1994-01-01 | A kalandok funkciója a Demanda do Santo Graal-ban | elemzés | |
| 1993-07-01 | Motívumszerkezeti összefüggések Thomas Mann Halál Velencében c. novellájában | - | |
| 1993-04-01 | Heinrich von Kleist különös személyiségének tükrei | Kleistről | |
| 1993-01-01 | A szellem által vont kéz | Michelangelo 151. szonettje | |
| 1992-03-01 | Ember, Igazság, Egyetemesség | Borisz Paszternak Zsivágó doktor c. regényének elemzése | |
| 1992-03-01 | A művészi forma születése | Táncoló tűzliliomok / William Wordsworth.
Constable Búzaföld c. festménye,és Wodsworth Szivárvány c. költeménye közötti párhuzam | |
| 1992-03-01 | André Gide és az új regény | Gide, André: A pénzhamisítók | |
| 1992-01-01 | Egy vers értelmezéséhez | A rózsatál / Rainer Maria Rilke | |
| 1992-01-01 | Egy elveszett breton "lai" nyomában. Az Árgirus história eredetéről | Gergei Albert Árgirusának keletkezéséről | |
| 1991-01-01 | Kommunikációs szekvenciák Shakespeare Othellójában | Shakespeare, William: Othello | |
| 1990-03-01 | "Fent" és "lent", madonna és prostituált | Az ambivalencia szerepe Iszaak Babel "Lovashadsereg"-ében. | |
| 1990-03-01 | Az expresszionista dráma előfutára | Andrejev, Leonyid: Az Ember élete (1906) | |
| 1990-03-01 | A vezérmotívumok és a szimbolikussá emelt valóságelemek szerepe Bulgakov A Mester és Margarita c. regényében | Bulgakov: A Mester és Margarita c. regényéről | |
| 1989-04-01 | "...elmúlik az élet, s mit végeztünk?" | Turgenyev Ászja c. elbeszélése | |
| 1989-02-01 | Vladislav Vancura: Rablólovagok | elemzés | |
| 1989-01-01 | Az orosz tudat regénye | Pétervár / Alekszandr Belij | |
| 1989-01-01 | Vergilius és Beatrice szimbolikájának értelmezése Dante Isteni színjátékában | Egy deduktív kritikai módszer
eredményeiről és hiányosságairól | |
| 1989-01-01 | Az elbeszélői személyesség megjelenése a francia regényekben | Madame de Lafayette: Cleves hercegnő | |
| 1988-09-01 | Az amerikai tragédia születése. | Értelmezési modellek. O'Neill | |
| 1988-04-01 | Csehov, Anton Pavlovics: A kutyás hölgy | Csehov: A kutyás hölgy | |
| 1988-03-01 | Az Ördögök interpretáció.. | Ördögök / Fjodor Mihajlovics Dosztojevszkij | |
| 1988-03-01 | Shakespeare Julius Caesar c. tragédiájának erkölcs-filozófiai és politikai aspektusai | Shakespeare, W.: Julius Caesar | |
| 1988-01-01 | Dosztojevszkij és Camus | A két szerzőről | |
| 1988-01-01 | Az elbeszélő és az olvasó funkciója az önvallomásban | Jean-Jacques Rousseau: Vallomások | |
| 1985-01-01 | Bibliai motívumok Babel Lovashadseregében | Babel: Lovashadsereg | |
| 1985-01-01 | Forradalom és expresszéma | Tizenketten / Alekszandr Blok poémája | |
| 1982-01-01 | Kísérlet a para-szöveg elemzésére egy Diderot-drámában | Diderot: A családapa | |
| 1976-02-01 | Egy amerikai "fekete humorista" | J.R.Kurt Vonnegut | |
| | Anouilh Antigonéja és az aktáns modell | Anouilh: Antigoné | |
| | Kleist, Heinrich von: Kohlhaas Mihály | A nyelv kérdése és a téma csomópontjai | |
| | Montesquieu és a Perzsa levelek | elemzés | |
| | Identitás, utánzás és hibriditás Stanley Kubrick Acéllövedék c. filmjében | Acéllövedék r. Stanley Kubrick
amerikai film, 1986. | |
| | Nemzet és trauma: Salman Rushdie szégyene | Rushdie, Salman Szégyen c. művéről. | |
| | A nyelvi én és az ismétlés | Georg Trakl és József Attila nyelvi módszereinek összehasonlítása | |
| | "Van olyan jó, mint bármelyik hülye darab a Queen's Royal színházban" | A nemzet paródiája James Joyce Ulyssesének "Küklopsz"-fejezetében | |