Lista | Dátum | Cím | Leírás | |
| 2002-03-01 | Tehetetlen érzelmek | A modern melodráma.
Országúton; Édes élet; 8 és 1/2 / Federico Fellini (klasszikus és modern...)
Antonioni filmjei. | |
| | Antonioni és Greenaway: a modernből a posztmodernbe | A rajzoló szerződése / rend. Peter Greenaway
Nagyítás / rend. Michelangelo Antonioni
brit film, 1966. | |
| | Reflexivitás és Új Regény | Modern film és az újregény:
alkotók pl. Alain Resnais filmjei
Szerelmem, Hiroshima í. Marguerita Duras
Tavaly Marienbadban í. Alain Robbet-Grillet
Muriel í. Jean Cayrol
reflexivitás, alakok - bábuk (modellszerűség) | |
| | Teorema | Teorema / rend. Pier Paolo Pasolini
Olasz film, 1968. | |
| | A politikai modernizmus önkritikája | Sweet Movie / rend. Dusán Makavejev
1974. | |
| | Jancsó és az ornamentális stílus | Szegénylegények / rend. Jancsó Miklós
magyar film, 1966 | |
| | 1962 kulcsfilmje: a Nyolc és fél | Nyolc és fél / rend. Federico Fellini
olasz-francia film, 1963.
| |
| | A modernizmus alkonya: Tükör | Tükör / rend. Andrej Tarkovszkij
szovjet film, 1974. | |
| | Jerzy Kawalerowicz: az első modern lengyel szerző | Az éjszakai vonat (1959), Máter Johanna | |
| | A klasszikus forma alternatívája: neorealizmus és modernizmus | Absztrakció a karakterábrázolásban: Fellini maszkjai (283-285)
Modernizmus az Egy szerelem króniká-jában (Antonioni): neorealizmus és film noir (285-8)
Rosellini: a "neorealista csoda" (289-298) | |
| | A modern film irányzatai | Az európai művészfilm 1950-1980
(műfaj, forma, stílus, a modernizmus megjelenése és elterjedése (1949-1958); a modern film története (1959-1975)) | |
| | Egy modern melodráma: | Antonioni: Napfogyatkozás (1962) | |
| | Marienbad: az elbeszélés bizonytalansága | Tavaly Marienbadban / rend. Alain Resnais (1961)
képzeletbeli idő a Marienbadban (152-3) | |
| | A modernizmus stílusai és formái 1. | Metonimikus minimalizmus: A Bresson-forma | |
| | A modernizmus stílusai és formái 2. | Analitikus minimalizmus: az Antonioni-forma
Antonioni és követői: ornamentális kontinuitás Jancsó Miklós, Theo Angelopulosz, minimalista folyamatos stílus: Wim Wenders, Chantal Ackerman | |
| | A modernizmus stílusai és formái 3. | Expresszív minimalizmus Ingmar Bergman | |
| | A film mint az élet iskolája: | Buster Keaton: Sherlock Jr. (1924) | |
| | A film mint a tökéletes látás médiuma | Dziga Vertov: Ember a felvevőgéppel (1929) | |
| | A kritikai reflexivitás megjelenése | Bergman: Börtön (1948) | |
| | A klasszikus elbeszélés feloldódása | a film noir és a modernizmus
fabulaalternatívák: Alfred Hitchcock
alternatív szubjektív elbeszélések: A vihar kapujában (Kuroszava, 1950) | |