József Attila Könyvtár - Műelemzés Adatbázis | Keresés | A modern film irányzatai
20 db találat
Dátum | Cím | Leírás | |
---|---|---|---|
2002-03-01 | Tehetetlen érzelmek | A modern melodráma. Országúton; Édes élet; 8 és 1/2 / Federico Fellini (klasszikus és modern...) Antonioni filmjei. | |
Antonioni és Greenaway: a modernből a posztmodernbe | A rajzoló szerződése / rend. Peter Greenaway Nagyítás / rend. Michelangelo Antonioni brit film, 1966. | ||
Reflexivitás és Új Regény | Modern film és az újregény: alkotók pl. Alain Resnais filmjei Szerelmem, Hiroshima í. Marguerita Duras Tavaly Marienbadban í. Alain Robbet-Grillet Muriel í. Jean Cayrol reflexivitás, alakok - bábuk (modellszerűség) | ||
Teorema | Teorema / rend. Pier Paolo Pasolini Olasz film, 1968. | ||
A politikai modernizmus önkritikája | Sweet Movie / rend. Dusán Makavejev 1974. | ||
Jancsó és az ornamentális stílus | Szegénylegények / rend. Jancsó Miklós magyar film, 1966 | ||
1962 kulcsfilmje: a Nyolc és fél | Nyolc és fél / rend. Federico Fellini olasz-francia film, 1963. | ||
A modernizmus alkonya: Tükör | Tükör / rend. Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1974. | ||
Jerzy Kawalerowicz: az első modern lengyel szerző | Az éjszakai vonat (1959), Máter Johanna | ||
A klasszikus forma alternatívája: neorealizmus és modernizmus | Absztrakció a karakterábrázolásban: Fellini maszkjai (283-285) Modernizmus az Egy szerelem króniká-jában (Antonioni): neorealizmus és film noir (285-8) Rosellini: a "neorealista csoda" (289-298) | ||
A modern film irányzatai | Az európai művészfilm 1950-1980 (műfaj, forma, stílus, a modernizmus megjelenése és elterjedése (1949-1958); a modern film története (1959-1975)) | ||
Egy modern melodráma: | Antonioni: Napfogyatkozás (1962) | ||
Marienbad: az elbeszélés bizonytalansága | Tavaly Marienbadban / rend. Alain Resnais (1961) képzeletbeli idő a Marienbadban (152-3) | ||
A modernizmus stílusai és formái 1. | Metonimikus minimalizmus: A Bresson-forma | ||
A modernizmus stílusai és formái 2. | Analitikus minimalizmus: az Antonioni-forma Antonioni és követői: ornamentális kontinuitás Jancsó Miklós, Theo Angelopulosz, minimalista folyamatos stílus: Wim Wenders, Chantal Ackerman | ||
A modernizmus stílusai és formái 3. | Expresszív minimalizmus Ingmar Bergman | ||
A film mint az élet iskolája: | Buster Keaton: Sherlock Jr. (1924) | ||
A film mint a tökéletes látás médiuma | Dziga Vertov: Ember a felvevőgéppel (1929) | ||
A kritikai reflexivitás megjelenése | Bergman: Börtön (1948) | ||
A klasszikus elbeszélés feloldódása | a film noir és a modernizmus fabulaalternatívák: Alfred Hitchcock alternatív szubjektív elbeszélések: A vihar kapujában (Kuroszava, 1950) |