Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| | Elmozdulás és kiterjesztés: keret és arc kölcsönhatásai | Robert Bresson Zsebtolvaj (1959) és A pénz (1983) c. filmjében | |
| | A szem történetei: szubtextusok Akira Kuroszava A vihar kapu | Kuroszava A vihar kapujában és Káosz c. filmjeiben. | |
| | Posztmodern film noir idézetek, avagy miért végzetesek a nők | Film noir utánzása és újraértelmezése Giuseppe Tornatore Puszta
formalitás (1994) és Christopher Nolan Memento (2000) c. filmjében. | |
| | A megnyíló idő. Enyedi Ildikó Bűvös Vadász c. filmje a... | husserli filozófia tükrében | |
| | A látás dialektikája. A narratív minimalizmus paradoxonja .. | Atom Egoyan filmjeiben | |
| | Erdélyi tájak kameraecsettel. Történet és helyszín viszonya | ...az 1990 óta készült erdélyi témájú magyar filmekben.
Ábel a rengetegben / rend. Mihályfy Sándor; magyar film, 1992.
Forgatókönyv: Tamási Áron regényéből írta Kányádi Sándor 25-26.
Fény hull arcodra / rend. Gulyás Gyula; magyar film, 2001.
Király László novellájából írta Csiki László és Gulyás Gy. 27-29.
A részleg / rend. Gothár Péter; magyar film, 1994.
Bodor Ádám novellájából 29-32.
Erdélyi novellafüzér / Szőnyi G. Sándor; m.rövidfilm, 1999.
(Donáth László, Kiss János, Tamási Áron, Szép Domokos Anna 33-34.
Kínai védelem / rend. Tompa Gábor, magyar film, 1998.
Csiki László novellájából 34-35.
Nyáron piros, télen kék / Lakatos Róbert; magyar film, 1999. 37-38. | |
| | Magritte és Paradzsanov | | |
| | A "fehér lap"-tól a "fehér part" terében (Jean Luc Godard) | Szavak és képek közé íródó alakzatok Godard mozijában.
Éli az életét (1962), Charlotte és a pasija (1958, rövidfilm), A
megvetés (1963), A szerelem dicsérete (2001) | |
| | Foucault és a Coca-Cola gyermekei. Szerepváltó dialógusok és | ezek reprezentációja Jean-Luc Godard Hímnem-nőnem c. filmjében
francia-svéd film, 1965.
Foucault A szexualitás története, és A szavak és a dolgok c. műve | |
| | Az adaptáció terepe. A részleg / rend. Gothár Péter | magyar film, 1994.
Bodor Ádám novellájából | |
| | A tükör és a hasonmás mint az irodalom és film heterotópiái | Irodalom és film egymásra hatása. Az intermediális viszony, mint
tükörstruktúra. "Hasonmás" problematika regényben és filmen. Tükör
és hasonmás, mint a két médium (film és irodalom) önreflexív
alakzata.
Despair. Eine Reise ins Light (Despair. Utazás a fénybe) / rend.
Rainer Maria Fassbinder
Forgatókönyv: Tom Stoppard és R.W.Fassbinder Vladimir Nabokov
Kétségbeesés c. regénye alapján. | |
| | Az adaptáció dilemmái. Egy klasszikus modern elbeszélés regé | regényben és filmben:
Tom Jones / rend. Tony Richardson, 1963.
Henry Fielding regényéből, forgatókönyv: John Osborne | |
| | "Együtt szereted őket." Szövegalkotási minták a televíziós.. | ..reklám retorikájában | |
| | Az adaptáció dilemmái. Egy klasszikus-modern elb...Tom Jones | | |
| | "Együtt szereted őket" Szövegalkotási minták a televíziós re | ...reklám retorikájában. | |