József Attila Könyvtár - Dunaújváros
Műelemzés adatbázisJózsef Attila Könyvtár
cím: 2400 Dunaújváros, Apáczai Csere János u. 9. |  telefon: (25) 423-952, fax: (25) 403-571e-mail: olvszolg@jakd.hu

Keresés

Forrás típusa:
Keresendő :
Tanulmány szerzője:
Tanulmány címe (címtöredék):
Tárgyszavak:
Minimum dátum: Naptár
Maximum dátum: Naptár
Találati listában megjelenő mezők:
Cím 
Leírás 
Forrás név 
Szerző 
Kezdőoldal 
Záróoldal 
Tárgyszavak 
Könyvtári jelzet 
Megjegyzés 
Egy oldalon megjelenő találatok száma:
 

Találatok

20 db találat
ListaDátum downCímLeírás
2002-03-01Tehetetlen érzelmekA modern melodráma. Országúton; Édes élet; 8 és 1/2 / Federico Fellini (klasszikus és modern...) Antonioni filmjei.megtekintés
Antonioni és Greenaway: a modernből a posztmodernbeA rajzoló szerződése / rend. Peter Greenaway Nagyítás / rend. Michelangelo Antonioni brit film, 1966.megtekintés
Reflexivitás és Új RegényModern film és az újregény: alkotók pl. Alain Resnais filmjei Szerelmem, Hiroshima í. Marguerita Duras Tavaly Marienbadban í. Alain Robbet-Grillet Muriel í. Jean Cayrol reflexivitás, alakok - bábuk (modellszerűség)megtekintés
TeoremaTeorema / rend. Pier Paolo Pasolini Olasz film, 1968.megtekintés
A politikai modernizmus önkritikájaSweet Movie / rend. Dusán Makavejev 1974.megtekintés
Jancsó és az ornamentális stílusSzegénylegények / rend. Jancsó Miklós magyar film, 1966megtekintés
1962 kulcsfilmje: a Nyolc és félNyolc és fél / rend. Federico Fellini olasz-francia film, 1963. megtekintés
A modernizmus alkonya: TükörTükör / rend. Andrej Tarkovszkij szovjet film, 1974.megtekintés
Jerzy Kawalerowicz: az első modern lengyel szerzőAz éjszakai vonat (1959), Máter Johannamegtekintés
A klasszikus forma alternatívája: neorealizmus és modernizmusAbsztrakció a karakterábrázolásban: Fellini maszkjai (283-285) Modernizmus az Egy szerelem króniká-jában (Antonioni): neorealizmus és film noir (285-8) Rosellini: a "neorealista csoda" (289-298)megtekintés
A modern film irányzataiAz európai művészfilm 1950-1980 (műfaj, forma, stílus, a modernizmus megjelenése és elterjedése (1949-1958); a modern film története (1959-1975))megtekintés
Egy modern melodráma:Antonioni: Napfogyatkozás (1962)megtekintés
Marienbad: az elbeszélés bizonytalanságaTavaly Marienbadban / rend. Alain Resnais (1961) képzeletbeli idő a Marienbadban (152-3)megtekintés
A modernizmus stílusai és formái 1.Metonimikus minimalizmus: A Bresson-formamegtekintés
A modernizmus stílusai és formái 2.Analitikus minimalizmus: az Antonioni-forma Antonioni és követői: ornamentális kontinuitás Jancsó Miklós, Theo Angelopulosz, minimalista folyamatos stílus: Wim Wenders, Chantal Ackermanmegtekintés
A modernizmus stílusai és formái 3.Expresszív minimalizmus Ingmar Bergmanmegtekintés
A film mint az élet iskolája:Buster Keaton: Sherlock Jr. (1924)megtekintés
A film mint a tökéletes látás médiumaDziga Vertov: Ember a felvevőgéppel (1929)megtekintés
A kritikai reflexivitás megjelenéseBergman: Börtön (1948)megtekintés
A klasszikus elbeszélés feloldódásaa film noir és a modernizmus fabulaalternatívák: Alfred Hitchcock alternatív szubjektív elbeszélések: A vihar kapujában (Kuroszava, 1950)megtekintés