Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| 2005-06-01 | Persona grata | A személyiség felbomlása, megkettőződése vagy egymásba oldódása Bergman filmjeiben. (Bergman-filmek DVD-n)
Persona; Suttogások; sikolyok; Jelenetek egy házasságból / rend. Ingmar Bergman | |
| 2004-12-01 | Beszédes csend | Bergman Trilógiája:
Tükör által homályosan; Úrvacsora; A csend / rend. Ingmar Bergman | |
| 2004-11-01 | Határ-esetek | Janisch Attila filmjei: Lélegzetvisszafojtva (rövidfilm), Zizi (főiskolás vizsgafilm, 1982) A másik part (diplomafilm, 1983), Árnyék a havon, Hosszú alkony (1996) Másnap (2004) | |
| 2004-05-01 | Tamás evangéliuma. A Passió / rend. Mel Gibson | amerikai film, 2004. | |
| 1999-02-01 | Magaskultúra földközelben | Jelenetek egy házasságból / Ingmar Bergman svéd film, 1972. | |
| 1998-09-01 | Atya, Fiú, Bergman | A szeretet konfliktusai. Ingmar Bergmanról. | |
| 1997-01-01 | Szlovák reneszánsz | Elo Havetta (1938-1975) láthatatlan életműve: Mulatság a füvészkertben (1969); betiltott filmje: A mezők liliomai (1972) | |
| 1990-04-01 | Más-világ | Nosztalgia / rend. Tarkovszkij, Andrej
orosz film, 1983 | |
| | Dokumentarista misztikus | Tarkovszkij és a filmidő | |
| | Kétségbeesett romantikus | Aki Kaurismaki | |
| | Tönkrement életek indulója | Gothár Péter portré | |
| | Nyolc (és fél) boldogság | Fellini spirituális trilógiája | |
| | Róma vagyok: Fellini városa | Róma / rend. Federico Fellini
olasz-francia film, 1972. | |
| | "Most már tudom, amit egy angyal sem tud segíteni" | Wenders Berlin-filmjei | |
| | Álomjátékok | A Bergman-filmek formavilága | |
| | Isten, félelem | A gyermek és a gyermeki Ingmar Bergman művészetében | |
| | Harminc év múlva | Sarabande / rend. Ingmar Bergman, 2002. | |
| | Szélmalomharc | Godard és a Németországi Egyesült Álmok | |
| | A túlélő halála | Kortársunk Jean Eustache. (A Mikulásnak kék szeme van, A mama és a kurva, Kislány szerelmeim, Mocskos történet) | |
| | Hullámtörés | A tiltott, tűrt és támogatott Juraj Jakubisko (1938-1975) (csehszlovák újhullám)
Krisztus-korú; Szökevények és zarándokok; Madarak, árvák és bolondok; Viszontlátásra a pokolban, barátaim; Építs házat, ültess fát!; Az ezeréves méh; Ülök a fa tetején, és jól érzem magam | |
| | Kafka macskája | Pavel Jurácek két filmjéről: Jozef Kilián (1963), Egy kezdő hóhér első ügye (1969) | |
| | A történelmi film vége | Frantisek Vlácil: Markéta Lazarova | |
| | Ars multiplex | Két úr szolgája: Mike Figgis (Las Vegas, végállomás; Az ártatlanság elvesztése stb.) | |
| | "A megszerzett bizonytalanság" | Rend és káosz Jancsó Miklós művészetében | |
| | Én, te, ő | A személy, mint filmnyelvi konstitúció Szabó István filmművészetében | |
| | Tértudat | A Jancsó-filmek térszemlélete | |
| | Fekete és vörös | Jancsó 68-a: Fényes szelek; A pacifista (1971) | |
| | Danse macabre | Forma és formátum Tarr Béla filmjeiben | |
| | Apokalipszis anno... | apokalipszis és film | |