József Attila Könyvtár - Műelemzés Adatbázis | Keresés | A modern film irányzatai

20 db találat
Dátum downCímLeírás
2002-03-01Tehetetlen érzelmekA modern melodráma. Országúton; Édes élet; 8 és 1/2 / Federico Fellini (klasszikus és modern...) Antonioni filmjei.
Antonioni és Greenaway: a modernből a posztmodernbeA rajzoló szerződése / rend. Peter Greenaway Nagyítás / rend. Michelangelo Antonioni brit film, 1966.
Reflexivitás és Új RegényModern film és az újregény: alkotók pl. Alain Resnais filmjei Szerelmem, Hiroshima í. Marguerita Duras Tavaly Marienbadban í. Alain Robbet-Grillet Muriel í. Jean Cayrol reflexivitás, alakok - bábuk (modellszerűség)
TeoremaTeorema / rend. Pier Paolo Pasolini Olasz film, 1968.
A politikai modernizmus önkritikájaSweet Movie / rend. Dusán Makavejev 1974.
Jancsó és az ornamentális stílusSzegénylegények / rend. Jancsó Miklós magyar film, 1966
1962 kulcsfilmje: a Nyolc és félNyolc és fél / rend. Federico Fellini olasz-francia film, 1963.
A modernizmus alkonya: TükörTükör / rend. Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1974.
Jerzy Kawalerowicz: az első modern lengyel szerzőAz éjszakai vonat (1959), Máter Johanna
A klasszikus forma alternatívája: neorealizmus és modernizmusAbsztrakció a karakterábrázolásban: Fellini maszkjai (283-285) Modernizmus az Egy szerelem króniká-jában (Antonioni): neorealizmus és film noir (285-8) Rosellini: a "neorealista csoda" (289-298)
A modern film irányzataiAz európai művészfilm 1950-1980 (műfaj, forma, stílus, a modernizmus megjelenése és elterjedése (1949-1958); a modern film története (1959-1975))
Egy modern melodráma:Antonioni: Napfogyatkozás (1962)
Marienbad: az elbeszélés bizonytalanságaTavaly Marienbadban / rend. Alain Resnais (1961) képzeletbeli idő a Marienbadban (152-3)
A modernizmus stílusai és formái 1.Metonimikus minimalizmus: A Bresson-forma
A modernizmus stílusai és formái 2.Analitikus minimalizmus: az Antonioni-forma Antonioni és követői: ornamentális kontinuitás Jancsó Miklós, Theo Angelopulosz, minimalista folyamatos stílus: Wim Wenders, Chantal Ackerman
A modernizmus stílusai és formái 3.Expresszív minimalizmus Ingmar Bergman
A film mint az élet iskolája:Buster Keaton: Sherlock Jr. (1924)
A film mint a tökéletes látás médiumaDziga Vertov: Ember a felvevőgéppel (1929)
A kritikai reflexivitás megjelenéseBergman: Börtön (1948)
A klasszikus elbeszélés feloldódásaa film noir és a modernizmus fabulaalternatívák: Alfred Hitchcock alternatív szubjektív elbeszélések: A vihar kapujában (Kuroszava, 1950)